Критерій для порівняння |
Рівень стандарту |
Профільний рівень |
||
10 клас |
11 клас |
10 клас |
11 клас |
|
Нормативні документи |
Навчальна програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти розроблена на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392. Програма призначена для навчання хімії на рівні стандарту, тобто у класах, де хімія не є профільним предметом. Зміст програми базується на знаннях і компетентностях, набутих учнями в основній школі, і є другим – вищим концентром вивчення хімії. |
|||
Мета |
Мета навчання хімії на рівні стандарту відповідає меті повної загальної середньої освіти і полягає у забезпеченні загальноосвітньої підготовки з предмета, що передбачає уміння пояснювати хімічні явища, робити обґрунтовані висновки про них, усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ. Мета навчання хімії на рівні стандарту досягається на основі реалізації завдання хімічної освіти – формування засобами навчального предмета ключових і предметних компетентностей. |
Мета профільного навчання хімії полягає в загальноосвітній профільній та початковій допрофесійній підготовці учнів з хімії згідно з їхніми освітніми потребами, нахилами, здібностями; забезпеченні можливостей для здобування учнями неперервної освіти упродовж життя, самореалізації, професійного зростання й мобільності у змінних суспільних умовах; розвитку інтелектуальних і творчих якостей, навичок самостійної дослідницької діяльності, прагнення до саморозвитку й самоосвіти; формуванні свідомого громадянина України.
|
||
Завдання |
Навчання хімії у старшій школі спрямоване на виконання таких освітніх, розвивальних і виховних завдань: – поглиблювати і розширювати знання про хімічну складову природничо-наукової картини світу: найважливіші хімічні поняття, закони і закономірності, теорії і процеси; сучасну хімічну номенклатуру речовин; – розвивати уміння самостійно набувати хімічні знання з різних інформаційних джерел та у ході експериментальних досліджень і критично їх осмислювати; застосовувати отримані знання для пояснення властивостей речовин і різноманітних хімічних явищ; безпечно використовувати речовини і матеріали; оцінювати роль хімії у розвитку сучасних технологій та розв’язанні глобальних проблем; творчо розв’язувати практичні завдання хімічного характеру у повсякденному житті, попереджувати явища, що завдають шкоди здоров'ю людини і довкіллю; – виховувати переконаність у позитивній ролі хімії як науки у забезпеченні прогресу суспільства, усвідомлення необхідності хімічно грамотного ставлення до власного здоров'я і довкілля.
|
Реалізація загальної мети досягається виконанням таких завдань:
- знань фундаментальних ідей і принципів хімічної науки та їх застосування щодо хімічних сполук і процесів; методів наукового пізнання в хімії; - уявлень про сучасну природничо-наукову картину світу; - розуміння гуманістичної спрямованості хімічної науки, ролі хімії у пізнанні світу, виробництві та житті людини, забезпеченні сталого розвитку суспільства; суспільної потреби в необхідності розвитку хімічної науки і промисловості; - досвіду експериментальної діяльності, навичок безпечного поводження з речовинами; - екологічної культури, дотримання законів гармонійної взаємодії л |
||
Компетентнісний потенціал навчального предмета хімія
|
1.Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами 2. Спілкування іноземними мовами 3. Математична компетентність 4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях 5. Інформаційно-цифрова компетентність 6. Уміння вчитися впродовж життя 7. Ініціативність і підприємливість 8. Соціальна та громадянська компетентності 9. Обізнаність та самовираження у сфері культури 10. Екологічна грамотність і здорове життя |
Предметна хімічна компетентність учнів є складником ключової компетентності у природничих науках і технологіях. Володіння хімічною компетентністю на рівні стандарту означає здатність учнів мислити і діяти з позицій світоглядних орієнтацій і ціннісних установок, сформованих у процесі навчання хімії. Компетентнісний підхід у навчанні, на відміну від предметно зорієнтованого, передбачає інтеграцію ресурсів змісту курсу хімії та інших предметів на основі провідних соціально й особистісно значущих ідей, що втілюються в сучасній освіті: уміння вчитися, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська відповідальність, ініціативність і підприємливість. |
||
Зміст освітнього предмету «Хімія» |
охоплює розділи, присвячені вивченню хімії органічних сполук, узагальненню, систематизації та поглибленню знань загальної хімії, хімії елементів та узагальненню знань щодо ролі хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.
|
Навчання хімії на профільному рівні передбачено у класах хімічного, біолого-хімічного, хіміко-технологічного фізико-хімічного, агрохімічного та інших профілів, пов’язаних із потребою поглибленого навчання учнів хімії. Як профільний навчальний предмет хімія включає розділи органічної (10-й клас), неорганічної хімії та узагальнювального повторення найважливіших питань курсу хімії (11-й клас). Зміст розділів ґрунтується на знаннях, набутих учнями в основній школі. Профілізація забезпечується не лише поглибленим вивченням хімії, посиленням міжпредметних зв’язків. |
||
Кількість годин, відведених на вивчення хімії |
52 год., 1,5 години на тижень |
70 год., 2 години на тиждень |
140 год., 4 год на тиждень |
210 год., 6 год на тиждень |
Теми |
Повторення початкових понять про органічні речовини. Тема 1. Теорія будови органічних сполук. Тема 2. Вуглеводні. Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки. Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі. Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини. Тема 3. Хімічні реакції. Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості. Тема 5. Хімія і прогрес людства. |
Органічна хімія: Повторення основних відомостей про органічні сполуки. Тема 1. Теорія будови органічних сполук. Тема 2. Вуглеводні Тема 3. Гетероциклічні сполуки Тема 4. Природні джерела вуглеводнів та їх переробка Тема 5. Оксигеновмісні органічні сполуки Тема 6. Нітрогеновмісні органічні сполуки Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі Тема 8. Органічна хімія в сучасному суспільстві |
Неорганічна хімія: Розділ І. Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи Розділ ІІ. Неметалічні елементи та їхні сполуки: Тема 1. Гідроген. Водень, Тема 2. Елементи VІІА групи (галогени) Тема 3. Елементи VIА групи (халькогени) Тема 4. Елементи VА групи Тема 5. Елементи IVА групи Розділ ІІІ. Металічні елементи та їхні сполуки: Тема 1. Загальні відомості про металічні елементи та метали Тема 2. Металічні елементи ІА – ІІІА груп, Тема 3. Ферум. Залізо Розділ IV. Узагальнювальне повторення найважливіших питань курсу хімії: Тема 1. Основні поняття, закони та теорії хімії Тема 2. Розвиток наукових знань про хімічний зв’язок і будову речовини Тема 3. Хімічні реакції Тема 4. Дисперсні системи Тема 5. Роль хімії у житті суспільства |
Розрахункові задачі |
Тема 1. Теорія будови органічних сполук 1.Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Тема 2. Вуглеводні 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що міс |
Тема 3. Хімічні реакції 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.
|
Повторення основних відомостей про органічні сполуки 1.Розв'язування розрахункових задач різних типів, що вивчалися в основній школі. Тема 1. Теорія будови органічних сполук 2. Установлення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Тема 2. Вуглеводні 3. Установлення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Тема 5. Оксигеновмісні органічні сполуки 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок та інші. |
Розділ І. Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи 1. Обчислення молярної концентрації розчину. 2. Обчислення кількісного складу сумішей за рівняннями хімічних реакцій. Тема 2. Елементи VІІА групи (галогени 3. Обчислення за рівнянням хімічної реакції кількості речовини, маси, об’єму (газуватих речовин) продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один з реагентів взято у надлишку; 4.Обчислення виходу продукту від теоретично можливого. 5. Розрахунки за термохімічними рівняннями. та інші. Тема 3. Елементи VIА групи (халькогени) Розрахункові задачі 1. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту реакції за відомою кількістю речовини, масою або об’ємом реагента, що містить домішки. Тема 4. Елементи VА групи 1. Обчислення виходу продукту від теоретично можливого. |
Демонстрації |
Тема 1 Теорія будови органічних сполук 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Тема 2. Вуглеводні 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки 4. Окиснення етанолу до етаналю. 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). 7. Ознайомлення зі зразками естерів. 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості 7. Зразки металів і їхніх сплавів. 8. Зразки неметалів. 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію |
Тема 1. Теорія будови органічних сполук 1Моделі молекул органічних сполук ( у тому числі 3D-проектування ). Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Тема 2. Вуглеводні 1. Визначення якісного складу метану за продуктами згоряння. 2. Моделі молекул вуглеводнів та їхніх галогенопохідних (у тому числі 3D-проектування). 3. Відношення насичених вуглеводнів до розчину калій перманганату (віртуально), лугів, кислот. 4. Добування етену. 5. Горіння етену, взаємодія з бромною водою, розчином калій перманганату (віртуально). 6. Добування етину карбідним способом. 7. Горіння етину, взаємодія з бромною водою, розчином калій перманганату (віртуально). 8. Бензен (толуен) як розчинник. 9. Відношення бензену й толуену до розчину калій перманганату (віртуально). 10Горіння бензену. 11Відношення бензену до бромної води (віртуально). 12Нітрування бензену (віртуально). 13Окиснення толуену (віртуально).Бромування толуену (віртуально). Т Тема 3. Гетероциклічні сполуки Модель нафтоперегінної установки Тема 5. Оксигеновмісні органічні сполуки 1. Порівняння властивостей спиртів у гомологічному ряді (розчинність у воді, горіння). 2. Взаємодія етанолу з натрієм. 3. Взаємодія етанолу з гідроген бромідом. 4. Взаємодія гліцеролу з натрієм. 5. Розчинність фенолу у воді за кімнатної температури та при нагрівання. 6. Добування натрій феноляту. 7. Витіснення фенолу з натрій феноляту дією вуглекислого газу. 8. Взаємодія фенолу у водному розчині з ферум(ІІІ) хлоридом. 9. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином аргентум(І) оксиду. 10. Взаємодія метанової кислоти з амоніачним розчином аргентум(І) оксиду. 11. Добування естеру. 12. Ознайомлення зі зразками естерів. 13. Омилення жирів. Добування мила. 14. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). 15. Взаємодія глюкози з амоніачним розчином аргентум(І) оксиду. 16. Гідроліз сахарози. 17. Взаємодія сахарози з гідроксидами металічних елементів. 18. Гідроліз крохмалю (целюлози). Тема 6. Нітрогеновмісні органічні сполуки 1Досліди з метанаміном (або з іншим летким аміном): горіння, лужні властивості розчину, утворення солей. 2.Взаємодія аніліну з кислотами. 3. Взаємодія аніліну з бромною водою. 4. Колекція природних і синтетичних барвників. 5. Окиснення аніліну. Добування барвника анілінового чорного. 6. Доведення наявності характеристичних груп у молекулах амінокислот. 7. Каталітичні властивості білків. Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі Зразки пластмас, синтетичних волокон, каучуків, клеїв, герметиків, лакофарбових матеріалів. Тема 7. Органічна хімія в сучасному суспільстві 1.Зразки пестицидів. 2.Зразки лікарських препаратів.
|
Розділ І. Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи 1. Різні варіанти Періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). 2. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (віртуальні 3D). 4. Теплові явища при розчиненні концентрованої сульфатної кислоти (кристалічного натрій гідроксиду) та амоній нітрату. 5. Зміна кольору при розчиненні безводного купрум(ІІ) сульфату. 6. Електроліз розчинів купрум(ІІ) сульфату і калій йодиду (реально або віртуально). Розділ ІІ. Неметалічні елементи та їхні сполуки 1. Добування водню в лабораторії та способи його збирання. 2. Перевірка водню на чистоту. 3. Горіння водню в кисні. 4. Відновлення міді з купрум(ІІ) оксиду воднем. Тема 2. Елементи VІІА групи (галогени) 1. Зразки хлору, брому (віртуально), йоду, сполук галогенів. 2. Сублімація йоду (реально або віртуально). 3. Добування гідроген хлориду та розчинення його у воді. 4. Витіснення галогенів із розчинів відповідних галогенідів. Тема 3. Елементи VIА групи (халькогени) 2. Зразки сірки та інших природних сполук Сульфуру. 3. Взаємодія кисню з неметалами та металами. 4. Добування сульфур(IV) оксиду реакцією обміну та доведення його кислотного характеру. 18. Взаємодія концентрованої сульфатної кислоти з металами (віртуально). 5. Дія концентрованої сульфатної кислоти на цукор (віртуально). Тема 4. Елементи VА групи 1. Добування амоніаку реакцією обміну. 2. Розчинення амоніаку у воді ( "фонтан") . 3. Взаємодія амоніаку з гідроген хлоридом. 4. Термічне розкладання солей амонію. 5. Взаємодія розбавленої та концентрованої нітратної кислоти з міддю. 6.Спалахування скипидару в нітратній кислот Тема 5. Елементи IVА групи 2. Кристалічні ґратки алмазу та графіту. 3. Адсорбція активованим вугіллям розчинених у воді барвників (фуксин, лакмус тощо). Розділ ІІІ. Металічні елементи та їхні сполуки Тема 1. Загальні відомості про металічні елементи та метали 1. Моделі кристалічних ґраток металів. 2. Взаємодія заліза з з купрум(ІІ) сульфатом і алюміній сульфатом у водних розчинах. 3. Взаємодія металів з неметалами. 4. Досліди, що ілюструють корозію металів та способи захисту від неї. 5. Взаємодія цинку (алюмінію) з натрій гідроксидом у розчині. Тема 2. Металічні елементи ІА – ІІІА груп 1. Зразки природних сполук Натрію, Калію, Магнію, Кальцію, Алюмінію. 2. Горіння магнію в кисні. 3. Взаємодія натрію і кальцію з водою. 4. Забарвлення полум’я солями Натрію, Калію, Кальцію, Магнію. 5. Механічна міцність оксидної плівки алюмінію. 6. Усунення твердості води. Тема 2. Ферум. Залізо 1. Природні сполуки Феруму. 2. Спалювання заліза в кисні. 3. Характерні реакції на йони Феруму(ІІ) і (ІІІ). 4. Зразки сплавів заліза. 5. Окиснення ферум(ІІ) гідроксиду до ферум(ІІІ) гідроксиду. Розділ IV. Узагальнювальне повторення найважливіших питань курсу хімії Тема 1. Основні поняття, закони та теорії хімії 1. Просторова будова молекул (моделі або комп’ютерна графіка). 2. Зразки алотропних видозмін Карбону, Сульфуру та Фосфору 3.Періодична система хімічних елементів, шкала електронегативностей Тема 2. Розвиток наукових знань про хімічний зв’язок і будову речовини 1. Утворення гідроген хлориду або води (взаємодія водню з хлором або киснем). 2. Добування комплексних сполук . |
Лабораторні досліди |
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Інструктаж з БЖД. 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Інструктаж з БЖД. Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. Інструктаж з БЖД. |
Тема 3. Хімічні реакції 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів.
|
Тема 4. Природні джерела вуглеводнів та їх переробка Лабораторні досліди 1. Ознайомлення зі зразками нафтопродуктів і продуктів коксування кам’яного вугілля (колекція). 2. Ознайомлення з різними видами палива (колекція). Тема 5. Оксигеновмісні органічні сполуки Лабораторні досліди 1. Окиснення метаналю (етаналю) купрум(ІІ) гідроксидом. 2. Окиснення спирту до альдегіду. 3. Відношення олеїнової кислоти до бромної води та розчину калій перманганату (віртуально). Тема 6. Нітрогеновмісні органічні сполуки. 4. Розчинність жирів у воді та органічних розчинниках. 5. Окиснення глюкози купрум(ІІ) гідроксидом. Лабораторні досліди 1. Розчинення й денатурація білків. 2. Кольорові реакції білків. Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі Лабораторні досліди 1.Дослідження властивостей термопластичних полімерів. 2. Порівняння властивостей каучуку і гуми. 3. Відношення синтетичних волокон до розчинів кислот і лугів.
|
Розділ І. Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи Лабораторні досліди Дослідження генетичних зв’язків між класами неорганічних сполук. Розділ ІІ. Неметалічні елементи та їхні сполуки Лабораторні досліди Дослідження окисних і відновних властивостей гідроген пероксиду. Тема 2. Елементи VІІА групи (галогени) Лабораторні досліди 1. Дослідження хімічних властивостей хлоридної кислоти. Якісні реакції на бромід-, йодид-іони. Тема 4. Елементи VА групи Лабораторні досліди 1.Якісна реакція на амоній-іон. 2. Якісна реакція на ортофосфат-іон. 3.Ознайомлення із зразками нітрогенних мполук Тема 5. Елементи IVА групи Лабораторні досліди 1. Перетворення карбонатів у гідрогенкарбонати і навпаки. 2. Якісна реакція на карбонат- і гідрогенкарбонат-аніони. 3. Якісне визначення у розчинах силікат-аніону. 4. Ознайомлення із зразками мінералів. Розділ ІІІ. Металічні елементи та їхні сполуки. Тема 1. Загальні відомості про металічні елементи та метали Лабораторні досліди 1.Ознайомлення зі зразками металів, природними сполуками металічних елементів, сплавами. 2. Взаємодія металів з кислотами в розчинах. 3. Взаємодія металів з солями в розчинах. Тема 2. Металічні елементи ІА – ІІІА груп Лабораторні досліди 1.Добування алюміній гідроксиду і доведення його амфотерних властивостей. Тема 2. Ферум. Залізо Лабораторні досліди 1. Добування ферум(ІІ) і ферум(ІІІ) гідроксидів. Взаємодія їх з кислотами. 2. Відновлювальні властивості йону Феруму(ІІ) (взаємодія ферум(ІІ) сульфату з розчином калій перманганату в кислому середовищі, віртуально). 3. Окиснювальні властивості йону Феруму(ІІІ) (взаємодія ферум(ІІІ) хлориду з калій йодидом або натрій сульфітом). 4. Гідроліз солей Феруму(ІІ) і (ІІІ). 5. Виявлення йонів Феруму(ІІ) у розчині. 6. Виявлення йонів Феруму(ІІІ) у розчині. Та інші |
Практичні роботи |
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач. |
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості Практичні роботи 1. Дослідження якісного складу солей. 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
Тема 2. Вуглеводні Практичні роботи 1. Розділення й очищення речовин. Перегонка при атмосферному тиску. Перекристалізація. 2. Виявлення Карбону, Гідрогену, Хлору в органічних речовинах. 3. Добування етену та досліди з ним. Тема 5. Оксигеновмісні органічні сполуки Практичні роботи 1.Розв’язування експериментальних задач. 2. Синтез етилетаноату. 3. Розв’язування експериментальних задач. Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі Практичні роботи 1. Розпізнавання деяких пластмас і волокон.
|
Розділ І. Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи Практичні роботи 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей. 2. Приготування водного розчину солі заданої молярної концентрації. Розділ ІІ. Неметалічні елементи та їхні сполуки Практичні роботи 1.Відновні властивості водню. Тема 2. Елементи VІІА групи (галогени) Практичні роботи 1.Розв’язування експериментальних задач за темою «Сполуки галогенів». Тема 3. Елементи VIА групи (халькогени) Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач за темою „Сполуки Сульфуру”. Тема 4. Елементи VА групи Практичні роботи 1. Добування амоніаку та досліди з ним. 2. Визначення мінеральних добрив. 3. Розв’язування експериментальних задач за темою "Сполуки Нітрогену та Фосфору". Тема 5. Елементи IVА групи Практичні роботи 1. Добування карбон(IV) оксиду та дослідження його властивостей. Розпізнавання карбонатів. та інші. |