Урок математики у 4
Тема: частин. включають знаходження частини числа.
Мета: вчити частини числа, розв' язувати на знаходження частини числа та числа за його частиною; розвивати розв'язувати задачу способами, розвивати мислення , математичну уяву; виховувати любов до прекрасного.
уроку:
1. початку уроку.
до нас на урок до них.
А тепер piBHeHbk0 на своТх Ви побажали доброго дня нашим гостям, а тепер кожен c06i побажайте: працювати—швидко, тзнатися—багато, розв 'язузати—безпом цаково.
II. навчально7 теми та мети уроку. Цей урок математики запрошуе вас у чудову краТну на берегах Це—€гипет (показ на карпи• Африки).
На якому материку та в його розташована ця кратна?
Улюблена земля, як називали ii египтяни. за, допомогою мови цифр ви багато про цю дивовижну краТну.
III. опорних знань.
1. хвшшнка.
Пригадайте, числа ми з вами повторювали на попереднюму Що означае нижне число дробу? Верхне число дробу?
У зошитах позначте, яка частина кожного прямокутника зафарбована (Два дошки).
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.
ми навчимося Taki частини i розв'яжемо задач, розкриють для нас Египту.
А що пов' язуегься у нашому i3 числом 7? Де це число? (КОЛЬОРИ веселки, тижня, ноти у
А ще у CBiTi iCHye 7 чудес. I одне i3 них саме i знаходиться у Це IX будували як для ЕГИПТУ.
вражають свотми людей на величнот споруди виглядають мурашками. Очевидно, що египтяни були гарними i вести розрахунки.
Повчимося i ми обчислювати усно. Працюемо i3 сорбонками в napi обчислюють приклаДи усно 1 хв). результати i 3aHeciTb Тх у свою карту
З.Робота над п ости.ми задачами ( на знаходження частини числа та числа за його частиною)
Правителями Египту були фараони, але була серед них i одна До наших L\HiB спогади про велику царицю iT в означае «прекрасна прийшла». ретельно за своею i любила та прикраси. Тй привозили 3i всього CBiTY. Було тут золото i прикраси з та перлинами. прикрас мала цариця.
Пригадайте, як знайти частину числа? А число, якщо його частина? У кожного—своя задача.
1. У було 2741 г золотих прикрас, вони становили сьому частину прикрас, мала цариця. прикрас мала цариця?
1. У було 19187 г прикрас, а прикраси становили сьому частинузолотих прикрас мала цариця?
1. У було 247 кг перлин, вони становили четверту частину маси кг мала цариця?
1. У було 988 кг а перлини становили четверту частину кг перлин було у
( СамоспПйний робота. за на ) Цими прикрасами .можна було викласти всю дорогу до адже Тх загальна вага становить понад 1200 кг.
4. Робота з кодовими картками ( над числами) египтяни створили терези i користуватися гирями. Вони день i на години i винайшли сонячний годинник. А при вони користувалися гладкими обструганими дощечками—прабабусями наших Все це про те, що вони виконувати дй з числами.
На картках виконайте обчислення, i отриману А виконання ви зможете за допомогою кодових карток.
1 4 км
5. 5
1 1 год 1 2 хв
4
1 1 доби
8 6
IV.
слово i3 букв, стоять закреслених у (ЛОТОС)
Лотос—це священна kBiTka у египтян. HaBiTb колони у храмах вони будували у i пальм.
Над вами египетське
Вас сонячне
Гойдають, як лотоси ,
Вам пальми дарують свою прохолоду,
На вас поглядають споруди пустелю жарку, африканську.
Bci подумкм перенеслись в африканську пустелю.
до високого египетського неба. лотоса, коли вона спить.
Ось сходить сонечко i kBiTka прокидаеться.
Ii тихо гойдають води
А лотос знову стуляе своТ пелюстки i поринае у сон.
Ще раз потягнулися i опустили руки.
самих Хеопса. ћ• висота—147 м, а це приблизно висота 50-поверхового будинку. Поряд височать
Хефрена i MikepeHa. Та не BCi мали таку форму. Були ще так 3BaHi з Джосера, ще як рожева Названа так тому, що в сонячному й набували рожевого зображення на сво\х партах.
1. частин ( наочно за малюнком)
13 яких геометричних складений малюнок?
яку частину кожного прямокутника зафарбовано.
3BiPTe свот записи i3
Складемо HepiBHocTi на частин за малюнком (запис у зошитах).
3p06iTb висновок. ( буде той dpi6, у якого нижне число менше. Меншим буде той дрјб, у якого ни.жне число бйьше).
2. Первинне закрЈплення знань.
А чи знаете ви, що по берегах росли 3apocTi Саме його i використовували египтяни для письма. Писали вони Такими ж були i
Пропоную вам розставити знаки i «менше» (а Taki знам можна i в египтян) на наших дроби (коментоване виконання).
З. Робота в групах.
египтяни не змогли б побудувати Taki споруди, якби Попрацюемо в групах.
(Кожна група отримуе Ha6ip написаних Дробових чисел) Завдання—розставити числа найменшого до Взаемоперевђжа.
Vl. Робота над задачами.
1.Розв 'язрвання pi3Hu.,uu способами.
Якщо роздивитися зблизька, то можна що вона складена з величезних кам'яних 1х спочатку вирубували 3i а переправляли на спорудження
Хеопса продовжувалось майже 20 P0kiB, за цей час було укладено 2300000 (прочитайте число).
Наступне завдання саме i буде про
задачу способами. У кожного з вас е розв' язування.
Першого дня вирубали 124 блоки, а другого дня—у 2 рази частину ycix було укладено. всього уклали
I -ий
ГИан розв ' язування першого дня? другого дня?
План розв' язування
1) вирубали
2) вирубали
З)
План розв' язування
Позначте коротку умову за допомогою
1) однакових частин вирубали за два
2) всього вирубали за два
З) всього уклали
2.Геометричне лото ми говоримо про а чи ми з цим словом Що таке
Яка е гранню Що лежить в ocH0Bi
Спорудити Taki форми египтяни не змогли, якби не знали геометричних формул. вони записували на свотх Але з часом записи розпалися. формули.
У мене в руках—початок формули, й продовження.
Р (a+b)*2
S =а*а
4. Старовинна задача
Завжди поряд з математикою була наука I в yci часи шанувалися та p03YMHi люди. Пропоную розв'язати старовинну египетську задачу.
У одного египтянина було трое Коли BiH помирав, то залишив
Тм у спадок 17 i наказав ix так: старшому стада, середньому-- частину,
а меншому-- частину.
ix розмирив один мудрий який про:жджав мимо на своему Як BiH це зробив?
Чому сини не могли спадок батька?
Для того, щоб розв'язати цю задачу, ви можете скористатися
(на партах—скручена смужка)
«Мудрець додав до стада ще i свого верблюда»
Порахуйте, всього отримали брати (9+6+2=17 в.)
З математичноТ точки зору чи правильно мудрець виконав батька?
Чому? (Тому що BiH знахоДив частини 18, а не 17)
А чи можливо було виконати це завдання, не
А що треба було залишити 6aTbk0Bi в спадок, щоб сини змогли його Коли 17 можливо на 2? кг)
VII. уроку.
розмову про египет я хочу арабським
«У CBiTi все боћься часу, але час ботться
Як ви його p03YMieTe?
Усе з часом руйнуеться i лише над час не владний. Адже з них близько 5000 P0kiB назад. нам, сучасним людям , е чому повчитися у египтян.
Якщо вас це питання, можете i3 книг, е на
Як же ми з вами прожили цей урок? на свотх картках початок речення i 3p06iTb висновок.
Було складно...
Я виконував завДання...
Я 3p03YMiB, що... Тепер я можу...
Я що...
Я навчився...
У мене вийшло...
Я спробував...
Мене здизувало...
MeHi
Урок дав MeHi для жиптш...
роботи на Домашне завдання.