Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦
Новини

4 принципи формування довірливих взаємин в освіті

Виховати, зростити та навчити успішну особистість – спільне завдання всіх учасників освітнього процесу. Аби задати правильний вектор розвитку дитини слід розуміти та поважати її потреби, ефективно працювати в системі «вчителі-учні-батьки».

Як ефективно долати труднощі, які інструменти та прийоми роботи застосувати? Своїми думками та досвідом поділилися лектори Всеукраїнської інтернет-конференції «Психолого-педагогічні аспекти взаємодії в освіті».

Ірина Дядюшкіна: «Геній – це лише 1% таланту та 99% праці»

Робота з обдарованими дітьми має свої особливості. І хто, як не практик із величезним досвідом виховання інтелектуальних чемпіонів може поділитися ефективними інструментами. Учні Ірини Дядюшкіної досягають висот на міжнародному рівні, тому лекторка має точно знає, як виростити генія. 

Внутрішня мотивація учня є дуже важливою, але настрій учителя грає величезну роль для результату навчання. Учень – це не чаша, яку потрібно заповнювати, а факел, який потрібно запалити. Для цього потрібно розуміти, що обдарована дитина чутлива до оцінки поведінки та мислення, добре сприймає сенсорні стимули, краще розуміє відносини та зв'язки тощо. Як працювати з феноменом обдарованості? Які психологічні особливості обдарованих учнів та особливості взаємодії з ними? Дізнайтеся, переглянувши виступ!

Ганна Сукачова: «Важливо дослухатися до своїх потреб і розуміти потреби інших»

Педагогіка довіри – основа побудови ефективної взаємодії між учителями, учнями і батьками. Ми маємо спілкуватися, обговорювати, ділитися ставленням до певної ситуації одне з одним. Авторські розробки Ганни Сукачової поєднують теорію та практику довірливих взаємин між усіма учасниками освітнього процесу. В основі ефективної взаємодії – довіра дорослих до дитини; до вчителя від дитини та батьків; до батьків від дитини та вчителя. Тож довіра у взаєминах – це не трикутник, а повноцінна схема здорового спілкування. Формуванню довіри сприяють:

  • відповідальність;
  • особистий приклад;
  • чітко визначені правила і критерії;
  • зрозуміла система оцінювання;
  • повага;
  • авторитет;
  • культура мовлення;
  • зміна ролей;
  • зворотний зв’язок;
  • відкритість і захищеність.

Для того, аби дізнатися нові цікаві вправи для побудови ефективної взаємодії просто перегляньте виступ!

Олена Пархоменко: «Свідоме ставлення до конфліктів знижує рівень агресії»

Сучасна освіта потребує сучасних підходів та термінів. Тому формування медіаційних навичок в освітньому процесі дуже важливе. Медіація – спосіб врегулювання конфліктів мирним шляхом. І кожен із нас має володіти відповідними інструментами, аби розв'язувати власні внутрішні та зовнішні конфлікти. 

Той, хто вміє правильно конфліктувати, має кращі комунікативні навички та здорові перспективи. Медіаційні навички, які допоможуть розв'язати проблеми конструктивно:

  • розпізнавати конфлікт, визначати його медіабельність;
  • критичне мислення;
  • навички тайм-менеджменту;
  • активне слухання;
  • навички запитування;
  • навички рефреймингу й уточнення;
  • навички позитивного мовлення; 
  • уміння підбивати підсумки (summarizing);
  • навички розпізнавання маніпуляцій.

Бажаєте дізнатися про техніки та інструменти, що сприяють формуванню навичок медіації в освітньому процесі? Неодмінно перегляньте виступ Олени Пархоменко.

Анастасія Богуславська: «Дитина хоче брати приклад з щасливих людей»

Складні ситуації розв'язуються, варто лише щиро розуміти одне одного та володіти потрібними інструментами. Спілкування з підлітками – це майже ювелірна робота. Адже нерідко супутниками цього віку є занижена самооцінка, невіра в себе, самозвинувачення та завищена планка щодо очікувань. 

Підліток прислухатиметься до щасливих людей. Тому перше, що може зробити дорослий – налагодити власне життя та отримувати від нього задоволення. Які небезпеки криються за «нестерпною поведінкою» та як їх подолати? Реальними кейсами під час свого виступу поділилася Анастасія Богуславська.

Це був перший день інтернет-конференції «Психолого-педагогічні аспекти взаємодії в освіті», і він був неймовірно насичений корисною інформацією. Обов'язково перегляньте виступи та долучайтеся до конференції завтра, 22 липня. Чекаємо на вас о 14:00! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter