2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки
Переваги проєктного навчання та добірка ідей для застосування знань на практиці.

Якщо людина ХХІ століття прагне мати перспективне майбутнє, їй доведеться стати «універсальним» бійцем, який готовий долати труднощі, переймати від інших досвід, генерувати якісні інсайти, швидко опановувати нові знання та застосовувати їх на практиці. 

Чи можна допомогти учням стати такими суперспеціалістами? Звісно! Саме для цього і був створений метод проєктів. Проєктне навчання допоможе зробити звичайне заняття ефективнішим та покаже дітям, наскільки сильно та як шкільна наука пов'язана із реальним життям.

Переваги проєктного навчання:

  • розвиває в учнів креативність, конкурентоспроможність, ефективність та прагнення до саморозвитку;
  • зміщує фокус на розвиток практичних навичок;
  • формує спільний вектор діяльності дітей та вчителя для досягнення результату; 
  • робить уроки більш цікавими та пізнавальними;
  • сприяє кращому запам'ятовуванню матеріалу; 
  • допомагає кожному учню повірити у власні сили, довести свою спроможність та компетентність;
  • розвиває у дітей необхідні соціальні навички: комунікабельність, уміння співпрацювати, слухати та чути співрозмовника;
  • розвиває в учнів аналітичне мислення, дослідницькі вміння (виявлення проблем, збирання інформації з різних джерел тощо), спостережливість, вміння будувати гіпотези та узагальнювати.

Як впроваджувати метод проєктів у навчанні? Будь-як! Перевага цього методу у його універсальності: використовувати його можна на будь-якому уроці і під час вивчення будь-якої дисципліни. Він завжди доречний та цікавий.

1. Мотивуємо учнів читати книжки

Переконати дітей читати книги не так уже і просто. А якщо запропонувати їм після прочитання твору створити власний буктрейлер? Це чудово мотивує! У процесі створення відео учень зможе краще зрозуміти сюжетну лінію та психологію героїв. А якщо ви дасте завдання порівняти два твори однієї епохи, чи схожі сюжетні лінії у романах різних письменників, або провести паралелі між повістю «Тіні забутих предків» Коцюбинського та стрічкою «Воно», то це дасть дітям можливість зануритися у літературу із головою!

2. Вивчаємо біографії письменників

Вивчення біографій письменників та історичних діячів стане цікавішим, якщо запропонувати учням осучаснити їхні образи. Після виконання завдання запропонуйте дітям порівняти модернізованих персон з реальними. Так діти зможуть розвинути фантазію і покращити своє аналітичне мислення. А для того, щоб створити дійсно відповідний образ, учням доведеться детально розібратися у біографії письменника та навіть знайти факти, які не включили до підручника. Хіба після цього можна буде хоч щось забути на ЗНО?

3. Створюємо яскраву наочність

Діти запам'ятають здобуті знання надовго, якщо самостійно чи у групах зроблять інфографіку. Це пов'язано з тим, що процес роботи допомагає систематизувати інформацію та «сфотографувати» результат власними очима. Особливо актуально це у випадку з природничими науками, які не завжди легко даються учням. Саме у цьому разі проєктне навчання допоможе не тільки швидко розібратися у складній темі, а ще й краще запам’ятати її завдяки створеному самотужки унаочненню. 

4. Вивчаємо іноземну мову

Вивчення англійської (та і будь-якої іншої) мови стане більш ефективним, якщо діти запам'ятовуватимуть правила граматики за допомогою інтелект-карт. Користь цього завдання полягає у тому, що учень навчається структурувати та знаходити смислові лінії в теоретичному «хаосі».

5. Діджиталізуємо уроки 

Уроки фізики стануть більш цікавими, якщо запропонувати учням створити голографічне 3D-зображення. Так на уроці можна поєднати діджиталізацію з практичними навичками, а діти надовго запам’ятають, що такий ефект можливо зробити завдяки дифракції світла (переломлення) та інтерференції (перерозподіл інтенсивності світла). І це ще далеко не все! Загалом, STEM чудово вписується у саму ідею проєктного навчання. Запропонуйте дітям створити технологічну іграшку та завдяки цьому на власному досвіді побачити, як діють закони динаміки та механіки.

Як ще можна впровадити ефективне проєктне навчання у сучасній школи? 

Загалом робота над створенням проєктів буває складною, але це завжди цікаво. А для досягнення бажаного результату потрібно чимало часу та сумлінна праця кожного учасника проєкту. Ми це розуміємо, тому вирішили створити сервіс «Проєкти» на допомогу українському вчительству. У ньому ви знайдете актуальні авторські ідеї, які зроблять проєктні технології невід’ємною частиною навчального процесу і точно сподобаються вашим учням. 

Традиційні методи викладання постійно трансформуються, тож наші структуровані проєкти «від ідеї до реалізації» допоможуть учням навчитися вирішувати реальні проблеми з огляду на майбутнє самостійне життя. І дуже зручно, що працювати над проєктами можна в онлайн-форматі, а можна просто роздрукувати їх.

Хочете дізнатись більше? Зареєструйтеся на вебінар «Проєктна діяльність школярів у зимовий період», який відбудеться 2 грудня о 18:00. Немченко Віктор, спікер вебінару, розкаже про можливості використання проєктів у роботі вчителів на різноманітних уроках та особливості нового сервісу. Не пропустіть!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter