Лайфхаки, які допоможуть зробити вимушену дистанційку цікавішою.

Нова хвиля захворюваності на COVID-19 знову змушує школи переходити на дистанційне навчання. І хоча воно вже стало доволі звичним, на 100% замінити традиційний формат дистанційці так і не вдалося. Адже погодьтеся, спілкування через Zoom – не те саме, що й спілкування у школі. 

Як швидко поставити шкільний потяг на рейки дистанційного навчання? Пропонуємо кілька ідей, що допоможуть ефективно співпрацювати на відстані!

1. Чітко окресліть правила роботи.

Розпочніть із детального вивчення факторів, які впливатимуть на успіх ваших учнів під час дистанційного навчання. Для початку проаналізуйте свій досвід: що вдалося, а над чим варто ще попрацювати? Так-так, за час карантину ми вже отримали багато досвіду, але досконалість не має меж! До того ж усі активності, як ви планували, варто швидко адаптувати для онлайн-формату. 

Також необхідно нагадати дітям правила роботи в онлайн-режимі. Як це зробити? Звісно, можна їх просто озвучити, а можна зробити трохи оригінальніше: напишіть дітям листа або запишіть коротеньке відеозвернення. Головне – дати чіткі та зрозумілі інструкції. Учні матимуть можливість перечитати/переглянути таке звернення повторно, тож точно зрозуміють, чого від них очікують.  

2. Вивчіть свої робочі інструменти.

Проаналізуйте ресурси та сервіси, які ви використовуєте для роботи. Можливо, якісь із них більше не актуальні, а може з'явилися нові цікаві варіанти. Але і тут варто знати міру. Пам'ятайте, що ваше головне завдання – забезпечити якісний освітній процес, а не створити високотехнологічний онлайн-курс. Тому слід надати перевагу тим інструментам, що максимально сприятимуть досягненню цілей викладання та навчання. Не варто вводити занадто багато нових ресурсів – інакше учні витрачатимуть більше часу на їхнє вивчення, ніж на роботу. Та й вам самим у такому випадку доведеться витратити чимало часу для того, аби опанувати нові додатки. Логічніше обрати вже перевірені варіанти.

3. Структуруйте освітній процес.

Навіть онлайн-аудиторія має бути зручною та впорядкованою! Тут вам допоможуть різноманітні онлайн-дошки, наприклад, Trello. Зокрема на ній можуть бути такі картки:  

  • для приміток від учителя;
  • для вправ;
  • для коментарів;
  • для висновків.

Завдяки цьому учні знатимуть, що робити щодня та навіть щотижня. 

4. Чергуйте синхронне та асинхронне навчання.

Під час дистанційки взаємодія має бути на першому місці! Вдала комбінація «прямого ефіру» та самостійної роботи учнів допоможе досягти неабияких результатів. Спробуйте розбити урок на два блоки.

Першу частину заняття проведіть у синхронному режимі. Почніть урок із викладання базової інформації, пояснення теорії. Можна разом із учнями прослухати аудіозапис або переглянути відео (звісно, періодично варто зупиняти запис та ставити уточнювальні запитання). Досвід  спільного прослуховування або перегляду відео дуже цінний, оскільки допомагає розвивати навички активного слухання та говоріння. 

Друга частина присвячена самостійному вивченню матеріалу уроку в асинхронному режимі. Учні можуть працювати у зручному для себе темпі (відповідати на поставлені запитання, вивчати додаткові матеріали), що дозволяє краще зрозуміти матеріал. Учитель при цьому має бути в будь-який момент готовий відповісти на запитання учнів. 

5. Рефлексуйте у форматі аудіо та відео.

Це дуже цікаве завдання, що точно сподобається сучасним дітям. Тож заохочуйте учнів записувати свої думки щодо, наприклад, нової теми, у відео- чи аудіоформаті. Можна об’єднати школярів у дві групи: представники однієї мають записати коротке (максимум на 3 хвилини) відео та пояснити, чому їм сподобалась (або ні) нова тема. Представники іншої згодом мають записати відеовідповідь, у якій прокоментують думку товаришів. Звісно, все має бути виважено та аргументовано!

6. Додайте креативу.

А чому б не запропонувати учням виконати нестандартне домашнє завдання? Наприклад:

  • зняти відеореакцію на нещодавно прочитану книгу з української або зарубіжної літератури;
  • намалювати комікс, присвячений пригодам атома;
  • створити проєкт, присвячений розвінчанню популярних міфів про коронавірус;
  • взяти інтерв'ю в когось із членів своєї родини та створити відеоролик (рідні можуть розповісти про свою професію). Або зробити коротку презентацію з фотографіями та цитатами своїх рідних. 

А інші учні можуть залишати письмові або усні коментарі до відео чи презентацій.

7. Шукайте способи для психологічної підтримки та надавайте зворотний зв’язок.

Під час дистанційного навчання важливо продовжити підтримувати дружні стосунки та надавати учням психологічну підтримку. Спробуйте запровадити віртуальні «індивідуальні робочі години». Це хороший спосіб встановити гнучкі межі для спілкування з учнями та їхніми батьками в позаурочний час. Це може бути сеанс відеозв’язку або електронне листування: обирайте зручний для всіх формат.

Також слід визначити, яким чином ви будете надавати відгуки про навчальні досягнення учнів. Коментарі мають бути обнадійливими й індивідуалізованими, не варто відповідати всім шаблонно. Так, це потребує часу, але такий підхід допоможе учням зрозуміти, що вони роблять неправильно. Комусь дистанційка дається легко, а комусь навпаки. Онлайн-навчання не завжди дає можливість оперативно поставити запитання та отримати відповідь, тож поясніть учням, що вони завжди мають можливість написати в чат та перепитати. 

З одного боку дистанційне навчання створило певні труднощі для всіх учасників освітнього процесу. А з іншого – з’явилися нові можливості для  розвитку розумових і творчих здібностей, пізнавальної, а головне – самостійної діяльності учнів. То чому б ними не скористатися?

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter