Як допомогти учням генерувати більше креативних ідей? Один із дієвих методів – асоціативний підхід, який допоможе поєднати власний досвід учнів із знаннями, якими прагне поділитися вчитель! Цій темі присвячено вебінар Євгенії Кочерги «Асоціативний підхід: розвиваємо мислення та творчість», який відбувся 26 липня.
Нові методи та технології на основі асоціацій допоможуть уникнути демотивації у навчальному процесі. Учнів найбільше демотивують такі фактори:
- коли не розумієш матеріал, коли він для тебе складний;
- коли вважаєш, що знання тобі не знадобляться;
- коли тебе недооцінюють і не вірять у твої здібності;
- коли говорять про речі, які тебе не стосуються.
Завдання асоціативного підходу
Асоціація допоможе краще запам'ятати матеріал, а також дасть змогу зрозуміти складну абстрактну інформацію, пов'язати її з власним досвідом. Асоціативне мислення є первинним, воно бере участь в обробці інформації, при цьому не використовується логічний аналіз. Тож за допомогою асоціативного підходу діти зможуть:
- Створювати нові оригінальні ідеї. Усі реальні досягнення спочатку були чиєюсь мрією. Людина дивилася на птахів та запитувала себе: «Чи можу я так літати?» Потім люди почали працювати над своєю мрією та втілили її у реальність, створивши літаки.
- Розвивати уяву. Фантазія, що виникла як асоціація до побаченого у світі, може стати рушієм прогресу. Дитина, яка мріє стати космонавтом і літати на інші планети, може втілити свою мрію та допомогти людям.
- Утворювати смислові зв'язки. Завдання вчителя – навчити дітей перетворювати уяву на зрозумілі смислові зв'язки, мрії на реальність. Набір асоціативних понять допоможе нам розвинути фантазію школярів.
Бажаєте дізнатися більше практичних прийомів та конкретних вправ для розвитку мислення та творчості на основі асоціативного підходу? Радимо переглянути виступ Євгенії Кочерги – старшого викладача кафедри природничо-математичної освіти комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти», аспірантки Інституту вищої освіти Національної академії наук України, тренера освітнього проекту тренера «Митці згоди: творчі методи трансформації конфліктів», барабанного фасилітатора.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.