Застосовуємо міжпредметну інтеграцію для покращення здоров’я!

Подейкують, що фізкультура як дисципліна не надто серйозна та зовсім не обов’язкова. Нерідко викладачі забирають учнів із уроків фізкультури для чогось «важливішого», нехтують фізкультхвилинками і зовсім забувають про їхнє значення... 

Розвіюємо стереотипи разом, адже фізкультура є одним із найважливіших предметів! Фізичне навантаження покращує розумову діяльність школярів, а ще позитивно впливає на настрій та здоров’я.

Тому треба не тільки підвищувати рівень знань освітян про користь фізичної активності, а й інтегрувати фізкультуру з іншими предметами! За допомогою наших порада для проведення інтегрованих уроків виведіть свої заняття на новий рівень!

Проведення уроків у спортзалі

Найлегший спосіб інтегрувати фізичну культуру з іншими предметами – провести будь-який урок у спортзалі. Так у дітей буде достатньо простору для виконання фізичних вправ. А скільки нових вражень! Окрім цього, зміна місця проведення уроку позитивно впливає на мотивацію дітей та підвищує їхню уважність. 

Також у спортзалі або на вуличному спортивному майданчику можна організувати проведення вправ для запам’ятовування нового матеріалу.

Кілька мнемотехнік, пов’язаних із новим місцем проведення уроку:

1. Дослідження демонструють, що ходьба задом наперед сприяє кращому відтворенню інформації, яку потрібно запам’ятати. Позначте лінію старту та попросіть школярів стати біля неї. Тепер ставте запитання за вивченим матеріалом, а діти мають відповідати та одночасно робити крок назад. А потім запропонуйте їм ходити задом наперед (тільки обережно!) та повторювати найскладніші правила. І ви здивуєтеся! 

2. Доведено, що регулярні фізичні вправи покращують пам’ять. А як щодо одноразового фізичного навантаження перед самостійною роботою? Експерти повідомляють, що прості фізичні вправи також пришвидшують процес запам’ятовування. Тож влаштуйте тренування просто перед контрольною та проаналізуйте результати!

3. Застосуйте метод Цицерона! Так, нове приміщення для проведення інтегрованого уроку допоможе учням швидше запам’ятати тему. 

  • Спершу виділіть із вивченого найголовніше. Наприклад, необхідно запам’ятати термін: «Електрика – потік електронів».
  • Далі учні мають розмістити об’єкти, що їх оточують у спортзалі, у певному порядку: починаючи зі входу і за рухом годинникової стрілки (як-от: гімнастичний кінь, футбольний м’яч, скакалка тощо).
  • Далі попросіть дітей співвіднести наявні об’єкти з інформацію, яку треба запам’ятати. Наприклад, «електрика» – гімнастичний кінь, «потік» – футбольний м’яч, а «електрони» – це скакалка.
  • Потім потрібно пройтися спортзалом, розглядаючи обрані предмети, та повторити термін, що вивчається. Це дуже просто і разом із тим надзвичайно ефективно!

Тематичні назви команд, вправ або предметів

Уроки фізичної культури часто включають у себе різноманітні змагання, тож не варто забувати про них і під час підготовки інтегрованого заняття! Наприклад, обираючи назву своє команди, школярі мають керуватися не просто своїми вподобаннями, а використати терміни та поняття з предмета, який інтегрується. Наприклад, команди можна назвати як континенти або взяти імена видатних фізиків. 

Так само фізичні вправи, нормативи та змагальні ігри можна назвати історичною подією, битвою або хімічною реакцією. А звичайна волейбольна сітка може перетворитися на перепону на шляху до перемоги у війні. Усе залежить тільки від вашої уяви!

Усі речі мають свою історію, і предмети на уроках фізичної культури – не виняток! Так, скакалка походить із Китаю, і ця інформація є чудовим приводом дослідити історію цієї держави. Щодо країни-винахідника м’яча досі ведуться дискусії. Варіантів безліч: Китай, Стародавній Єгипет або Греція, Давній Рим, Великобританія та навіть Імперія інків! От вам ще одна ідея для проведення інтегрованого заняття: аргументована дискусія щодо походження звичайного м’яча.

Допуск до виконання вправи

Це – найлегший спосіб інтегрувати фізичну культуру з будь-якою дисципліною! Перш ніж розпочати роботу над завданням (математичною задачею, параграфом тощо), школярі мають правильно виконати фізичну вправу. Наприклад, два стрибки, одне віджимання тощо. 

Аби підвищити мотивацію дітей, об’єднайте їх у дві групи та оберіть кілька суддів (арбітрів, рефері тощо). Завчасно повідомте командам про приз, наприклад, відмінну оцінку. І все – змагання розпочалося! Назвіть одну або декілька фізичних вправ, які учасники команд мають виконати. А судді – перевірити правильність виконання! Коли всі учасники групи завершили вправу (і зробили це правильно!), можна давати завдання з іншого предмета. А переможе та група, що швидше іншої впоралася з усіма завданнями.

Спортивний вектор теми уроку

Будь-яка тема має спортивний вектор, його треба лише відшукати! Учителям природничих дисциплін пощастило найбільше: вивчення будови серця та земного тяжіння легко можна продемонструвати просто на уроці фізкультури.

А як щодо предметів суспільно-гуманітарного циклу? Вивчаючи історичні битви та війни, можна запропонувати дітям виконати фізичні вправи для військової виправки. Це продемонструє школярам, як солдати готувалися до бойових дій та просто підтримували хорошу фізичну форму. 

Наприклад, розповідаючи про українських письменників, можна сфокусувати увагу на їхній участі у Другій світовій війні. «Такі діячі як Бажан, Малишко, Стельмах, Вороний, Гончар, Тютюнник, Загребельний точно виконували запропоновані фізичні вправи», – скажіть це непосидючим учням і ви точно привернете їхню увагу!

Чи є у вашій професійній скарбничці цікаві способи інтеграції фізкультури з іншими предметами? Діліться в коментарях та долучайтеся до обговорення на Всеукраїнській інтернет-конференції «Фізична культура та здоров’язбереження в закладах освіти», що пройде 18 лютого о 13:30. Приєднуйтеся!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter