18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів
Поговоримо про те, як розвивати креативність школярів

Кожна дитина має величезний творчий потенціал. Та чи завжди ми його помічаємо та правильно визначаємо? На жаль, ні. Адже креативність може проявлятися дуже несподівано! Тож як розвивати креативність у вчителів та учнів? Чи можуть звичайні вправи бути ефективним інструментом для розвитку творчих здібностей? Практичними порадами та прикладами робіт поділилася Любов Цукор в межах інтернет-конференції «Сучасні інтернет-ресурси для організації ефективного навчання».

Чому так важливо розвивати креативність у будь-якому віці? Тому що обдарована людина здатна бачити унікальність у звичайних речах і робити революційні відкриття! А що допоможе розкрити таланти потенційних геніїв? 

  • Творче мислення – це оригінальність і незвичність ідей, прагнення до інтелектуальної новизни у вирішенні завдання, здатність бачити предмет під новим кутом зору і продукувати ідеї у невизначеній ситуації. 
  • Творчі здібності особистості – це синтез її властивостей і рис характеру, які характеризують ступінь їх відповідності вимогам певного виду навчально-творчої діяльності і які обумовлюють рівень результативності цієї діяльності.
  • Креативність – творча, новаторська діяльність; новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до продукування принципово нових ідей і що входять в структуру обдарованості як незалежний фактор». На побутовому рівні демонструє кмітливість та неординарний підхід до вирішення проблеми.

Чим відрізняється креативність від шаблонного мислення? Вона має виняткові ознаки:

  1. Гнучкість – здатність застосовувати різноманітні стратегії відповідно до ситуації.
  2. Оригінальність – пошук та реалізація нестандартних ідей.
  3. Сприйнятливість – чутливість до незвичайних деталей, протиріч.
  4. Абстрактність – розуміння суті проблеми поза основним контекстом.
  5. Опір – це здатність не слідувати стереотипам.
  6. Швидкість – здатність охопити чи згенерувати велику кількість ідей.

Унікальні тести «На Урок»

Чи може навчання, а тим паче оцінювання, сприяти розвитку креативності? Може, ще і як! Осообливо якщо скористатися бібліотеками розробок та онлайн-тестів «На Урок». Унікальні особливості тестів «На Урок»:

  • Робота з сервісом – безкоштовна. Завжди.
  • Відкрита база тестів із різних тем та для різних шкільних предметів.
  • Інтеграція з особистим кабінетом вчителя та Google Classroom.
  • Система взаємодії між учителем та учнями через створені класи.
  • Можливість роздрукувати тести і флеш-картки.
  • Можливість не лише контроль знань, а й закріплювати їх під час ігор із тестами.
  • Різноманітні додаткові налаштування для домашньої роботи (обмеження в часі та в кількості разів виконання).
  • Робота в режимі реального часу.
  • 12-бальна система оцінювання (і не тільки).
  • Можливість завантажити результати.
  • Розширені налаштування під час створення тестів.
  • Сертифікація для авторів тестів.
  • Постійна робота над розширенням можливостей онлайн-тестування.

Як створити креативні тести? Спікерка запропонувала 4 приклади вправ, які можна адаптувати для будь-якого предмету: 

1. Пошук ключової фрази. Це справжній квест, який неодмінно сподобається учням! Запропонуйте школярам скласти афоризм, який стане епіграфом до майбутнього твору, із правильних відповідей на завдання тесту. 

2. Прийом «Кола по воді». Ця вправа є чудовою альтернативою звичайному домашньому завданню! Заховайте букви ключового слова у відповідях до завдань, а потім запропонуйте учням їх знайти та написати твір. 

3. Асоціативне мислення. Використання флеш-карток дозволить позбутися шаблонного мислення та отримати свободу вибору. Картинки, які не матимуть однозначних асоціацій,  сприятимуть справжньому мозковому штурму учнів!

4. Розважальні тести. Цей вид завдань – потужний інструмент для розвитку емоційного інтелекту та позитивного мислення за допомогою асоціацій. 

Що ще допоможе розвивати креативність? Спробуйте використати друдли! Друдл – це візуальна загадка, яку вигадали у середині 50-х років минулого століття. Назва походить від поєднання трьох слів doodle (каракулі), drawing (малюнок), riddle (загадка). Сутність роботи з друдлами полягає в описі картинки, яка може мати декілька значень. Як з ними працювати? Запропонуйте дітям подивитися на готові друдли та розказати, що зображено на малюнках (декілька варіантів інтерпретації). Або ж самостійно взятися за створення малюнків. Такі головоломки не потребують особливої підготовки, але матимуть чудовий результат! Де їх шукати? Скористайтеся ресурсом http://www.squidoodleshop.com/freebies.

Бажаєте дізнатися більше? Перегляньте виступ

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter