Навіть нетривалий тактильний контакт покращує емоційний, когнітивний та фізичний стан дитини. Подібно до антистрес-іграшок, він дарує відчуття захищеності та спокою, що позитивно впливає на те, наскільки уважною й розслабленою буде дитина. Лекторка інтернет-конференції «Професійний розвиток учителів хімії та біології: досвід і поради» – Ліана Корнієнко віднайшла чудовий спосіб створити доброзичливу атмосферу на уроках. І це – моделювання.
1. Робота з сірниковими коробками
У вас є зайві коробки з-під сірників? Якщо так – хутчіш несіть до школи, адже вони стануть чудовим матеріалом для моделювання на уроках біології. Якщо ви вивчаєте будову клітини або процеси, які там відбуваються, просто дайте дітям ці коробочки та запропонуйте візуалізувати описані в підручнику процеси.
Модель із однієї коробки, розбірна, складна модель з багатьох коробок, що демонструє фази мітозу – дозвольте дітям проявити свою фантазію та, звісно, застосувати набуті знання.
2. Відтворюємо екосистему
Тепер спробуймо перейти від маленьких коробок до трохи більших. Настільки, аби в них помістилася невелика екосистема з усіма її мешканцями. Нехай діти відтворять біогеоценоз та заселять коробку з-під взуття мешканцями моря, що продемонструють всю ієрархію та взаємодію видів у певному ареалі.
3. Функціональні анатомічні моделі
Вивчаєте нирки, дихальну систему чи будову ока? Тоді попросіть дітей відтворити анатомічний малюнок у тривимірній моделі. Одна з головних умов – виріб має бути функціональним, тобто імітувати роботу органу: дихання, виділення сечі, рух їжі через систему травлення тощо.
4. Знаки здорового життя
Усі вивчають правила та знаки дорожнього руху, то чому б не створити правила і знаки здорового життя? Яким продуктам і діям ви дасте зелене світло, а яким – червоне? Що знак буде дозволяти або забороняти? Спробуйте пройти квест або смугу перешкод, використовуючи у якості підказок намальовані учнями знаки.
5. Екологічне моделювання
Пластилін має чимало переваг – не забруднює навколишнє середовище, може використовуватися безліч разів та дарує розрядку від стресу. Зроблені з нього моделі можна розібрати або миттєво трансформувати, що буде вельми корисним на уроці.
Уявімо, ви вивчаєте мутації на прикладі мух дрозофіл. Нехай учні одразу виліплять експериментальним комахам довгі крила або більші очі. Якщо тема торкається еволюції серця – додайте нові перетинки, артерії, шлуночки й клапани, або побачити як ускладнюється орган у того чи іншого виду.
6. Хімічні букети
Із яких сполук складається запах троянди, а смаженої курки? Запропонуйте дітям створити різні букети ароматів та хімічних сполук – як приємних, так і не дуже. Особливо корисним це завдання стане напередодні восьмого березня, коли діти можуть здивувати викладачів неординарними, а головне корисними у навчанні букетами.
Такими темпами у вас назбирається ціла купа експонатів. Якщо так, використовуйте програму «Photo 3d album», що розташує роботи учнів у віртуальному музеї та дозволить продемонструвати досягнення батькам або друзям.
Аби побачити більше матеріалів за темою, перегляньте відео конференції за посиланням.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.