Новини

МОН опублікувало алгоритм першочергових дій для органів місцевого самоврядування та освітян на деокупованих територіях

Міністерство освіти і науки оприлюднило детальну інструкцію для відновлення освітнього процесу після звільнення тимчасово окупованих територій. У ній чітко визначено, що мають насамперед робити органи місцевого самоврядування, органи управління у сфері освіти та керівники шкіл. 

Що мають зробити органи місцевого самоврядування

Для поновлення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування мають:

1. Ужити невідкладні заходи для визначення першочергових потреб галузі освіти для поновлення навчання дітей, які проживають у звільнених населених пунктах, за українськими стандартами та забезпечити гарантоване Конституцією України право на освіту.

2. Ужити заходи до встановлення місця перебування учнів, педагогічних та інших працівників ЗЗСО. Встановити зв'язок із учнями та їхніми батьками, які перебували на тимчасово окупованій території, з метою організації навчання.

3. Провести аналіз контингенту учнів, які перебувають на території громади в розрізі населених пунктів (формування списків учнів із переліком першочергових потреб).

4. Створити безпечне освітнє середовище в умовах воєнного стану, провести відповідну роз’яснювальну роботу з учнями, батьками та педагогічними працівниками шкіл, зокрема про ризики, пов’язані із перебуванням у зоні можливого ураження вибухонебезпечними предметами, та дотримання правил поводження з вибухонебезпечними предметами.

5. Провести аналіз забезпеченості учнів та педпрацівників підручниками, комп’ютерним та іншим обладнанням для організації навчання.

6. Провести інвентаризацію матеріально-технічної бази закладів освіти. Створити робочі групи із залученням відповідних фахівців та забезпечити проведення:

  • технічного обстеження комплексів будівель та споруд закладів освіти;
  • обстеження захисних споруд цивільного захисту або пристосованих укриттів безпосередньо в закладах освіти (чи на відстані не більше 100 м від будівлі);
  • інвентаризацію збережених матеріальних цінностей.

7. Організувати повернення евакуйованого майна закладів освіти, необхідного для початку освітнього процесу.

8. Із метою уточнення обсягів освітньої субвенції внести зміни (за потреби) до Інформаційної системи управління освітою щодо контингенту учнів (вихованців) та педпрацівників закладів освіти після деокупації.

9. Організація освітнього процесу на деокупованих територіях передусім має залежати від безпекової ситуації і визначається рішенням військових адміністрацій. На звільнених територіях із міркувань безпеки всіх учасників освітнього процесу рекомендовано здійснювати навчання в онлайн-режимі.

Для організації надання освітніх послуг за дистанційною формою навчання на територіях, де приміщення закладів освіти зруйновані та неможливо здійснити логістичне забезпечення освітнього процесу за наявної інфраструктури, необхідно здійснювати із залученням закладів освіти, приміщення яких не пошкоджено.

Що мають зробити органи управління у сфеі освіти

У деяких випадках керівник та працівники органу управління у сфері освіти під час окупації територіальної громади (населеного пункту) перебували на території України, підконтрольній українській владі, та мали можливість здійснювати управлінську діяльність. У такому разі після деокупації вони мають повернутися до місця проживання та приступити до роботи. Звісно, за умови завершення активних бойових дій та сприятливої безпекової ситуації.

Якщо робота органу управління у сфері освіти була призупинена, то відповідним рішенням уповноваженого органу видається розпорядчий документ про відновлення його роботи.

В інших випадках (втрата установчих документів, печатки, електронних ключів тощо) військовою адміністрацією видається розпорядчий документ про організацію роботи структурного підрозділу з питань освіти.

Що має зробити керівник органу управління у сфері освіти

В умовах деокупації керівник органу управління у сфері освіти має:

  1. Вивчити технічний стан комплексів будівель та споруд закладів освіти, провести інвентаризацію збережених матеріальних цінностей, організувати повернення до закладів освіти евакуйованого обладнання та засобів навчання (формування робочої групи із залученням відповідних фахівців).
  2. Провести облік дітей шкільного віку для визначення потреби в закладах освіти залежно від їхньої потужності, цілісності, матеріального забезпечення із залученням відповідних територіальних органів Національної поліції та служб у справах дітей.
  3. Визначити перелік закладів, будівлі яких потребують першочергового ремонту (будівництва) та ініціювання перед військовими адміністраціями включення цих закладів до переліку об’єктів для термінового відновлення.
  4. Облаштувати захисні споруди цивільного захисту або пристосованих укриттів безпосередньо в закладі освіти (або на відстані не більше 100 м від будівлі).
  5. Визначити першочергові потреби закладів освіти для організації харчування в умовах дії воєнного стану.
  6. Інвентаризувати бібліотечні фонди (за наявності) та визначити потреби в забезпеченні закладів освіти підручниками та посібниками.
  7. Вивчити потреби в забезпеченні необхідною комп’ютерною технікою учнів та педпрацівників закладів освіти на деокупованих територіях для організації дистанційного навчання.
  8. Вивчити потреби в організації підвезення учнів, закупівлі шкільних автобусів.
  9. Створити та організувати роботу комісії із залученням відповідних служб щодо вивчення готовності до експлуатації будівель закладів освіти.
  10. Підготувати проєкт рішення військової адміністрації щодо форми організації освітнього процесу на деокупованій території.
  11. Підготувати відповідні розпорядження про затвердження мережі закладів освіти, закріплення території обслуговування за ЗЗСО.
  12. Вивчити стан забезпечення педагогічними кадрами закладів освіти звільнених територій. За можливості, залучити до роботи в режимі онлайн учителів, які виїхали до інших регіонів або за кордон.
  13. Відновити трудові відносини з керівниками та працівниками закладів освіти, відновити виконання посадових обов’язків відповідно до трудового законодавства. Призначити керівників закладів освіти на період воєнного стану до проведення конкурсу (за потреби).
  14. Організувати матеріально-технічне та фінансове забезпечення закладів освіти.
  15. Забезпечити (за потреби) пільговий проїзд учнів, вихованців та педпрацівників до місця навчання і додому в порядку та розмірах, визначених органами місцевого самоврядування (військовою адміністрацією), за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів.
  16. Здійснити організацію медичного обслуговування та харчування в закладах освіти.

Що має роботи керівник закладу освіти

В умовах деокупації кеівник закладу освіти має діяти наступним чином:

1. Ужити заходи щодо готовності до експлуатації будівлі закладу освіти (в разі пошкоджень внаслідок бойових дій) та узгодити їх із засновником та ДСНС (розмінування).

2. Здійснити нормативно-правове забезпечення діяльності закладу освіти. Повернути (відновити) печатки закладам освіти й основні документи постійного зберігання: книги обліку видавання документів про освіту, алфавітної книги учнів, статуту ЗО, особових справ, документів із кадрових питань.

3. Організувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства.

4. Організувати фінансово-господарську діяльність ЗЗСО в межах затвердженого кошторису.

5. Ужити заходи щодо кадрового забезпечення закладів освіти.

6. За погодженням із засновником або уповноваженим ним органом затвердити штатний розпис закладів загальної середньої освіти.

7. Провести тарифікацію.

8. Затвердити режим роботи закладу освіти.

9. Затвердити правила внутрішнього розпорядку закладу.

10. Затвердити посадові інструкції працівників ЗЗСО.

11. Затвердити освітню програму ЗЗСО відповідно до чинного законодавства, навчальних планів.

12. Ужити заходи щодо відновлення освітнього процесу за можливою формою навчання (очна чи дистанційна).

13. Створити умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, зокрема реалізації академічних свобод педпрацівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування в разі потреби індивідуального навчального плану.

14. Створити необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.

15. Створити в ЗЗСО безпечне освітнє середовище, забезпечити дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки.

16. Організувати харчування та медичне обслуговування учнів відповідно до законодавства.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter