Міністерство освіти і науки України разом із Державною службою якості освіти розробили методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти. Їх уже оприлюднено на сайті МОН.
Методичні рекомендації створено спеціально для допомоги школам у внутрішньому забезпеченні якості освіти. У документі зазначено, що вона повинна мати не лише зовнішні стимули (наприклад, ЗНО, інституційний аудит, атестацію чи сертифікацію), а й внутрішні.
Процеси навчання та управління школою можуть бути вдосконалені самою школою. Для цього необхідно мати:
- стратегію забезпечення якості освіти;
- ресурси для організації навчання, інклюзивне освітнє середовище;
- прозору систему оцінювання учнів, педагогічних працівників і директора;
- механізми забезпечення академічної доброчесності;
- сучасну інформаційну систему управління школою.
Важливо також розвивати партнерство учнів і вчителів, забезпечувати рівність і протидіяти булінгу, допомагати учням реалізувати індивідуальну освітню траєкторію, створювати для вчителів умови для професійного зростання. Також школа може визначати і впроваджувати інші орієнтири, враховуючи особливості її діяльності та потреби учасників освітнього процесу. Водночас важливим є розуміння, сприйняття та спільна реалізація цих орієнтирів учителями, учнями та їхніми батьками.
Серед рекомендацій також самооцінювання та вимірювання якості освіти. Для цього ЗЗСО може розробити свої критерії та індикатори, а можна скористатися системою оцінювання, що застосовується під час інституційного аудиту. Для цього можна використати такі методи для збору як анкетування або індивідуальне інтерв’ю з учнями, батьками та вчителями, дослідження у фокус-групах, спостереження за ходом уроку та освітнім середовищем, внутрішні моніторинги тощо.
Результати самооцінювання варто обговорити з учнями, батьками та вчителями. До обговорення можна залучити експертів у сфері шкільної освіти і орган управління освіти. Оприлюднення результатів самооцінювання засвідчить прозорість та інформаційну відкритість школи.
Завдяки розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти та регулярного самооцінювання школа зможе:
- підвищувати якість освітніх послуг і забезпечувати довіру до результатів навчання;
- отримувати постійний зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, вчасно реагувати на ризики;
- постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси;
- забезпечити прозорість діяльності школи і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.
Детальніше ознайомитися з рекомендаціями можна за посиланням.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.