2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Новини

МОН та ДСЯО: розроблено методрекомендації для створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Міністерство освіти і науки України разом із Державною службою якості освіти розробили методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти. Їх уже оприлюднено на сайті МОН.

Методичні рекомендації створено спеціально для допомоги школам у внутрішньому забезпеченні якості освіти. У документі зазначено, що вона повинна мати не лише зовнішні стимули (наприклад, ЗНО, інституційний аудит, атестацію чи сертифікацію), а й внутрішні. 

Процеси навчання та управління школою можуть бути вдосконалені самою школою. Для цього необхідно мати:

  • стратегію забезпечення якості освіти;
  • ресурси для організації навчання, інклюзивне освітнє середовище;
  • прозору систему оцінювання учнів, педагогічних працівників і директора;
  • механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • сучасну інформаційну систему управління школою.

Важливо також розвивати партнерство учнів і вчителів, забезпечувати рівність і протидіяти булінгу, допомагати учням реалізувати індивідуальну освітню траєкторію, створювати для вчителів умови для професійного зростання. Також школа може визначати і впроваджувати інші орієнтири, враховуючи особливості її діяльності та потреби учасників освітнього процесу. Водночас важливим є розуміння, сприйняття та спільна реалізація цих орієнтирів учителями, учнями та їхніми батьками.

Серед рекомендацій також самооцінювання та вимірювання якості освіти. Для цього ЗЗСО може розробити свої критерії та індикатори, а можна скористатися системою оцінювання, що застосовується під час інституційного аудиту. Для цього можна використати такі методи для збору як анкетування або індивідуальне інтерв’ю з учнями, батьками та вчителями, дослідження у фокус-групах, спостереження за ходом уроку та освітнім середовищем, внутрішні моніторинги тощо.

Результати самооцінювання варто обговорити з учнями, батьками та вчителями. До обговорення можна залучити експертів у сфері шкільної освіти і орган управління освіти. Оприлюднення результатів самооцінювання засвідчить прозорість та інформаційну відкритість школи.

Завдяки розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти та регулярного самооцінювання школа зможе:

  • підвищувати якість освітніх послуг і забезпечувати довіру до результатів навчання;
  • отримувати постійний зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, вчасно реагувати на ризики;
  • постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси;
  • забезпечити прозорість діяльності школи і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.

Детальніше ознайомитися з рекомендаціями можна за посиланням.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter