Сучасне мовлення і сучасні історії в контексті НУШ.

Учні першого та другого класів, як правило, ще не вміють ідеально правильно викладати власні думки, переказувати тексти та складати історії. Як навчити малюків? Для цього варто знайти особливий підхід! Саме такий знайшла Марина Кропельницька, яка розвиває учнів з допомогою ілюстрованих історій, створених у відомій усім програмі «Power Point».

«Power Point» як незаменний помічник

Мовленнєвий розвиток молодших школярів – одне з головних завдань сучасної початкової школи, а уроки мови, насамперед – уроки розвитку зв’язного мовлення та мислення школярів.

Мета таких уроків:

  • розвинути вміння висловлювати думки, вдосконалювати написане;
  • формування вміння переказувати текст в усній та письмовій формах;
  • формування навички розкривати тему та основну думку висловлювання;
  • уміння збирати матеріал для висловлювання та систематизувати його.

Навіть у 1-2 класах діти вже можуть записати або відтворити історію, якщо їм трохи допомогти. Наприклад, після вивчення букваря учні здатні скласти речення з запропонованих слів або створити власний текст за ілюстраціями. Саме в цих завданнях вам допоможе «Power Point», що може стати справжнім конструктором фраз та веселих історій.

Як використовувати програму?

Використовуйте її як платформу, на якій діти збиратимуть фрази з окремих слів чи картинок. Спробуйте зі своїми вихованцями наступні види робіт:

  1. Створення фраз із готових слів. Якщо діти вже вміють читати, представте у презентації 5-6 слів та запропонуйте скласти з них речення. Якщо ви використовуєте LEGO, то напишіть слова на кольорових цеглинках. Прочитавши слова по літерах, діти зможуть використати реальні цеглинки відповідного кольору аби створити послідовність, що стане реченням.
  2. Відтворення послідовності подій за картинками. Створіть добірку картинок, об’єднаних однією історією. Нехай діти переставлять картинки так, аби вони перетворилися на послідовну оповідь. Якщо ви працюєте з більш дорослими дітьми (2-3 класи), розмістіть картинки на сторінці презентації та попросіть учнів викласти події на них у вигляді тексту.
  3. Створіть заготовку. Оскільки дітям важко дібрати початкову ідею або перші слова, зробіть цю роботу за них. Вигадайте тему та створіть три базові сторінки презентації, що відповідатимуть структурі розповіді. Зачин може починатися фразою «Сьогодні мені наснилося…», яку дитина має продовжити. Другий слайд, що відповідає основній частині тексту, матиме слова «Зустріч із прибульцями…», а третій, що має стати фіналом і підсумком історії «Я повертаюся додому, а там…».
  4. Діти самі добирають матеріал для роботи. Повідомте, що завтра ви будете складати історію. Нехай діти самостійно доберуть картинки, які допоможуть її розповісти. Це може бути найпростіше оповідання про кота-мандрівника, або ручку, що втекла від дитини під стіл. Важливо навчити дітей складати свої тексти в певній послідовності, встановлювати зв’язок між подіями, фактами, дійовими особами, дотримуватися принципів будови тексту.
  5. Сторінка для зворотного зв’язку. На останній сторінці презентації розмістіть запитання «Як вам сьогодні працювалося?» і цеглинки лего зі словами «Супер!», «Нормально», «Було важко», «Халепа!». Наприкінці роботи кожен учень зможе підняти ту цеглинку, що відповідає його успіхам і самопочуттю.

Звісно, ці види робіт потребують попередньої підготовки. Ви маєте заздалегідь визначити тему, придумати ряд подій, дібрати зображення, вигадати головного героя. Втім, одного разу підготовлені, ці уроки матимуть безліч варіацій та застосувань у роботі з учнями молодшої школи.

Аби отримати більше інформації, перегляньте вебінар Марини Кропельницької «Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint».

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter