Ключові тези з виступу Марини Кропельницької

Нове – це старанно вдосконалене старе! Саме це можемо сказати про лепбук – «тематичну папку» з різноманітними цікавинками, конвертами та схемами. Створення лепбуку – це корисна діяльність як для окремого учня, так і для групи школярів чи дитини та дорослого. Ця діяльність включає пошук, групування та зберігання певної інформації.

Як обрати тему, яка зацікавить молодших школярів? Пригадайте власне дитинство! Пам'ятаєте анкети з різноманітними конвертами та малюнками на певну тему? А паперові іграшки, які змінювали одяг, старанно скроєний нами власноруч? Так, це було дуже цікаво! Але за грою ми навіть не розуміли, що розвиваємося!

Дітям «наколінна» (саме так перекладається слово «лепбук») книжечка здається захопливою іграшкою. Тоді як насправді вона не лише розважає, а й забезпечує пізнавальну, творчу та дослідницьку діяльність. Це ефективний «сценарій» розвитку дитини дошкільного чи молодшого шкільного віку. Але за цим сценарієм стоїть режисер – уважний і креативний педагог, який продумав, як увести лепбуки в навчальну програму. Власним досвідом у впровадженні лепбуків у навчання та розвиток молодших школярів поділилася Марина Кропельницька в межах інетернет-конференції «Розвиток критичного, логічного та креативного мислення».

Лекторка зазначила, що робота над лепбуками має нести навчальні та практичні завдання, як і будь-який посібник. Навчальна діяльність – це ядро знань, на яке накладатиметься практична користь. Отже, процес створення лепбуків сприяє: 

  • закріпленню набутих знань із певної теми;
  • пізнанню нового та систематизації набутих знань;
  • умінню класифікувати, узагальнювати та робити висновки;
  • самостійному навчанню, адже НУШ робить акцент саме на розвитку динамічних комбінацій знань, умінь, навичок та способів мислення;
  • розвитку уважності, адже діти вчаться помічати та виправляти помилки;
  • умінню відшукати чи побачити різні варіанти вирішення завдань;
  • удосконаленню комунікації та колективної взаємодії;
  • здатності аргументувати та вільно висловлювати власну думку.

Лекторка радить пропонувати дітям готові шаблони для створення лепбуків. Такі макети вчитель може підготувати самостійно, враховуючи побажання дітей. Самі ж учні в групах мають скласти план та домовитися між собою про роль кожного члена команди в оформленні лепбуку. 

Як організувати трикутник співпраці «учитель-дитина-батьки» при створенні лепбуку

Головна мета роботи з лепбуком – реалізація задумів дитини, розкриття її дослідницького потенціалу. Дорослі (вчитель, батьки) мають лише допомагати школяру виконувати механічні дії: приклеїти, вирізати тощо. В жодному разі не заперечувати та не робити зауважень!
Учитель, батьки та дитина – це єдиний трикутник, мета якого полягає в розвитку успішної та щасливої особистості. Під час спільної роботи над лепбуком, ми:  

  • розвиваємо в дитини самостійність та ініціативність;  
  • розвиваємо пізнавальні та інтелектуальні здібності;  
  • розвиваємо логічне та креативне мислення;  
  • розвиваємо критичне мислення: вчимо дитину узагальнювати, систематизувати, обирати, виправляти.

Бажаєте отримати яскраві шаблони в подарунок та почути практичні поради зі створення лепбуків? Цікаво дізнатися більше про особливості групової взаємодії та креативу у трикутнику співпраці «вчитель-дитина-батьки»? Тоді неодмінно перегляньте виступ Марини Кропельницької

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter