4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика
Вебінар присвячений роботі інклюзивно-ресурсних центрів, їх взаємодії з учителями та батьками дітей з особливими освітніми потребами.

Як правильно організувати навчання дітей з особливими освітніми потребами?. Як адаптувати навчальну програму, оформити документи та прописати години – на ці та багато інших запитань ви знайдете відповідь, переглянувши вебінар Сергія Зайцева «Інклюзивно-ресурсний центр: принципи взаємодії дитини, батьків та закладу освіти».

ІРЦ – що це таке?

Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) – установа, створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.

Інклюзивно-ресурсні центри:

  • проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
  • надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
  • забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.

Саме сюди (в онлайн- або офлайн-режимі) можуть звернутись учителі та батьки за методологічною допомогою. Також в ІРЦ можна отримати висновок – чи має учень особливі потреби, чи ні. Оцінка дитини відбувається за п’ятьма напрямами: оцінка фізичного розвитку (вчитель-реабілітолог), мовленнєвого (логопед), когнітивної та емоційно-вольової сфери (психолог), оцінка освітньої діяльності (вчитель-дефектолог: слухові, зорові та інтелектуальні порушення).

Як ІРЦ допоможе вчителю?

На сайті «Інклюзивно-ресурсного центру Полтавської міської ради» можна отримати консультативну допомогу та знайти відео з готовими корекційними вправами від логопедів і дефектологів. Наприклад, серії відео: «Дистанційний челендж», «Корекційні лайфхаки» та «Методична скарбничка», куди входять такі вправи: правопівкульне малювання, пісочна терапія, пальчикова гімнастика, геоборд, дрібна моторика тощо.

Викладачі центру використовують чимало методик, розроблених для дітей з особливими освітніми потребами. Серед них: естетотерапія, ароматерапія, кінезотерапія, кольоротерапія, мультимедійні засоби дистанційного навчання (у тому числі віртуальна реальність, що активізує не залучені ділянки мозку) тощо.

Відповідь спеціаліста на запитання вчителів.

1. Чи надає центр методичну допомогу вчителям предметникам?

- Так, звісно. ІРЦ зобов’язані не лише надавати допомогу батькам і дітям, а й налагоджувати співпрацю з учителями-предметниками.

2. Як правильно прописувати кількість годин? Наприклад, на учня зі складними порушеннями необхідно виділяти 8 годин, але за субвенцією передбачено значно менше.

- Постанова № 872 Кабінету Міністрів говорить – якщо в дитини складні порушення психофізичного розвитку, то на заняття відводиться час від 5 до 8 годин. Кількість годин зумовлена складністю випадку. Якщо дитина має інтелектуальні порушення та порушення мовлення, не може йтися про час, значно менший за 8 годин. 

Отже, прописуючи лише 4 години, нараховані за субвенцією, порушується постанова Кабінету міністрів №872. Якщо за субвенцією коштів вистачає на всі 8 годин, то це добре, якщо ж ні, то рекомендовані години допоможе набрати інклюзивно-ресурсний центр. 

3. Скільки годин на тиждень діти з легкими інтелектуальними порушеннями повинні відвідувати уроки?

- Якщо у батьків учня є висновок, у якому прописано модифікацію змісту освіти, то варто відштовхуватися від цього документа. Зазвичай він передбачає гармонійне навантаження – не просто збільшення часу на виконання завдання, а їх полегшення, виключення цілих розділів програми чи навіть предметів. 

Наприклад, через свої особливості дитина не може засвоїти алгебру, геометрію чи фізику. Утім, у неї є «фізика та хімія в побуті», математика замість алгебри – все відповідно до індивідуального навчального плану, який відбиває модифікації програми, підлаштованої під конкретну дитину.

4. Як забезпечити поєднання цієї програми з програмою для загальноосвітнього класу з інклюзивним навчанням? Чи потрібен окремий журнал для фіксування програми для дітей з інтелектуальними порушеннями?

- Поєднання програм на деяких етапах можливе, але це також буде модифікацією змісту програми. Щодо журналу. Мені не відомо, щоб викладачі заводили окремі журнали, наприклад, для фізики та хімії у побуті. Зазвичай дитині виділяється додаткова сторінка, де ведеться звітність за конкретними предметами. У тих дисциплінах, де програма збігається з програмою для решти класу, окремої сторінки не ведеться.

5. Чи є на сайті центру відео з лайфхами занять для дітей із ЗПР?

- Так, є. Затримка психічного розвитку це та категорія дітей, що є найлегшими для коригування. Тому у відео з лайфхаками ви точно знайдете вправи, які знадобляться. Центр дозволяє вчителям використовувати, адаптувати та поширювати всі свої матеріали.

Аби дізнатися більше про особливості взаємодії ІРЦ з учасниками освітнього процесу, перегляньте вебінар. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter