Не забороняти, а скеровувати; не командувати, а організовувати; не обмежувати, а надавати свободу вибору – такими є основні стилі педагогіки партнерства. І вони неодмінно дадуть позитивний результат – активне молоде покоління та зацікавлених батьків!
Як взаємодіяти з усіма учасниками освітнього процесу та навіть громадськими організаціями? Своїм досвідом й експертними думками поділилася Лілія Талан на Всеукраїнській інтернет-конференції «Психолого-педагогічні аспекти взаємодії в освіті».
Результати ефективної взаємодії батьків і школи
Ключовим завданням педагогіки партнерства є налагодження зворотного зв'язку між усіма учасниками освітнього процесу. В основі партнерства лежить ненасильницьке спілкування, взаємодія та співпраця.
Позитивний зворотний зв'язок в НУШ сприятиме таким результатам:
- Удосконалення партнерських дій на шляху виховання. Всі діти різні за характером, реакціями, та особливостями сприйняття інформації, тому неможливо сформулювати єдиний рецепт виховання. Зрозуміло лише одне – важливо дотримуватися принципів партнерства.
- Налагодження зворотного зв’язку: родина-школа, школа-родина. В останні роки батьки змушені багато працювати, тому дітям може не вистачати уваги. Наше завдання – не перекидати відповідальність з родини на школу та навпаки, а спільно виховувати здорове покоління. Надзвичайно важливо не перетворюватися на ворожі ланки, залякуючи дитину школою чи покаранням батьків.
- Поліпшення стосунків дітей і батьків, а також формування навичок налагодження контактів. Якщо ми залучатимемо батьків до спільної діяльності, ставитимемося до них як до повноцінних учасників освітнього процесу та будемо запрошувати на уроки чи шкільні заходи – діти відчуватимуть підтримку та натхнення. Батьки побачать, як учні поводять себе в колективі, наскільки їм комфортно.
- Поглиблення педагогічної, психологічної та виховної компетенції батьків. Якщо родина та педагоги дивитимуться в одному напрямку, вони переймають досвід і компетенції одне одного, збагачують власні знання. Так життя та навчання дитини стане максимально комфортним.
Лекторка наголошує, що співпраця педагогів та батьків має багато переваг і позитивних моментів. Серед них: можливість отримати додаткову інформацію про учнів, збільшення поваги до роботи вчителя, надання батьками допомоги в організації освітнього середовища та у проведенні окремих навчальних занять.
Спілкування з батьками учнів має бути постійним, чітким та двостороннім – тільки так можна досягти успіху. Наприклад, можна організувати нестандартні батьківські збори, під час яких ви будете не лише обговорювати навчальні досягнення дітей, а й грати в цікаві психологічні ігри. Які саме? Дізнайтеся, переглянувши виступ Лілії Талан!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.