Добірка нетрадиційних порад для проведення корисного першого уроку у новому для вас класі.

Із маленьких кроків складається велика дорога. Починаючи роботу з новим для вас класом, важливо не лише виконати певні формальності, а й розробити план роботи по завоюванню поваги класу. В ідеалі саме зараз формуються принципи та атмосфера вашої майбутньої співпраці.

Існує декілька важливих моментів, на які варто звернути увагу під час проведення першого уроку в класі. Від початку в цій ситуації діє три основних НІ:

  1. НІ тьмяним враженням.
  2. НІ невпевненості.
  3. НІ нудьзі.

Уявіть, що перший день є мікросвітом майбутньої спільної роботи. Зрозуміло, що хочеться, аби вона пройшла вдало, продуктивно і в добрій атмосфері. Погодьтесь, не дуже складно посміхатися та час від часу жартувати.

Також ми пропонуємо взяти до уваги наступні поради. Уважно перечитайте їх. Вам подобається вчитель, який виконує все, що написано нижче?

Сім заповідей улюбленого вчителя

Посміхайтесь. Це так просто і так важливо. Гарна посмішка відкриває шлях до формування доброзичливої атмосфери.

Стиште темп. Звісно, хвилювання дає про себе знати, але спробуйте впевнено, спокійно, роблячи паузи. Бажано в цей час не рухатись хаотично по класу.

Залишайтесь собою. Не намагайтесь бути для класу краще, чи гірше, ніж ви є насправді. Діти дуже чутливі до фальші і навряд чи оцінять відверте підлабузництво чи надмірну суворість.

Влучно пожартуйте. Розкажіть про себе у легкій манері. Фактично, це прийом Storytelling, який все частіше використовують у педагогічній практиці. Попрактикуйтесь, у майбутньому на уроках цей прийом вам знадобиться. Саме зараз він зацікавить клас, здивує.

Покажіть щось незвичне. Хай це буде непрограмний експеримент, цікавий дослід, гра. Це допоможе зрозуміти учням, що навчатися весело. Це не лише безкінечні домашні завдання, купа роботи на уроках, а й щось цікаве, де можна створювати небуденні речі.

Спробуйте трошки повеселитися. Легкі жарти ще нікому не завадили, особливо на тому етапі, коли ви ще один одного не знаєте.

Підготуйте нотатки, щоб не забути розказати про важливе: планування, критерії оцінювання, правила роботи тощо.

Беріть матеріал на озброєння, моделюйте його за своїм смаком. Підвищіть свої шанси на успіх. Повірте, воно того варте.

Додаткові поради вчителям

Поміркуйте, наскільки сильно ви хочете бути дистанційованими від учнів? Звісно, це багато у чому залежить і від класу, проте не забувайте про баланс та партнерство. Крайнощі не доречні. Не забувайте, що ви керуєте навчальним процесом, помірковане домінування – це прояв ефективного лідерства. Воно допоможе знайти шлях до оптимального процесу навчання та підтримання дисципліни.

Рекомендуємо декілька способів формування лідерства у стосунках з учнями:

Як скласти вимоги до класу

  • Сформуйте основні правила роботи у класі, за потреби обговоріть їх.
  • Озвучте критерії оцінювання та вимоги до роботи.
  • Окресліть мету навчання.
  • Назвіть ідеальні, на вашу думку, норми поведінки для кращого сприйняття матеріалу.

Пояснюйте, для чого вам все це потрібно, донесіть до школярів, що це не спосіб вашого самоствердження, а бажання створити оптимальну атмосферу. Важливо! Далі неухильно дотримуйтесь своїх принципів, інакше не варто було б й починати.

Більш детально зупинимось на правилах, які ви можете запропонувати школярам. Навіщо вони потрібні? По-перше, вони важливі для окреслення межі зближення з класом. По-друге, це спосіб показати ваш професіоналізм та глибоку зацікавленість у досягненні хороших результатів роботи.

Як розробити статут класу
Навчання стає більш продуктивним, коли учні розуміють, що від них хочуть. Радимо не просто скласти правила, а й обговорити зі школярами, пояснивши свою позицію. Використайте такі поради:

  • Не робіть правила занадто категоричними та складними.
  • Хай це буде декілька прозорих, зрозумілих пунктів.
  • Аргументуйте необхідність цих правил, лише вашого бажання буде недостатньо.
  • Вислухайте думки учнів, можливо, вони захочуть щось додати від себе.
  • У майбутньому нагадуйте про правила перед якоюсь справою, в якій потенційно вони можуть бути порушені.
  • Періодично спонукайте учнів до оцінки власної поведінки, порушення правил.
  • Розробіть покарання, передбачені за порушення. Хай вони не будуть надто суворими, але дієвими. Головна умова – вони мають бути корисними для всього класу (наприклад, тиждень відповідати за полив квітів у класі, витирання пилу і т.д.).

Як заслужити довіру та повагу учнів
Будуючи партнерські стосунки між вами та класом, не забувайте покладати відповідальність і на себе. Учні не завжди розуміють, як багато ви працюєте, щоб підготувати для них урок. Тут і зараз розкажіть про свої обіцянки, які будете дотримуватись попри все:

  • Я ставитимусь до вас з повагою. Скажіть це та витримайте паузу, а потім розкажіть, що це значить. Наприклад: ніколи не ображатиму, не погрожуватиму, не маніпулюватиму. Ви тут, щоб навчати, а не практикуватися в сарказмі.
  • Я прислухатимусь до вас, допомагатиму. У першу чергу це актуально для класних керівників. Наприклад, попросіть, щоб учні підходили до вас, якщо у них виникнуть проблеми. Чи то з однолітками, чи то з вчителями. Хай вони відчувають, що ви здатні їх захистити.
  • Я слідуватиму плану та дотримуватимусь своїх обіцянок. Цими словами ви захищаєте права дітей.

Дотримуючись обіцянок, ви стимулюєте клас виконувати правила, окреслені вами. Будьте хорошим прикладом, поясніть чому це так важливо для них та вас. Використання такого підходу гарантує вам можливість уникнути проявів нудьги, розчарування, поганої поведінки в учнів.

Ви довіряєте своїм новим учням та покажіть, що можна довіряти й вам. Не важливо, ви тільки починаєте набувати педагогічний досвід, чи вже досвідчений вчитель, початок роботи з новим класом завжди хвилюючий. Зробіть все від вас залежне, щоб перший урок став успішним початком роботи з дітьми.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Запрошуємо взяти участь у Всеукраїнському конкурсі для вчителів.
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.