Сучасні методи вивчення видатних особистостей.

Життя багатьох видатних особистостей нагадує сценарій захопливого фільму. То чому б не просто заглиблюватися у біографічні відомості, а скористатися сторітелінгом? Наприклад, біографію Оноре де Бальзака можна розповісти від його ж імені! І тоді вона б виглядала приблизно так: «Діти, я зараз розповім вам свою історію. Мені так багато хочеться вам розповісти! Нас із моєю улюбленою сестрою Лор віддали на виховання в село, годувальниці, тому що мама від нас втомлювалась. Їй куди більше подобалося бути «світською дамою» і проводити час із багатими приятельками, а батька не цікавило нічого, крім роботи. І коли ми з Лор знову повернулися додому...». Цікаво, що буде далі? Дітей така розповідь інтригуватиме та зацікавлюватиме! 

Сторітелінг – це цікаво, але що ще?

Створення сторінки видатної особистості у соціальних мережах

Знайомий учням інтерфейс соціальних мереж можна використовувати в освітніх цілях. Запропонуйте створити сторінку реального історичного персонажа у Facebook, Instagram і навіть TikTok. 

Для заповнення профілю учням потрібно дізнатися дату і місце народження, знайти інформацію найближчих родичів, друзів, визначити життєву позицію чи улюблені цитати. А чим цікавився вчений, історичний діяч або письменник? Які книги читав? Можна написати кілька постів від імені героя, дібравши відповідні фотографії. І ось уже перед нами жива людина, а не особа без історичного минулого. 

Інфографіка з біографічними даними 

Під час вивчення біографії історичних діячів важливі не стільки конкретні факти, скільки ті життєві уроки, які школяр може винести для себе. Які якості характеру чи рішення допомагають не зупинятися на шляху до своєї мети. А що мотивує майбутніх наукових діячів? Відповіді на ці запитання можна знайти в мережі та у бібліотеці. Учні знайдені дані можуть подати у вигляді інфографіки, наголошуючи на осмисленні життєвої позиції історичної постаті, формуванні її характеру тощо. Так діти дізнаються, який слід людина залишила в історії. Візуалізація біографії запам'ятається надовго! 

Сучасне резюме (не)сучасних видатних особистостей

Ви можете здивуватися, дізнавшися, що Леонардо да Вінчі приписують винахід резюме. А Ейнштейн щосили намагався знайти роботу після випуску протягом двох років: це попри те, що вже отримав визнання своїх математичних здібностей. А тепер уявіть, що цих видатних особистостей просять написати сучасне резюме? Запропонуйте учням на деякий час уявити себе історичним діячем чи письменником та написати від його імені резюме.

У 1482 році Леонардо да Вінчі вирішив запропонувати свої послуги Людовіку іль Моро, герцогу з Мілана. Він написав лист на 11 пунктів, у якому резюмував свої навички, основні компетенції та досягнення. Як би це виглядало? Приблизно так:

Переглянути зображення в оригіналі.

Усі ці методи заохотять учнів до вивчення біографії видатних постатей. В уяві дітей складатимуться цілісні образи особистостей, справжні та реальні. Діти сприйматимуть їх як людей, які мали свої мрії, прагнення, досягнення та невдачі, злети і падіння. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter