Просто та ефективно.

Практичні прийоми – одна з найпопулярніших тем для обговорення серед учительської спільноти. І не дарма! Учителі часто шукають прості та дієві способи покращити свої уроки. Сьогодні ви дізнаєтеся про 6 практичних прийомів, які стануть чарівною паличкою не лише для вас, але й для школярів. 

Відстрочена відгадка

Школярі будь-якого віку обожнюють загадки. Та що вже говорити, таємниці до вподоби навіть дорослим! То чому б не скористатися цим в освітньому процесі? Окрім цього, елементи загадок допоможуть урізноманітнити заняття та активізувати увагу учнів.

Приклад:

  • на початку уроку озвучити загадку або несподіваний факт, а відповідь і подробиці учні отримають згодом, працюючи з матеріалом;
  • наприкінці заняття озвучити загадку або несподіваний факт та розпочати наступний урок із відгадки. 

Фантастичний елемент

Суть методу полягає у тому, що вчитель доповнює та урізноманітнює навчальний матеріал фантастичними елементами. А яка дитина здатна встояти перед незвичайним і фантастичним?

Приклад:

  • перенесіть навчальну ситуацію на фантастичну планету; 
  • на уроках із природничих дисциплін вигадайте фантастичну рослину або тварину, розглядаючи її в реальному біоценозі; 
  • перенесіть реального або літературного героя у часі;
  • використайте незвичайний підхід до ситуації: наприклад, якою вона буде на думку іншопланетянина, стародавнього грека тощо.

Запитання до тексту

Найкраще цей прийом підійде для роботи з текстовим матеріалом. Ще до початку ознайомлення з текстом, учні мають підготувати кілька запитань. Так-так, ще не прочитавши матеріал та орієнтуючись лише на заголовок!

Приклад:

Доцільно зазначити кількість і характер запитань, які мають поставити діти. Наприклад, не менше 3 запитань на уточнення і 5, що розширюють та розвивають тему. Важливо, щоб учитель підбивав підсумки уроку та узагальнював матеріал. «Ось це, діти, ми вивчили сьогодні, а ось це розглянемо наступного тижня». І не бійтеся показати, що ви чогось не знаєте! Обов’язково додаючи: «А відповідь на це запитання я дізнаюся сьогодні і обов'язково розкажу вам наступного уроку…». 

Знайди помилку

Школярі можуть сприймати інформацію від учителів як істину, яку неможливо поставити під сумнів. І це абсолютно нормально! Викладачі виступають у ролі менторів, яким можна довіряти. Але з іншого боку, таке сліпе наслідування може послабити критичне й аналітичне мислення учнів. Інша справа – здивувати дітей неочікуваною помилкою!

Приклад:

  1. Пояснюючи новий матеріал, учитель навмисно має припуститися помилки. Учнів можна завчасно попередити про це. Або схитрувати та припуститися помилки під час повторення пройденого матеріалу. Подивіться на реакцію дітей!
  2. Школярі отримують текст, у якому є помилки, звісно, зроблені навмисно. Їхнє завдання – відшукати помилки, виправити та пояснити свою позицію, обов’язково навівши аргументи.

Світлофор

Прийом знадобиться для ефективного опитування школярів. Звичайно, слід відійти від банальностей! Для виконання цієї вправи у кожного учня має бути кілька смужок картону: з одного боку червоного кольору, а з іншого – зеленого. І під час опитування школярі мають піднімати «світлофор» червоною або зеленою стороною, сигналізуючи про свою готовність до відповіді. Але не все так просто, адже викладачі можуть скористатися різними форматами запитань!

Приклад:

  1. Перше опитування перевіряє базові знання, які школярі зобов'язані знати напам'ять. І тут червоний сигнал свідчить про те, що учень сам собі ставить двійку – нехай вона і не йде в журнал. Зелений сигнал – «Знаю!», підтверджує засвоєння знань. 
  2. Другий варіант опитування орієнтований на творчі запитання. І тут школярі не повинні знати відповідь, адже ціль завдання – розвинути креативне мислення! Зелений колір « світлофору» означає тільки одне: «Хочу відповісти!», тоді як червоний – «Не хочу». Звичайно, в цьому випадку неправильна відповідь не оцінюється.

Загадкове домашнє завдання

Утомилися вигадувати цікаві домашні завдання? У нас є для вас пропозиція – залучайте елементи таємниці! І у нас є кілька варіантів захопливої подачі домашньої роботи.

Приклад:

  1. Учителька української мови може занотувати на шкільній дошці в кінці уроку: «чайни_, п_ром, _ібрання, а_цент, _лгоритм». Учні повинні виписати тільки пропущені букви. З цих літер у них вийде слово «казка». Опісля, можна оголосити домашнє завдання: скласти казку за певним правилом. У такий спосіб школярі можуть закріпити вивчений матеріал.
  2. Інший спосіб – занотувати на дошці числа 19, 12, 1, 9, 12, 1. Число – це номер літери в алфавіті. І коли діти складуть відповідне слово, викладач може оголосити завдання!

Які з зазначених прийомів ви будете використовувати? Поділіться власними лайфхаками в коментарях!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter