Ключові тези з виступу Інни Іванової.

Згасання інтересу до навчання учнів входить у ТОП антирейтингу наслідків дистанційного навчання. Емоційний дискомфорт, який відчуває дитина, стає великою перешкодою до повноцінної самореалізації та досягнення успіхів. Як мотивувати учнів та підтримувати ефективну комунікацію з ними? Як забезпечити активне та безперервне навчання? Дієвими практичними прийомами та досвідом щодо побудови освітнього еко-простору поділилася під час свого виступу в межах інтернет-конференції «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання» Інна Іванова.

Згадайте той день, коли ви вперше зайшли до кабінету в ролі вчителя. Хтось побачив величезні шафи з методичною літературою, а хтось – сучасний кабінет із інтерактивною дошкою та мультимедійним проектором. Але у будь-якому разі кожен учитель прагнув та прагне створити ідеальні умови для якісної освіти. А що в цьому допоможе? Звичайно, здорове та безпечне освітнє середовище, яке складається з трьох компонентів:

  • фізичний простір (матеріально-технічна база);
  • людський фактор: учні, педагогічний колектив, батьки;
  • процес навчання. 

2020 рік зламав усі стереотипи. Місцем зустрічі з учнями став не навчальний кабінет, а онлайн. Тому перед освітянами постало завдання перетворити традиційне освітнє середовище на віртуальне. І воно так само має бути комфортним та безпечним! 

Чи можна зробити це за один день? А самотужки? Ні. Але чому б усім учасникам освітнього процесу не об’єднатися для організації зручної системи роботи? Як саме? Лекторка надала кілька корисних порад!

По-перше, розподіліть повноваження:

Вчитель: 

  • розробляє систему оптимального та ефективного навчального онлайн-інструментарію для проведеннясинхронного, асинхронного дистанційного та змішаного навчання; 
  • упорядковує віртуальний навчальний простір, у якому дитині буде комфортно; 
  • навчає; 
  • організовує конструктивний зворотній зв’язок із учнями та батьками.

Батьки:

  • створюють умови для дистанційного навчання дитини; 
  • організовують навчальну діяльність дитини у просторі;
  • контролюють залученість дитини в освітній процес.

Учень:

  • має впорядкований простір, у якому все легко, цікаво, весело, все доступно та зрозуміло; 
  • навчається; 
  • спілкується.

По-друге, виділіть зони відповідальності:

Вчитель: 

  • швидко реагує на зміни для координації та налагоджування всіх процесів в онлайн-режимі;
  • організовує дистанційне та змішане навчання;
  • забезпечує методологічну складову; 
  • мотивує дітей;
  • будує ефективну комунікацію з усіма учасниками освітнього процесу;
  • готує учнів, учителів та батьків до роботи в онлайн-режимі.

Батьки:

  • забезпечують поведінкову складову організації дистанційного навчання вдома;
  • забезпечують доступ до Інтернету;
  • забезпечують комп’ютерами та ґаджетами;
  • мотивують дітей.

Учень:

  • організовує самостійну діяльність; 
  • несе відповідальність за результати  навчання.

Звичайно, деякі учні потребують особливої уваги, а дехто не має якісного інтернету та необхідних гаджетів. Тому простір для комунікації має бути простим, зручним, доступним, упорядкованим та альтернативним (враховувати індивідуальні потреби дітей). 

Для ефективного функціонування персонального навчального простору слід розробити чіткий графік роботи та інструкції, забезпечити батьківський контроль. Це підвищить рівень самоорганізації та покращить дисципліну. А зручний інструментарій (безкоштовні сервіси, відео, онлайн-дошки, тести, інтерактивні сервіси миттєвого опитування) допоможуть зробити навчання цікавим та динамічним.

Згодом такий підхід дозволить вийти на новий рівень та створити освітній еко-простір. Він буде максимально адаптований для змішаного навчання та матиме наступні складові: 

  • розклад та організація; 
  • навчальні матеріали;
  • інструкція та поради;
  • додаткові матеріали.

Подальший розвиток освітнього еко-простору дозволить створити внутрішню захищену електронну мережу з автоматизованими інструментами зворотного зв’язку. Вона стане потужним інструментом е-менеджменту та відкриє чудові можливості для розширеної аналітики навчальних досягнень учнів від початку навчання до закінчення школи. 

Бажаєте дізнатися більше про створення персонального навчального простору учня та отримати приклади практичних прийомів? Перегляньте виступ! 

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter