Ключові тези виступу Анастасії Шамрай.

«Аудіювання – комплексна навичка, як їзда на велосипеді. Для того, щоб навчитися слухання, треба зрозуміти, з чого воно складається», – розповіла Анастасія Шамрай у межах Інтернет-конференції «Сучасні уроки англійської мови: прийоми та інструменти».

Listening або аудіювання – одна з чотирьох навичок, що оцінюється будь-яким міжнародним тестом з англійської мови (IELTS, FCE тощо). Тож до її розвитку необхідно підходити відповідально! А у пригоді стане комунікативний підхід – саме він пропонує ефективну структуру уроку для розвитку навичок аудіювання. 

План уроку для розвитку навички слухання

1. Вступне завдання: презентація тематичних матеріалів, пов’язаних із текстом, що буде прослуховуватися.

Наприклад:
Look at the photo. Who are the people and what are they fighting over?

2. Ознайомлення з невідомою лексикою, яку учні почують протягом уроку.

3. Формулювання мети прослуховування, щоб школярі були зацікавлені подальшою роботою.

What types of TV/ online shows do you remember? What are they about?

4. Прослуховування аудіо вперше, щоб учні зрозуміли суть.

Listen to the dialogue about TV shows and check your ideas from exercise 2.

5. Прослуховування аудіо вдруге, щоб школярі заглибилися в деталі.

Listen again and complete the table:
Колонка справа – What show does each person want to watch?
Колонка зліва – Sarah, Jake, Tom, Lisa

6. Завершальне розмовне завдання на тему тексту аудіювання.

What are you favourite shows? Why do you like them?

На що слід звернути увагу:

  1. Учитель має обрати матеріал для аудіювання, що відповідає рівню знань школярів. Не треба недооцінювати учнів (або перевантажувати)!
  2. Важливо посилювати впевненість учнів у їхніх знаннях, створюючи комфортне та позитивне шкільне середовище.
  3. Допомагайте учням не боятися невідомих слів.
  4. Навчіть учнів ігнорувати несуттєве та розпізнавати переклад слів із контексту.

Складові навички слухання

Аудіювання – комплексна навичка! І щоб її розвиток був успішним, дітям потрібно зрозуміти ключові складові.

Розпізнавання окремих звуків

Мова йде про мінімальні пари (minimal pairs) слів, що мають схоже або навіть ідентичне звучання. Утім, ці морфеми мають різне значення. Наприклад, sit та seat, desk та disk тощо. Тож є сенс вивчити з учнями мінімальні пари та схожі звуки, як-от:

/e/ vs /æ/
/i/ vs /i:/
/iǝ/ vs /eǝ/

Розуміння connected speech або звуків, що зливаються

Це один із найскладніших аспектів у розумінні англійської мови на слух! Учителі англійської не раз чули від дітей: «Вас чудово розуміємо, а от вимову носіїв англійської – ні!». А справа у connected speech! Це відбувається у процесі мовлення, коли звуки спрощуються та зливаються. 

Так, спростити розуміння англійської вимови можна, пояснивши кілька закономірностей.

1. Звук chwa / ǝ / є важливим для розвитку навички слухання. Іноді різні слова звучать однаково:

–  Where’s the waiter?
–  Is this the way to the school?
–  Can you wait a minute?

2. Коли слово закінчується приголосною, а наступне починається з голосної, носії мови «зв’язують» морфеми без паузи. Це називається катенацією (catenation):

It’s an egg.
Give it up.
Turn it off.

3. Елізія (elision) – це пропуск звуків, складів або цілих слів для полегшення та прискорення промови:

Fish ‘n’ chips
I don’t know /I dunno/
camera /kæmrǝ/
call him /kɔlǝm/

Бажаєте розвинути у школярів навичку аудіювання? Радимо переглянути виступ Анастасія Шамрай у межах Інтернет-конференція «Сучасні уроки англійської мови: прийоми та інструменти». 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter