24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ
Новини

Три практичні поради для вчителів інклюзивних класів

Інклюзивна освіта в Україні йде семимильними кроками, її темпи розвитку вражають! І це не може не радувати, адже ми розпочали свій шлях до інклюзії не так давно. Утім, потрібно зробити ще багато! І саме для того, аби розібратися, який напрям обрати для подальшого руху, проаналізувати розвиток інклюзивної освіти в України, «На Урок» організував нову неймовірну інтернет-конференцію «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах». Які методи та прийоми для роботи з дітьми з ООП використати? Що таке універсальний дизайн та чому він чудовий? Як організувати продуктивну взаємодію логопеда зі вчителями та батьками? Про все це ми говорили сьогодні!

Олена Казачинер: «Мета лялькотерапії – допомогти дитині ліквідувати хворобливі переживання, зміцнити її психічне здоров’я, покращити соціальну адаптацію, розвинути самосвідомість, навчити розв’язувати конфлікти в умовах колективної творчої діяльності».

Лялькотерапія – це розділ арт-терапії, що використовує у якості основного прийому психокорекційного впливу ляльку як проміжний об’єкт взаємодії дитини і дорослого. І це чудовий інструмент для роботи вчителя інклюзивного класу. Найчастіше лялькотерапія застосовується для розвитку мовлення та мислення через розвиток дрібної моторики у дітей, покращення соціальної взаємодії, розвитку комунікативних навичок, для вивчення образу «Я» та розвитку самосвідомості, усвідомлення власних шаблонів поведінки тощо. 

Як працювати? Олена Казачинер радить проводити лялькотерапію в три етапи: виготовлення лільки, знайомство із нею та використання її у казкових сюжетах. Кожен етап неабияк захоплює учнів та спонукає дізнатися більше. У школі доцільно використовувати ляльки-маріонетки, пальчикові ляльки, тіньові та мотузняні ляльки, а також ляльки, які можна одягти на руку. 

Бажаєте дізнатися, як саме використовувати ляльку в роботі з учнями з особливими освітніми потребами? Які методи та прийоми використати, аби досягти неймовірного ефекту? Тоді неодмінно перегляньте виступ!

Ірина Бігус: «Для кого потрібен універсальний дизайн? Однозначно це буде корисно для всіх!».

Універсальний дизайн – це дизайн предметів, середовища, програм та послуг, покликаний зробити їх максимально можливою мірою придатними для використання для всіх людей без необхідності адаптації чи спеціального дизайну. Тобто насправді він корисний не лише для осіб з інвалідністю, а для всіх людей без винятку! 

Якщо ж ми говоримо про сферу освіти, то тут універсальний дизайн насамперед представляє собою особливий підхід до викладання та навчання, який надає всім учням рівні можливості для досягнення успіху та можливості впевнено і комфортно почувати себе у закладі освіти. Тобто ми маємо дбати про рівність і доступність освітнього простору, гнучкість використання шкільного приладдя, можливість простих та зрозумілих дій (наявність правил поведінки, піктограм-вказівок тощо), подання інформації таким чином, щоби вона легко сприймалася дітьми, терпимість до помилок тощо. 

Як саме створити універсальний дизайн у власній школі та зробити освітнє середовище справді зручним для кожного? Ірина Бігус надала безліч практичних порад! Бажаєте почути їх? Перегляньте виступ!

Євгенія Груленко: «Успішний корекційний процес починається із вміння налаштувати комунікацію».

Роль логопеда в корекційному процесі складно переоцінити, адже він і експерт в мовленнєвих труднощах, і фахівець із дизонтогенетичного чи нетипового розвитку, і наставник в корекційних питаннях для колег-учителів, і порадник для батьків, і коректор для учнів. Вражає, чи не так?

Логопед активно взаємодіє з усіма учасниками освітнього процесу, адже від цього залежить розвиток та майбутнє дитини! Тож взаємодію варто правильно організувати. Так, співпрацюючи зі вчителями, логопед може виступати на педрадах, постійно спілкуватися з класним керівником дитини, а також популяризувати інформацію про мовленнєві порушення. Навіть вести експертний блог!

Якщо ж говорити про ефективну комунікацію із батьками, то логопед має будувати взаємодію, зважаючи на особисті кордони, розуміти, що він працює з травмованими родинами. Як зробити таку взаємодію максимально ефективною? Про все це розповіла Євгенія Груленко під час свого виступу, тож неодмінно перегляньте його!

Це був перший день інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах», і він був неймовірно насичений корисною інформацією. Обов'язково перегляньте виступи та долучайтеся до конференції завтра, 10 червня. Чекаємо на вас о 14:00!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter