Навчання впродовж життя – одна з найважливіших компетентностей сучасної людини. Упродовж декількох років в Україні було розроблено та запроваджено нову систему підвищення кваліфікації, яка передбачає серйозне розширення можливостей для самовдосконалення та розвитку педагогічної майстерності вчителів.
Відповідно до вимог чинного законодавства, педагог має свободу вибору суб'єктів, тем, видів, способів тощо підвищення кваліфікації. Зокрема, звернемо увагу на Постанову №800 КМУ від 21.08.2019 (Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників).
- Пункт 6. Педагогічні і науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.
- Пункт 7. Педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб’єкти підвищення кваліфікації).
- Пункт 9. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.
- Пункт 13. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним та науково-педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації.
«На Урок» як суб'єкт підвищення кваліфікації працює відповідно до вимог чинного законодавства, надаючи послуги, спрямовані на професійне зростання педагогів за різномантіними напрямами та всебічний розвиток учасників освітнього процесу.
За понад 7 років діяльності Освітній проєкт «На Урок» організував сотні вебінарів та десятки конференцій та курсів для вчителів. Для того, аби педагогам, які викладають українську мову та літературу, було простіше зорієнтуватися в навчальному матеріалі, підготували перелік заходів, що можна переглянути та навчатися в межах підвищення кваліфікації.
Згідно зі ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» підвищення кваліфікації педагогів у частині вдосконалення компетентностей у роботі з дітьми з ООП та надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу є обов'язковими напрямами. Кожен із них має становити не менше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації за 5 років. У цих статтях представлено перелік освітніх заходів «На Урок», які можна переглянути та навчатися:
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу».
Пріоритетні напрями підвищення кваліфікації, які визначені МОН:
1) «Розвиток цифрової компетентності педагогів»:
- Цифрові технології педагогічної діяльності;
- Безпека в цифровому освітньому середовищі;
- Робота з сервісом Canva: записи майстер-класів для педагогів;
- Робота вчителя зі штучним інтелектом: теорія та практика.
2) «Сучасні підходи до навчання в Новій українській школі на рівні базової середньої освіти»:
Онлайн-курси «На Урок» для вчителів української мови та літератури
Онлайн-курси для вчителів – комплекс навчальних матеріалів на актуальні для освітян теми, авторами яких є викладачі-практики та спеціалісти із різних сфер освіти, науки, культури.
Переваги онлайн-курсів «На Урок»:
- Різноманітні теми. Курси охоплюють ключові напрями: НУШ, інклюзивне навчання, цифрові інструменти, формувальне оцінювання, методику викладання предметів, медіаграмотність, психологію та використання ШІ в освіті.
- Практична спрямованість. Кожен курс містить конкретні приклади, інструкції та вправи, які можна одразу застосувати на уроках.
- Гнучкий графік. Навчатися можна у будь-який зручний час, у власному темпі.
- Досвідчені автори. Курси створюють педагоги-практики, методисти та експерти з багаторічним досвідом.
- Матеріали та доступ. Учасники отримують презентації, конспекти, посилання на корисні ресурси та необмежений доступ до відео.
- Свідоцтва. Після завершення курсу вчитель отримує електронний документ, який підтверджує підвищення кваліфікації.
Кому підходять онлайн-курси?
- учителям початкової, базової та старшої школи;
- вихователям і методистам закладів дошкільної освіти;
- практичним психологам і соціальним педагогам;
- керівникам освітніх установ.
Особливості участі: всі курси дистанційні, кожен, хто зареєструється, має необмежений доступ до навчальних матеріалів, спілкування в коментарях, додаткових матеріалів. За потреби учасник курсу може придбати повний доступ до курсу, що передбачає доступ до фінального іспиту та завантаження свідоцтва підвищення кваліфікації.
- Компетентнісний підхід до вивчення предметів мовно-літературної галузі: проблеми, особливості, реалізація
- Формування та відновлення психоемоційного клімату під час реалізації освітнього процесу
- Підтримка та розвиток емоційного інтелекту в умовах навчання онлайн
- Організація вивчення української мови та літератури у середній ланці НУШ із компенсацією освітніх втрат
- Педагогічні стратегії сучасного вчительства
- Сучасні технології інклюзивного навчання
- Виразне читання як складова професійної діяльності педагога
- Комунікативна компетентність учасників освітнього процесу: практичний підхід до формування навички ХХІ століття
- Storytelling: пізнавально, цікаво, захопливо
- Розвиток критичного, логічного і креативного мислення засобами мистецтва
- Ефективне навчання: інструменти для вчителя
- Педагогіка довіри
Інтернет-конференції «На Урок» для вчителів української мови та літератури
Онлайн-конференції для вчителів – це масштабний, зручний, ефективний формат підвищення кваліфікації, коли протягом дня глядачі у прямому ефірі спілкуються із фахівцями на задану конференцією тему та діляться досвідом.
Особливості конференцій «На Урок»:
- Широка тематика. Учасники дізнаються про нові підходи в навчанні, інклюзії, цифровій грамотності, психологічній підтримці, STEM та STEAM-освіті, впровадженні ШІ у навчальний процес, формувальному оцінюванні, медіаграмотності тощо.
- Відомі спікери. Серед доповідачів — викладачі-практики, науковці, освітні експерти, психологи та керівники успішних освітніх проєктів.
- Зручний онлайн-формат. Долучитися можна з будь-якого місця, потрібен лише доступ до Інтернету.
- Практична користь. Кожен учасник отримує не тільки теоретичні знання, а й реальні інструменти, приклади та методики для своєї роботи.
- Свідоцтва. За участь у конференції педагоги отримують свідоцтва про підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам МОН.
Для кого конференції?
- учителів усіх предметів і рівнів освіти;
- вихователів та методистів;
- практичних психологів і соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти;
- усіх, хто прагне йти в ногу з освітніми трендами.
Особливості участі: конференції проходять в онлайн-форматі та доступні для перегляду в запису; відбуваються відкриті трансляції, долучитись до яких може кожен педагог. За потреби учасники можуть замовити свідоцтво про підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Професійне зростання педагога: ключові питання атестації та підвищення кваліфікації
- Гейміфікація в освіті: ігрові технології навчання
- Серпнева педагогічна конференція: ключові акценти 2025/2026 навчального року
- Підготовка до викладання у 8 класі НУШ: акценти та інновації
- 8 клас НУШ: стратегії організації ефективного навчання
- Розвиток критичного мислення:сучасні підходи та практичні рішення
- Інтерактивне навчання: практичний інтенсив
- Комунікація з батьками здобувачів освіти: налагодження ефективної взаємодії
- Мотивація в освіті: підходи та практика
- Діяльнісний підхід в НУШ: ідеї та практика
- Сприятливе освітнє середовище: шляхи організації
- Українська мова: сучасні підходи до викладання
- Практичний інтенсив: інтерактивні технології навчання
- Оцінювання результатів навчання: підходи та практика
- 7 клас НУШ: організація навчального процесу
- Освітні інструменти сучасного вчителя: інтернет-ресурси
- Безпека в інтернеті: нові виклики для педагогів
- Формувальне оцінювання: практичні прийоми та поради
- Організація змішаного навчання: ідеї та практика
- Подолання освітніх втрат: теорія та практика
- Сучасні підходи до викладання української літератури
- Предметний інтенсив: викладання української мови в сучасних умовах
- Предметний інтенсив: українська мова в 5 класі НУШ
- Викладання української мови
- Українська мова та література: дистанційне навчання та робота у класі
- Українська мова та література: ідеї та досвід викладання
- Предметний інтенсив: українська мова
- Предметний інтенсив: українська та світова література
Вебінари «На Урок» для вчителів української мови та літератури
Вебінари для вчителів – це онлайн-заходи на визначену тему, які дозволяють у зручний спосіб підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителів у дистанційному форматі. Виступи охоплюють максимально широкий перелік тем і дисциплін, які відповідають професійному запиту вчителів української мови та літератури.
Особливості вебінарів «На Урок»:
- Актуальні теми. У центрі уваги — нова українська школа, цифровізація освіти, використання ШІ, формувальне оцінювання, інклюзія, медіаграмотність, STEM, психологічна підтримка тощо.
- Зручний формат. Усі заходи відбуваються онлайн, тому до них можна долучитися з будь-якого куточка України та світу.
- Досвідчені спікери. У вебінарах беруть участь практики: учителі, науковці, психологи, методисти.
- Матеріали та записи. Після участі педагоги мають змогу переглянути записи у зручний час та скористатися додатковими матеріалами.
- Свідоцтва. Учасники отримують документи, що підтверджують підвищення кваліфікації (від 2 до 10 годин).
Для кого підходять вебінари?
- учителів початкової, середньої та старшої школи;
- вихователів і методистів закладів дошкільної освіти;
- практичних психологів, соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти.
Особливості участі: вебінари перебувають у відкритому доступі та пропонують безкоштовне навчання. Педагоги, які мають акаунт на сайті, можуть вільно реєструватися на захід та переглядати його запис. Трансляція та запис знаходяться на Ютуб-каналі проєкту у відкритому доступі. За потреби педагоги можуть замовити свідоцтво підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Подолання прогалин: інструменти для ефективної роботи на уроці та в позанавчальний час
- Атестація без стресу: аналіз норм Положення, поради для вчителів та керівників
- Розвиток компетентностей в умовах НУШ: навчання через дію
- Використання елементів формувального оцінювання під час проведення підсумкових робіт
- Компетентнісно орієнтований урок української мови: ідеї, прийоми, завдання
- Розвиток риторичної компетенції: традиційні й новітні форми роботи
- Новий Державний стандарт базової середньої освіти у 8 класі: оновлення та продовження впровадження
- Українська мова у 8 класі НУШ: як перетворити виклики на можливості
- Медіаграмотність у НУШ: дієві прийоми на щодень
- Мовленнєвий розвиток молодших школярів: ігри та вправи на щодень
- Як навчити учнів не тільки говорити, а й слухати: мовленнєва взаємодія в освітньому просторі
- Розвиток комунікативної компетентності школярів: методи та підходи
- Як зацікавити біографією письменника: 5 кроків до активного навчання
- Створення хмар слів: корисні сервіси та ідеї для уроків
- Формування соціальної компетентності учнів на уроках української: інноваційні підходи та практичні вправи
- Практикум для вчителів: створення інтерактивних завдань за допомогою штучного інтелекту
- Інструменти виявлення і надолуження освітніх втрат на уроках мови та літератури
- Особливості корекційної роботи з немовленнєвою дитиною: практичні аспекти розвитку
- Canva для вчителів: створення матеріалів для проєктної роботи
- Інноваційні методи навчання на уроках літератури: використання елементів плейбек-театру
- Формування в учнів позитивного ставлення до навчання: практичні поради та психолого-педагогічні аспекти
- Навчальний рік 2024/2025: методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів базової та старшої школи
- 7 клас НУШ: освітня та модельні програми, типи оцінювання, оформлення документації
- Українська мова у 7 класі: алгоритм з подолання викликів воєнного часу та продовження реалізації НУШ
- Використання штучного інтелекту в мовно-літературній освітній галузі
- Сanva для вчителів: створення навчальних матеріалів
- Усні методи навчання в НУШ: переваги, недоліки та практичні поради
- Як креативно та цікаво вивчати біографію письменників і письменниць на уроках літератури
- Підготовка до успішного навчального року: 5 дієвих порад, щоб повторити вивчене на уроках української мови
- Навчальна програма НУШ 6 клас: практичний підхід для вчителів української мови
- Застосування творчих методів на уроках української мови
- Як і для чого використовувати штучний інтелект на уроках літератури
- Викладання предметів мовно-літературної галузі в умовах дистанційного і змішаного навчання
- Сучасне вивчення української: розширюємо традиційні освітні кордони
- Уроки української мови та літератури в 5 класах НУШ: особливості та можливості навчання та виховання
- Ген свободи: українська література (до питання про національно-патріотичне виховання)
- Вивчаємо українську в школі та повсякчас: ресурси, мовні ігри, стратегії запам'ятовування
- Командна робота на уроках літератури під час дистанційного навчання
- «Кишенькові вправи» на уроці української мови: проводимо вільний час із радістю і користю
- Аналіз ліричного твору: мовознавчий і літературознавчий виміри
- Нетрадиційні методи роботи над літературним текстом на уроках читання в початкових класах НУШ
- Як розвивати літературний геній учнів початкової школи: методика, мотивація, вправи
- Рецептивний аналіз поетичного тексту: практичні поради для уроку літератури
- Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів
- Вивчення української мови та літератури за допомогою соцмереж
- Як розвивати емоційний інтелект учнів на уроках літератури
- Використання елементів швидкочитання на уроках літератури: навчальні перспективи та практичні поради
- Типові завдання на ЗНО з української мови та літератури: на що потрібно звернути увагу
- Нетипові способи використання онлайн-тестів на уроках літератури
- Герой літературного твору: сучасні прийоми роботи з образом
- Використання лінгвістичних ігор на уроках української мови
- Мовленнєва культура учнів: механізми та інструменти формування
Нагадаємо, що для педагогів, які працюють та навчаються на сайті Освітнього проєкту «На Урок», працює Служба підтримки, до якої ви можете звернутися за потреби та отримати детальну консультацію щодо підвищення кваліфікації.


Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.