Новини

6 лайфхаків для активних учителів НУШ

НУШ 4 роки! І це неймовірно. За ці роки сталося багато, реформа розвивалася та росла разом із дітьми, і от наступного року перші учні пілотних класів перейдуть до середньої школи! Чого досягли вчителі та їхні учні за ці роки? Які методи та прийоми роботи використовують? А які перспективи у НУШ надалі? Про це ми говорили сьогодні в межах Всеукраїнської інтернет-конференції «НУШ: особливості організації навчального процесу». Це був неймовірний день!

Олександр Козленко: «НУШ суттєво відрізняється від не-НУШ. Адже вже на рівні початкової школи закладається необзхідність розуміння та проведення наукових досліджень. А щоб якісно представити результати такого дослідження, їх необхідно унаочнити».

Держстандарт початкової освіти чітко визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти з математичної освітньої галузі. Серед них:

  1. Дослідження ситуації і виокремлення проблем, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів.
  2. Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій (планів) дій для розв’язання різноманітних задач.
  3. Критичне оцінювання даних, процесу та результату розв’язання навчальних і практичних задач.
  4. Застосування досвіду математичної діяльності для пізнання навколишнього світу.

Сучасні учні НУШ повинні вміти проводити наукові досліждення (звісно, прості та цікаві), адже тоді їм буде простіше вчитися в середній школі. А дітям дуже подобаються експерименти! Тож навчання буде не просто корисним, а й захопливим. Звісно, результати дослідження необхідно якісно представити аудиторії, і найкращий варіант – візуалізація. Олександр Козленко представив варіанти цікавої візуалізації результатів наукових досліджень: діаграми, різноманітні послідовності, стрічки часу, класифікації тощо. Бажаєте отримати більше інформації? Неодмінно перегляньте виступ!

Марина Кропельницька: «Навчальна гра – один із найкращих засобів реалізації програми Нової української школи. Навіть якщо у вас немає величезних ресурсів, ви можете створити цікаву гру для своїх учнів».

Ігри – чудовий засіб виховання. Адже діти справді полюбляють гратися! Адже гра – це не просто розвага, вона здатна зробити навчання цікавим, активним та ефективним. Якщо вчитель добере ігри для своїх учнів правильно, то йому вдасться:

  • активізувати розумові процеси;
  • збільшити інтелектуальну напруженість;
  • підвищити інтерес до навчання;
  • потренувати пам'ять;
  • розвивати логічне мислення.

Якими бувають ігри? Марина Кропельницька радить користуватися класифікацією відомого педагога Селевко Г. К., який об'єднав їх у групи за областю діяльності, за характером педагогічного процесу, за ігровою методикою, за предметною областю. 

Хто, як не вчитель, знає, що саме потрібно його учням просто зараз? Тож неодмінно спробуйте створити навчальні ігри самостійно! Але під час розробки гри Марина Кропельницька радить обов'язково врахувати основні функції гри, а саме соціальну, терапевтично-діагностичну, міжнаціональну, розважальну та фунцію самореалізації. Бажаєте отримати практичні поради з самостійного створення ігор та тренажерів для учнів? Тоді обов'язково перегляньте виступ!

Інна Іванова: «Формувальне оцінювання може стати повштовхом для подальшого успішного розвитку дитини».

Як ми знаємо, Державний стандарт початкової освіти передбачає перехід від суто знаннєвої школи до школи компетентностей. Головна ідея полягає в тому, що учні отримують не лише знання, а й вчаться використовувати їх на практиці. Школа працює по-новому, а отже має змінитися і система оцінювання. Необхідно не просто ставити оцінки, а надавати батькам якісний зоротній зв'язок, який передбачає і розробку подальшого плану дій. 

Мова йде про формувальне оцінювання. Метою такого оцінювання є формування в дитини впевненості в собі, у своїх можливостях. Адже важливо відзначати всі успіхи школярів, це неабияк мотивує! Інна Іванова зупинилася на 5 кроках до запровадження формувального оцінювання:

  • зрозумілі цілі та завдання;
  • ознайомлення з критеріями оцінювання;
  • активна участь в оцінювання;
  • рефлексія;
  • корегування процесу навчання.

Як організувати якісний процес оцінювання в початкових класах? Яким має бути свідоцтво досягнень? Без яких методичних рекомендацій не обійтися вчителю? Якщо прагнете отримати відповіді на всі ці запитання, то просто перегляньте виступ!

Галина Сищук: «Наші класи великі. Тому ми не маємо достатньої кількості обладнання та матеріалів для роботи, а здоров'язбережувальна складова лишає бажати кращого. Але врятувати може ротація за станціями».

Діяльнісний підхід до навчання – справжня рятівна паличка для вчителя. Адже це реальна можливість для розвитку ключових компетентностей та наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти й командної роботи та, звісно, успішної інтеграції в соціумі, а згодом і професійної самореалізації.

Але як впроваджувати діяльнісний підхід, якщо класи переповнені? Галина Сищук радить спробувати ротаційну модель навчання. Ротаційна модель – це модель, за якою клас об’єднаний у групи таким чином, що з однією групою працює вчитель, інша самостійно займається онлайн, а третя – взаємодіє в команді і спільно працює над поставленим завданням. 

 

Звісно, ротація за станціями потребує ретельної підготовки. Необхідно розрахувати час, продумати особливості організації простору, одразу визначити, які навички розвиватимете та за допомогою яких засобів. А ще Галина Сищук надала багато практичних порад, які допоможуть зробити ротаційну модель максимально ефективною. Яких саме? Дізнайтеся з виступу!

Артем Горобець: «Застосування методики CLIL в освітньому процесі дає можливість педагогам викладати зміст предмету, вивчаючи при цьому іноземну мову, що дозволяє ефективно взаємодіяти».

Термін CLIL з'явився в 1994 році й одразу став популярним. І не дивно, адже це білінгвальний метод, при якому іноземна мова використовується з метою викладання та навчання змісту предметних дисциплін відповідно до заздалегідь визначених цілей.

Завдяки CLIL вивчення мов стає набагато простішим, покращуються інтелектуальні здібності учнів, а мова при цьому виступає і як самостійна система, і як засіб комунікації. А ще ви покажете дітям, як важливо опанувати другу (чи третю) мову, що це дійсно корисно для подальшого життя. 

Які варіанти викладання за цією методикою існують? Артем Горобець виділяє наступні:

  1. Двомовний учитель/учителька викладає частину предмету рідною мовою, а частину іноземною.
  2. Учитель/учителька викладає предмет рідною мовою, а інший вчитель/учителька іноземної мови частину теми іноземною мовою.
  3. Два вчителі ділять компетентності, які вони формуватимуть на занятті, та спільно його розробляють.
  4. Викладання предмету ведеться іноземною мовою, а інколи, для пояснення та розуміння змісту, залучається рідна мова.

Про які вправи та лайфхаки для успішної реалізації методики CLIL розповів Артем Горобець? Дізнайтеся про це, переглянувши виступ!

Лілія Талан: «Сертифікація – чудовий інструмент, який дозволяє випробувати себе».

Нова українська школа має багато особливостей, среде яких можливості вибору програми, академічна свобода, живе спілкування, діяльнісний метод, педагогіка партнерства і взаїмодія, рівний доступ до якісної освіти і не тільки! А ще НУШ допоможе виховати справжніх громадян майбутнього.

Лілія Талан виділила 10 найважливіших навичок, які ми маємо розвивати в учнів, аби вони були затребувані в майбутньому:

  1. Критичне мислення.
  2. Управління трудовими ресурсами.
  3. Креативність.
  4. Вирішення комплексних завдань.
  5. Уміння приймати рішення.
  6. Взаємодія з іншими.
  7. Ведення переговорів.
  8. Емоційний інтелект.
  9. Готовність допомагати іншим.
  10. Когнітивна гнучкість.

Як усього цього досягти? Лілія Талан рекомендує використовувати різномантні вправи, як-от «Інтелектуальна розминка», «Снігова куля», «Мозкова атака» тощо. Не менш важливо знайти оптимальні інструменти для формувального оцінювання! Які саме? Упевнені, ви вже бажаєте дізнатися! А для цього необхідно лише переглянути виступ

До речі, Лілія Талан радить учителям за можливості обов'язково взяти участь у сертифікації вчителів. Адже це неймовірний досвід, можливість випробувати власні сили та пересвідчитися у власному професіоналізмі!

Традиційно інтернет-конференція завершилася панельною дискусією, під час якої наші спікери разом шукали віповідь на важливе запитання: чи справдилися очікування від НУШ? Відповідь було знайдено! А от якою вона є, ви дізнаєтеся, переглянувши відео!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter