Новини

У ДСЯО розповіли, як компенсувати втрати в результатах навчання учнів

Державна служба якості освіти України провела дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022 - 2023 навчальному році. На основі отриманих у межах дослідження даних було розроблено рекомендації для органів влади, гомад та шкіл, покликані допомогти компенсувати освітні втрати.

Так, органам влади ДСЯО радить:

  • забезпечити проведення загальнонаціональних моніторингів результатів навчання учнів;
  • розвивати систему освітніх вимірювань / оцінювань;
  • розробити програму надолуження освітніх втрат;
  • працювати над забезпеченням школярів сучасними цифровими засобами навчання;
  • інвестувати у професійний розвиток і підтримку педагогів;
  • працювати над відновленням під час дії правового режиму воєнного стану інституційних аудитів ЗЗСО (з дотриманням безпекових умов);
  • створити умови для розвитку діагностичних інструментів як складової дидактичного забезпечення освітнього процесу;
  • удосконалити законодавство в частині визначення поняття «освітні втрати».

Також ДСЯО дало кілька порад і засновникам ЗЗСО, зокрема:

  • завершити процес оптимізації мережі ЗЗСО в територіальних громадах;
  • створити умови для повернення до очного / змішаного навчання;
  • забезпечити учнів із вразливих категорій засобами для дистанційного навчання;
  • забезпечити фінансування варіативної складової навчальних планів.

Безпосередньо школам Держслужба якості освіти рекомендує:

  • забезпечити моніторинг результатів навчання учнів;
  • здійснювати адаптивне гнучке планування, яке б передбачає перерозподіл навчального часу між темами, або розробляти власні навчальні програми, коригуючи зміст та результати навчання з урахуванням освітніх втрат;
  • працювати над створенням методичної системи підтримки індивідуальної освітньої траєкторії учнів шляхом проведення індивідуальних занять, факультативів відповідно до навчального плану та/або за запитами учнів, консультацій з учнями для усунення прогалин у знаннях із предмету, розробки завдань різних рівнів складності для окремих учнів;
  • посилити підтримку педпрацівників у сфері щодо підвищення кваліфікації та професійного вдосконалення, зокрема з питань методики роботи в умовах змішаного навчання;
  • використовувати години варіативної складової шляхом запровадження індивідуальних та групових консультацій для здобувачів освіти;
  • організувати роботу пришкільних (мовних, математичних, природничих тощо) таборів, запровадити «навчальні канікули»;
  • розробити стратегії адаптації освітнього процесу закладів освіти до роботи в умовах зміни режимів навчання.
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter