Державна служба якості освіти України провела дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022 - 2023 навчальному році. На основі отриманих у межах дослідження даних було розроблено рекомендації для органів влади, гомад та шкіл, покликані допомогти компенсувати освітні втрати.
Так, органам влади ДСЯО радить:
- забезпечити проведення загальнонаціональних моніторингів результатів навчання учнів;
- розвивати систему освітніх вимірювань / оцінювань;
- розробити програму надолуження освітніх втрат;
- працювати над забезпеченням школярів сучасними цифровими засобами навчання;
- інвестувати у професійний розвиток і підтримку педагогів;
- працювати над відновленням під час дії правового режиму воєнного стану інституційних аудитів ЗЗСО (з дотриманням безпекових умов);
- створити умови для розвитку діагностичних інструментів як складової дидактичного забезпечення освітнього процесу;
- удосконалити законодавство в частині визначення поняття «освітні втрати».
Також ДСЯО дало кілька порад і засновникам ЗЗСО, зокрема:
- завершити процес оптимізації мережі ЗЗСО в територіальних громадах;
- створити умови для повернення до очного / змішаного навчання;
- забезпечити учнів із вразливих категорій засобами для дистанційного навчання;
- забезпечити фінансування варіативної складової навчальних планів.
Безпосередньо школам Держслужба якості освіти рекомендує:
- забезпечити моніторинг результатів навчання учнів;
- здійснювати адаптивне гнучке планування, яке б передбачає перерозподіл навчального часу між темами, або розробляти власні навчальні програми, коригуючи зміст та результати навчання з урахуванням освітніх втрат;
- працювати над створенням методичної системи підтримки індивідуальної освітньої траєкторії учнів шляхом проведення індивідуальних занять, факультативів відповідно до навчального плану та/або за запитами учнів, консультацій з учнями для усунення прогалин у знаннях із предмету, розробки завдань різних рівнів складності для окремих учнів;
- посилити підтримку педпрацівників у сфері щодо підвищення кваліфікації та професійного вдосконалення, зокрема з питань методики роботи в умовах змішаного навчання;
- використовувати години варіативної складової шляхом запровадження індивідуальних та групових консультацій для здобувачів освіти;
- організувати роботу пришкільних (мовних, математичних, природничих тощо) таборів, запровадити «навчальні канікули»;
- розробити стратегії адаптації освітнього процесу закладів освіти до роботи в умовах зміни режимів навчання.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.