Огляд виступу Інни Іванової, присвяченого виховній роботі в онлайн середовищі.

Продовжуємо підбивати підсумки інтернет-конференції «Навчальний рік 2020-2021: виклики та можливості» та наводимо найцікавіші тези виступу Інни Іванової – заступниці директора з НВР, викладачки авторського курсу «Я у медіапросторі», медіатренерки та медіапедагога.

Із початком карантину чимало вчителів припинили проведення виховних годин, посилаючись на те, що зробити це в офлайн режимі не так уже і просто. Звісно, за умов подовження ізоляції ми маємо задуматися над адаптацією абсолютно всіх уроків до дистанційних умов.

Чия це робота? 

Вважається, що виховні години проводить класний керівник, незалежно від того, наскільки ті пов’язані з іншими предметами. І це дуже прикро. Адже подекуди саме вчителі-предметники можуть найповніше розкрити деякі теми. 

Чимало тем для виховних годин, передбачених нормативними документами, можуть бути висвітлені вчителями-предметниками: істориками, хіміками, біологами, вчителями мови та літератури. Наприклад, День української писемності та мови, Всесвітній день науки, Міжнародний день відмови від паління, Міжнародний день терпимості (толерантності), День Гідності та Свободи, День пам’яті жертв голодомору тощо. 

Які виховні години обов’язкові?

Існує тип виховних годин, про які не можна забувати навіть під час карантину. До таких належать бесіди щодо соціального дистанціювання, поводження в умовах епідемії, носіння масок тощо. Наприклад, можна обговорити з дітьми, який тип привітання не є доцільним під час епідемії COVID19 – обійми, потискання рук, дотики, поцілунки. Запропонуйте альтернативні варіанти вітань – пострибати (для наймолодших), помахати рукою, прикласти долоню до грудей, зняти капелюха.

Зауважити: намагайтеся перетворити правила на цінності. Якщо у школі існують правила щодо пересування учнів стрілками, розкажіть дітям, для чого це потрібно. Як це може вберегти від хвороби літніх людей, чому ми маємо обмежувати власні дії заради безпеки інших.

Іще один надважливий тип виховних годин під час онлайн-навчання – розвиток медіаграмотності. Аналізуйте пости й новини: за якими ознаками визначити першоджерело, невідповідність заголовку; чи справжнє фото, чия сторінка у соцмережі, як визначити бота або фейки.  

Як мотивувати учнів?

Мотивувати під час онлайн-навчання подекуди складніше, ніж у класі. Аби зберегти увагу дітей, використовуйте такі ігри та цікавинки: 

  • Бонус дня/тижня (неочікувана подія, інформація, бали за певну діяльність);
  • Онлайн наліпки (завантажте набір наліпок, що допоможуть відмітити досягнення дітей);
  • Повідомлення батькам (подзвоніть батькам учня аби повідомити, що їх дитина стала лідером за успіхами на цьому тижні);
  • Пост у шкільну групу (невелика замітка або пост про досягнення учня у групі).

Бажаєте дізнатися більше про ігрові прийоми та мотивацію учнів? Неодмінно подивіться виступ! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter