10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи
Результати конференції, присвяченої викладанню в умовах дистанційного навчання.

Українська школа майже рік живе в режимі дистанційного навчання, але до організаційї онлайн-занять усе ще лишається чимало питань. Які документи їх регламентують, де брати матеріали, в чому різниця між синхронним і асинхронним навчанням? На всі ці запитання дає відповідь лекторка інтернет-конференції «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання» – Вікторія Богданова.

Синхронне та асинхронне – що кажуть офіційні документи?

Безперечно, у своїй роботі вчителі мають послуговуватися виключно офіційними документами, як-то «Деякі питання організації дистанційного навчання» від Міністерства освіти та науки України, а не рекомендаціями ЗМІ чи сторонніх сайтів. Накази і постанови окреслюють як термінологію, санітарні норми, так і те, хто і коли визначає доцільність використання тих чи інших форм навчання.

Наприклад, синхронним режимом, згідно з документами, є види навчання, у яких комунікація між учителем і класом проходить онлайн – інтернет-конференції, відеочати, телефонний зв’язок тощо. Асинхронною вважається навчальна діяльність, комунікація у якій проходить із затримкою – чати, листування електронною поштою тощо. Педагогічні працівники самостійно визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення занять. При цьому не менше 30% навчального часу організується у синхронному режимі.

Педпрацівники, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання ІКТ шляхом формальної, неформальної чи інформальної освіти. Якщо в освітян виникають проблеми з матеріальним забезпеченням дистанційного навчання, можливе подання заяви до керівника закладу, який має надати техніку для тимчасового домашнього використання.

Організація дистанційного навчання.

Тривалість синхронного режиму дистанційного навчання регламентується офіційними документами та складає: 

  • для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин,
  • для 2-4 класів – 15 хвилин,
  • для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин,
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин,
  • для 10-11 (12) на 1-й годині занять до 30 хвилин. На 2-й – 20 хвилин. При здвоєних заняттях 25-30 хвилин на 1-й і 15-20 на 2-й годині.

Отже, безперервна діяльність із використанням технічних засобів навчання має чергуватися з іншими видами навчальної діяльності.

У класному журналі необхідно зазначати режим проведення (синхронний, асинхронний) конкретного заняття. Позначка про відсутність учня може ставитися лише під час заняття у синхронному режимі. При цьому, якщо дитина втратила інтернет зв’язок під час синхронного заняття (за умови, якщо це не була контрольна або тест), утім надолужила втрачене завдяки спілкуванню з вчителем через чат або пошту (асинхронно), відмітка про відсутність може не виставлятись. Поважними причинами для відсутності під час синхронного уроку є стан здоров’я, відсутність доступу до інтернету, відсутність технічних засобів.

Безперечно, асинхронне спілкування з учнями не повинне бути цілодобовим. Найдоцільніше розподілити час спілкування на дві частини – у 1-й половині дня та в 2-й, коли додому приходять батьки. Саме на цей час можна перенести консультації та обговорення домашніх завдань. 

Матеріали та рекомендації.

У якості допоміжних матеріалів та домашніх завдань можна використовувати канали і сайти таких ресурсів як Discovery Channel та National Geographic Channel, що містять відео з природознавства, релігії, культури, географії, фізики. Сайт журналу «Natural History» містить статті, колекції тварин, відомості про еволюцію організмів тощо. Інформаційна система «ArcGIS Online» допоможе у роботі з картами та географічною інформацією.

Аби отримати більше матеріалів та порад за темою лекції, перегляньте виступ:

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter