Основні тези виступу Наталії Бодюл.

Соцмережі – місце не лише для розваг. Адаптувавши уроки для Інстаграму, Ютубу або Телеграму, ви перетворите їх на серйозний навчальний інструмент. Як зробити з легковажних (на перший погляд) платформ форпост науки та знань, розповідає Наталія Бодюл – лекторка інтернет-конференції «Професійний розвиток учителів хімії та біології: досвід і поради».

Чим корисний Телеграм для вчителя?

Телеграм – безкоштовний кросплатформений клауд-месенджер для смартфонів, планшетів та ПК, який дозволяє обмінюватися текстовими повідомленнями та медіафайлами, підтримує  голосове спілкування й відеоконференції.

Основні інструменти вчителя у Телеграмі – це чат і канал, що мають відмінні функції та використовуються з різними цілями. Так, телеграм-чат може залучити в обговорення до 100 учасників, що дозволить зібрати в одному місці цілий клас, їхніх батьків, класного керівника та ряд запрошених осіб. 

Переваги: тут ви можете ділитись інформацією та оперативно обговорювати її. Недоліками чату є висока ймовірність хаосу, де всі коментатори говорять одночасно, розмова переходить на сторонні теми, а важливі повідомлення губляться.

Якщо ви стикалися з такими недоліками чату і хочете уникнути подібного в подальшому, створюйте канал, де писати повідомлення та ділитися контентом може лише модератор. Канал може стати дошкою подій, бібліотекою статей чи тестів. Аби учні мали змогу поставити запитання просто увімкніть можливість коментування під окремим завданням та обмежте її в тих місцях, де обговорення недоцільне.

Інстаграм – надто легковажний для навчання? 

Instagram – соціальна мережа, що базується на обміні фотографіями, дозволяє користувачам робити фотографії, застосовувати до них фільтри, а також поширювати їх через свій сервіс і низку інших соціальних мереж.

Інстаграм зарекомендував себе як платформа для бьюті-блогерів, фотографів та селфі, де підлітки зависають годинами, переглядаючи чужі знімки і сторіз. Якщо ваші учні читають повідомлення від чергового «лідера думок», не варто буркотіти, що зайве витрачають час. Просто займіть місце такого лідера, окупувавши сторіз хімічними експериментами та стислими поясненнями матеріалу.

Які типи матеріалу доречно постити в інстаграм:

  • пости, що висвітлюють певне питання чи тему;
  • тестування з обговоренням у коментарях;
  • експерименти або відповіді на поширені питання у 15 секундних сторіз;
  • анонси подій, рекомендації книг або нагадування

Ютуб – краще раз побачити ніж сім разів почути

YouTube – популярний відеохостинг, що надає послуги розміщення відеоматеріалів.

Серед учителів згадана мережа набула популярності в період карантину, адже дозволяє створювати власні відеоуроки або ділитися відеоматеріалами для домашніх завдань та інструкцій. 

Звісно, для користування Ютубом бажано володіти основами монтажу, але для початку вам знадобиться «мінімальний набір» – камера та мікрофон. Будьте готові, що на створення 8-хвилинного відео знадобиться до 3-4 годин (вибір ілюстрацій, написання сценарію, запис голосу, монтаж). Але в багатьох випадках, результат виправдовує витрачені зусилля.

Використовуйте Ютуб у наступних випадках:

  • Діти не мають інтересу до навчання, хочуть «відсидіти» уроки та піти додому. Оскільки підручники написані складною мовою, учні уникають читання. Відео з доступною подачею, яскравими ілюстраціями та швидкою зміною кадрів здатне підживити інтерес до предмета.
  • Схеми й таблиці. Поставивши відео на паузу, школярі можуть законспектувати таблицю, тоді як з дошки, після закінчення уроків, вона просто зникне.
  • Друге дихання для ваших презентацій. Презентація з закадровим голосом – це елементарний тип відео, який, шукаючи доступне пояснення теми, дивляться діти з різних регіонів.
  • Записи онлайн-уроків з Зуму. Якщо в учня раптово зник інтернет, він завжди зможе переглянути заняття.
  • Створюйте 7-8 хвилинні відео як опорний матеріал для уроку. Під час занять ви матимете змогу вмикати невеликі уривки відео, обговорюючи матеріал.
  • Відео з підготовки до ЗНО чи ДПА. Ролик для учнів 6-8 класів можуть дивитись і старші діти під час підготовки до іспитів.

Якщо ваш тип подачі матеріалу та пояснення не підходять одному учню, це не значить, що вони не підійдуть для іншого. Просто залиште свої уроки в мережі та дайте їм шанс знайти свого глядача. 

Аби побачити більше матеріалів за темою, перегляньте виступ за посиланням.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter