29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM
Новини

ЮНЕСКО надала рекомендації для відновлення освітнього процесу

Країни світу поступово оговтуються від епідемії та починають пом'якшувати карантин та навіть відновлюють навчання у школах. Утім, у більшості країн до цього ще далеко, хоча підготовка відповідних нормативних документів і стратегій уже ведеться.  І дійсно, планувати процес необхідно просто зараз, адже час іде швидко, а нам необхідно стільки всього підготувати!

ЮНЕСКО вже підготувала та надала рекомендації, які допоможуть спланувати початок навчального процесу в умовах пандемії COVID-19. Екперти зауважують, що хоча за навчальні процесі відповідають місцеві МОН, усі свої дії вони неодмінно мають узгоджувати з міністерствами охорони здоров'я. І для початку необхідно оцінити готовність системи освіти до відновлення роботи навчальних закладів, зрозуміти, чи реально забезпечити безперервне навчання, та створити систему подолання криз, які можуть трапитися у майбутньому.

На думку ЮНЕСКО, існують три основні елементи, що впливають на відкриття шкіл:

  1. Терміни. Коли саме відкриються школи – залежить від розвитку пандемії, а отже, кожна країна має визначити ці строки окремо. Головне – захист здоров'я та добробут учнів, адже якщо відкрити школи зарано, це може призвести до сплеску захворюваності. Але і затримки з відкриттям закладів освіти можуть призвести до негативних наслідків: зниження якості навчання, посилення нерівності тощо.
  2. Умови. Школи можна відкривати лише після гарантії загальної безпеки і здоров'я не лише учнів, але і вчителів, і іншого персоналу. Таким чином необхідно підготувати інфраструктуру (санітарні заходи), педагогічний колектив (здатність надавати психосоціальну та академічну підтримку, а також – здатність запропонувати коригувальні дії та альтернативні умови для досягнення цілей навчання), учнів, їхніх батьків і суспільство (підготовка до продовження навчання).
  3. Процедури. Необхідно розробити стратегії та план дій не лише на національному, а також на обласному, районному та шкільному рівнях. Процедура відновлення роботи має бути продуманою до дрібниць.

Також у ЮНЕСКО виоркемили три типи дій на шляху до відновлення освітнього процесу: негайні, середньострокові та довгострокові. 

Негайні дії стосуються оцінки і забезпечення готовності навчальної системи для подальшої роботи, а отже включають у себе консультації безпосередньо зі вчителями, учнями та їхніми батьками, координацію діяльності та планування (скільки часу втрачено, як надолужити тощо), визначення пріоритетів тощо.

Середньострокові дії перш за все стосуються забезпечення всіх учасників освітнього процесу всіма необхідними засобами для відновлення роботи закладу освіти. А довгострокові дії вже стосуються зміцнення системи освіти. 

Також ЮНЕСКО рекомендує врахувати економічні нюанси, як-от втрату освітніх ресурсів під час вимушеного періоду простою, додаткові витрати на забезпечення новітніх гігієнічних норм, перенаправлення ресурсів та зменьшення ресурсів на освіту через епідемію та фінансовий спад. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter