Кожен учитель – герой свого часу. Ми працюємо на максимумі своїх сил, адаптуємося під сучасні реалії – робімо все, щоб учні були здоровими особистостями! Невпинні зміни вимагають швидких рішень, тож ми маємо розуміти дітей та знати, як організувати сучасний і цікавий для них урок.
Як еволюціонував урок фізкультури з 1950 року до сьогодення? Як нівелювати непорозуміння між поколіннями? Як розробити захопливий сучасний урок? Відповіді на ці запитання дав Дмитро Лазебний-Чоловський в межах інтернет-конференції «Фізична культура та здоров’язбереження в закладах освіти».
Нові завдання для уроку фізичної культури
Особливість фізичної культури сьогодення полягає в тому, що дітей потрібно вчити речам, які були зрозумілі трьом попереднім поколінням, зокрема комунікації. Тож перед нами стоять такі виклики:
- Розвивати наскрізні вміння та навички. Нова українська школа – це наше теперішнє та майбутнє. Завдяки концепції НУШ ми зможемо розвинути наскрізні вміння учнів. Тож LEGO на уроці фізкультури – цілком виправдано!
- Соціалізувати учнів. Комунікація – важлива складова життя та навчання. Онлайн поступово замінює живе спілкування, тому комунікації віч-на-віч слід додатково вчитися.
- За необхідності пояснювати такі поняття як дружба, повага, відповідальність, вдячність тощо. Наприклад, можна планувати свої уроки таким чином, щоби на одному занятті розвивати лідерські якості, на іншому – вчити учнів бути частиною команди тощо.
- Розвивати патріотичність, толерантність. Важливо бути терпимими не лише до однолітків, але й до молодшого чи старшого покоління.
Чому виникає непорозуміння
Нам слід навчитися прислухатися одне до одного та ділитися досвідом! Будьте дружніми до колег, не критикуйте їхню діяльність, адже в нас одна мета! Так, кожне покоління має своє бачення, різні цілі та особливий світогляд. Важливо експериментувати, адаптуватися та не лякатися змін, а перетворювати їх на позитив. Діти заслуговують на цікаві та сучасні уроки!
Утім, слід розуміти не лише учнів, а й інше покоління колег – наш досвід може бути корисним у реалізації креативних задумів!
- Нам важко зрозуміти, що ті речі, що є простими для нас, можуть бути складними для молодого покоління.
- Ми не готові чути думку інших і поважати її, якщо вона розходиться з нашою.
- Нас не вчили, що помилятися можна, і сьогодні нам важко спокійно сприймати помилки інших.
Рішення
Ми не змінимо час, ми можемо змінити себе. Будьте відкритими до змін, але несіть у світ вічні цінності.
- На ситуацію завжди треба дивитися з різних боків, тоді ми будемо бачити більше варіантів рішення.
- Перестати говорити: «Це покоління гірше», «Це покоління не таке».
- Усі навички, які нам необхідно розвивати в учнях, для початку треба «пропустити» через себе.
- Бути відкритими, сучасне покоління потребує вчителів не менше, ніж попереднє.
Бажаєте дізнатися про еволюцію уроку фізкультури з 1950 року до сьогодення? Обов’язково перегляньте виступ Дмитра Лазебного-Чоловського!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.