"Повітря. Досліджуємо, сперечаємося"

Про матеріал
В даному матеріалі миститься розробка уроку по темі "Повітря",додатковий матеріал по уроку. А також подано ряд дослідів, що можна провести з малюками на уроці
Перегляд файлу

☂ Куда дует ветер?Вітер – рух повітря

 

 

химическая лаборатория картинки для детей: 26 тыс изображений найдено в  Яндекс.Картинках | Cartoon background, Vector illustration, Science  illustrationЛабораторія – спеціально обладнане приміщення

для дослідів

 

Обои земля, атмосфера, мир, планета, космос, картинки на рабочий стол и  фото бесплатноАтмосфера – повітря, яким

ми дихаємо,

без якого не

існує життя

Перегляд файлу

☂ Куда дует ветер?Вітер – рух повітря

 

 

химическая лаборатория картинки для детей: 26 тыс изображений найдено в  Яндекс.Картинках | Cartoon background, Vector illustration, Science  illustrationЛабораторія – спеціально обладнане приміщення

для дослідів

 

Обои земля, атмосфера, мир, планета, космос, картинки на рабочий стол и  фото бесплатноАтмосфера – повітря, яким

ми дихаємо,

без якого не

існує життя

Перегляд файлу

☂ Куда дует ветер?Вітер – рух повітря

 

 

химическая лаборатория картинки для детей: 26 тыс изображений найдено в  Яндекс.Картинках | Cartoon background, Vector illustration, Science  illustrationЛабораторія – спеціально обладнане приміщення

для дослідів

 

Обои земля, атмосфера, мир, планета, космос, картинки на рабочий стол и  фото бесплатноАтмосфера – повітря, яким

ми дихаємо,

без якого не

існує життя

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

« Повітря. Як це працює? Припускаємо – сперечаємось. Незвичайні   досліди: повітря і вода.»

1 клас

 

 

 

 

 

 

Тема. Повітря. Як це працює? Припускаємо – сперечаємось. Незвичайні   досліди: повітря і вода.

Мета:

 формування предметних  компетентностей:  з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі, вчити дітей досліджувати властивості повітря, проводити досліди,  аналізувати результати, дотримуватись правил техніки безпеки під час проведення дослідів, формувати у школярів пізнавальний інтерес,  розвивати допитливість, спостережливість, виховувати пізнавальний інтерес;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, в процесі спільної роботи, вміння навчатися, компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: хмаринка, кульки з етапами уроку, таблички з властивостями повітря, посуд з водою, порожня пляшка, кульки, малюнки-пазли,  сигнальні картки (червоні, сині), кульки для розфарбовування, кольорові олівці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, мовно – літературна, здоров’язбережувальна.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Ранкове коло.

Візьмемося за руки

Та станемо ми в коло.

Радість та усмішки

Хай сяють навколо.

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки, 

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви! Бажаю вам я!

Обмін інформацією.

- Ідучи до вас сьогодні на уроки, я побачила ось таку чудову сніжинку. Зараз я хочу щоб кожен з вас, передаючи сніжинку, побажав іншим щось гарне.

- А чи відомо вам, чому сніг білий?

Зараз я розповім декілька цікавих фактів про сніг

Сніжинка на 95 % складається з повітря? Саме тому сніжинки так повільно падають на землю, немов кружляючи в повільному танці. Те, що сніжинка має в своїй структурі повітря, пояснює її білий колір. Світло відбивається від кристалів льоду та повітря і розсіюється, тому ми і бачимо цю зимову красуню сріблясто-білою. Та історія знає випадки, коли сніг випадав ще й інших кольорів. Чорний снігопад шокував жителів Швеції в 1969 році, а каліфорнійці в 1955 році побачили зелений сніг.

 

ІІ. Основна частина.

  1.     Мотивація навчальної діяльності.
  • А чи відомо вам де живуть сніжинки?
  • Так. Високо в хмарах. Тому сьогодні до нас на урок завітала маленька хмаринка. Вона допоможе нам дізнатися багато цікавого. Тому сідаємо за парти і продовжуємо урок.
  •           Давайте пригадаємо, що допомагає хмаринці рухаться в небі. Так, вітер. А вітер ми з вами з’ясували це рух …. Чого? ( Повітря)

 

  1.     Повідомлення теми та мети уроку.

 Сьогодні на уроці ми говоритимемо про повітря, з’ясуємо його властивості, а також те, чому повітря потрібно берегти від забруднення.

  1.     Вивчення нового матеріалу.

«Мозковий штурм»

- Що ви знаєте про повітря?

- До якої природи належить повітря?

- А хотіли б дізнатися чи є у нього колір, запах, смак, навіщо і кому воно потрібне?

- А щоб дати на ці всі запитання відповіді, ми як справжні вчені будемо проводити досліди.

- Які предмети рухаються за допомогою повітря?

- Тож і ми відправимось досліджувати властивості повітря на… приладі, який сам підіймається високо в небо і летить туди, куди дме вітер. Цьому приладу майже 250 років. А першими його пасажирами були вівця, півень і качка. Звичайно, це велика повітряна куля. А ще разом з нею будуть подорожувати  ось такі повітряні кульки, що допоможуть нам на сьогоднішньому уроці.

4. Фенологічні спостереження.

-Але піднятися високо в небо можна тільки при гарній погоді  та гарному настрої. Тож давайте визначимо  погоду сьогодні.

5.Практична робота «Властивості повітря».

- Погода гарна, можемо вирушати.

На своєму шляху ми зустріли наукову повітряну лабораторію.

Словничок

Спеціально обладнане, устатковане приладами приміщення для наукових досліджень.

Це те, що нам потрібно. Тут ми проведемо досліди і дізнаємось про властивості повітря. 

 На минулому уроці ми дізналися, що наша планета з усіх боків оточена атмосферою. Атмосфера – це повітря, яким ми дихаємо, без якого не можуть жити ні тварини, ні рослини. Ми його не бачимо, тому що воно невидиме, прозоре, безбарвне. Проте товстий шар повітря, освітлений Сонцем має колір. Блакитне небо над головою є тим самим товстим шаром повітря. Повітря не має запаху, смаку, але воно є всюди. Це ми спробуємо сьогодні довести, провівши декілька дослідів.

 

Дослід 1.

-Як ви вважаєте, чи скрізь є повітря? Проведемо дослід.

Помахайте зошитом біля обличчя, що ви відчуваєте?

Висновок. Повітря є навколо нас. Ми його рухали.

 

Дослід 2.

Тепер подивіться, навколо нас скрізь повітря. Але ми все рівно  бачимо один одного. Отже повітря яке? (Прозоре.)

 

Дослід 3 .

Давайте перевіримо чи має повітря запах. Потягніть повітря у себе носиком. Що відчули? Висуньте язичок. Посмакуйте повітря. Що скажете?

  •         Закрийте очі. Понюхайте зараз повітря, чим пахне? (почати бризкати парфумами)

Висновок: Повітря не має смаку і запаху

 

 

 

 

Дослід 4

У вас на партах стоять стаканчики з водою і трубочками. Подуйте в трубочку , не виймаючи її. Що побачили? ( Повітря перетворилося на бульбашки і піднімається на поверхню)

Висновок. Повітря є всюди.

 

 Дослід 5

-Візьміть повітряну кульку. Надуйте її. Що ви спостерігаєте?

- Чому кулька збільшилась? Чи залишилося повітря в одному місті? Спробуйте легенько здавити кульку. Що відчуваєте?

Висновок. Повітря займає весь простір. Воно пружне.

 

 Дослід 6

Як ви думаєте, чи має повітря вагу?

Спробуємо перевірити. Візьмемо паличку довжиною близько 60 см. Посередині прив'яжемо мотузку. Надуємо дві кульки і прив'яжемо їх на кінці палички і підвісимо палицю за мотузочку. Паличка висить в горизонтальному положенні, значить, обидві кульки важать однаково. А тепер проткну один з кульок голкою. З кульки вийде повітря і кінець палиці, до якого він прив'язаний, підніметься вгору. Цікаво чому? Та тому, що без повітря кулька стала легше. А що буде, якщо ми проколемо і другу кульку? Правильно, паличка знову урівноважиться!

 

Дослід 7 «Що в пакеті»

А чи можна зловити повітря? Виявляється - так! Зробимо пастку зі звичайного поліетиленового пакета або гумової рукавички (так буде смішніше). Спочатку широко відкриємо пакет (або рукавичку). Повітря, нічого не підозрюючи, забереться всередину ... Тут-то ми швидко закрутимо краю пакета і міцно-міцно перев'яжемо гумкою. Он як роздувся пакет! Відразу ясно, що там щось є. Попався, невидимка! Ну що, відпустимо його? Тоді розв'язуємо пакет. Він відразу здувся. Але ми-то тепер знаємо, що наш невидимка все одно тут.

 

  •         Які ж властивості повітря ми визначили в науковій лабораторії? (зачитую на дошці)
  •         Виходимо з лабораторії. Ви молодці,  гарно попрацювали. Час і відпочити.

Фізкультхвилинка

6. Тренувальні вправи

Дидактична гра « Що не може прожити без повітря».(перегляд відео)

7. Вправа «Робота в зошитах»

Пригадайте, які ваші іграшки наповнені повітрям? Намалюйте їх.

8. Інформаційне повідомлення

Біленька хмаринка вам хоче дещо розповісти.

Ви вже знаєте, що людина не може жити без повітря. Але для здоров’я корисне свіже  чисте повітря. Забруднене повітря шкодить нашому здоров’ю .

Гра «Пазли»

Розгляньте  малюнок . Виріжте ту частинку, де, на вашу думку,

 повітря буде чисте.

 

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

1.Вправа «Світлофор».

Пора повертатися на землю. Дамо правильні відповіді на всі запитання і наша повітряна куля почне опускатися.

Зеленим та червоним кольором учні сигналізують про правильність чи хибність твердження.

  •         Повітря – це частина неживої природи.
  •         Повітря можна побачити.
  •         Повітря займає весь простір.
  •         Повітря немає навколо нас.
  •         Повітря не завжди потрібне людям.
  •         М’ячик підстрибує, бо в ньому є повітря.
  •         Повітря приємне на смак.

Вітаю вас з поверненням.

2. « Кулька настрою»

  •         Наша гостя  задоволена вашою роботою і для вас приготувала кульки - розфарбовки. Якщо ви активно працювали і вам все вдалося і сподобалось, розфарбуйте кульку  зеленим кольором. Якщо ви вважаєте, що працювали менш старанно і можете краще, то зафарбуйте у жовтий колір. А якщо було важко, не зрозуміло, розфарбуйте червоним кольором.
  •         Що найбільше сподобалось на уроці?
  •         Що нового дізнались на уроці?
  •         Тож давайте ці знання візьмемо собі. Встаньте. Зробіть руки ось так (руки перед собою) і швиденько заберемо собі нові знання. Стисніть долоньки.

Дуже ви були старанні –

Отже, всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу!

Покладіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:

«Я сьогодні – молодець!».

 

Перегляд файлу

☂ Куда дует ветер?Вітер – рух повітря

 

 

химическая лаборатория картинки для детей: 26 тыс изображений найдено в  Яндекс.Картинках | Cartoon background, Vector illustration, Science  illustrationЛабораторія – спеціально обладнане приміщення

для дослідів

 

Обои земля, атмосфера, мир, планета, космос, картинки на рабочий стол и  фото бесплатноАтмосфера – повітря, яким

ми дихаємо,

без якого не

існує життя

Перегляд файлу

☂ Куда дует ветер?Вітер – рух повітря

 

 

химическая лаборатория картинки для детей: 26 тыс изображений найдено в  Яндекс.Картинках | Cartoon background, Vector illustration, Science  illustrationЛабораторія – спеціально обладнане приміщення

для дослідів

 

Обои земля, атмосфера, мир, планета, космос, картинки на рабочий стол и  фото бесплатноАтмосфера – повітря, яким

ми дихаємо,

без якого не

існує життя

zip
Додано
6 січня 2021
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку