Підсумкова діагностувальна робота
Варіант 1
1. Переносне значення має словосполучення в рядку:
А. Тепле слово. В. Високий хлопець.
Б. Повторити прочитане. Г. Солодке печиво.
2. Усі слова є синонімами в рядку:
А. Щирий, добрий, чистий, приємний. В. Боятися, лякатися, страх, боягуз.
Б. Дбайливий, турботливий, уважний. Г. Квапитися, поспішати, швидко.
3. Усі антонімічні пари дібрані правильно в рядку:
А. Вірний – недбалий, мудрий – розумний. В. Нагодований – ситий, глибина – мілина.
Б. День – ніч, охайний – акуратний. Г. Збільшити – зменшити, сумно – весело.
А. Бджола, працювати, яблунька. В. Соняшник, щасливий, правильно.
Б. Ячмінь, щирість, любисток. Г. Дзвінок, десять, обличчя.
5. Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:
А. В..селка, з..рнятко, т..хенько. В. З..лений, пш..ниця, ст..бло.
Б. С..стричка, кр..латий, дер..во. Г. Тер..н, в..соченний, об..режно.
6. Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:
А. Щиріс..ть, навчаєт..ся, погод..ся. В. Яблун..ці, волен..ці, русал..ці.
Б. Жен..шень, київс..кий, брин..чати. Г. Дитин..ці, чотир..ох, чотир..ма.
7. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:
А. В..ячеслав, зав..язка, Лук..яненко. В. Солов..їний, кав..ярня, пр..ямий.
Б. Риб..ячий, рум..яний, тьм..яний. Г. Довір..я, пір..ячко, св…ято.
8. Правильно вжито прийменники у, в, з (із, зі) між словами в рядку:
А. Зайдіть у клас, читати з книги. В. Виписати із вправи, удар в спину.
Б. Стань у куток, біжи із мною. Г. Погляд у майбутнє, говорю з щирістю
9. Увідповідніть фразеологізми з їхнім значенням.
А. Узяти ноги на плечі І. Говорити безупинно
Б. Теревені правити ІІ. Дрімати
В. Викинути з голови ІІІ. Утікати
Г. Клювати носом ІV. Забути
10. Односкладним є речення:
А. Повіяло осінньою прохолодою. В. Гаснуть останні вогняні барви.
Б. Тихо кружляє золотисте листя. Г. Цікаве сонечко заглядає у віконечко.
11. Спонукальним є речення в рядку:
А. Я так люблю рідне село! В. Хто буде доглядати котика?
Б. Приготуйся до будь-яких несподіванок. Г. Учні, завтра пишемо контрольну.
12. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
А. Мати сіяла сон а зійшов соняшник. В. Де мати посіє там сходить добро.
Б. Квіти сумували, що дощі на них не впали. Г. Дуби гойдалися на вітрі і шепотіли клени.
13. Пряма мова є в реченні (розділові знаки пропущені):
А. Сашко думав, що скоро побачить гори. В. Чия це земля питають весняні птахи.
Б. Соловей щебече в лузі і вітає усіх друзів. Г. А я знаю, чия ж то земля.
Підсумкова діагностувальна робота
Варіант 2
1. Переносне значення має словосполучення в рядку:
А. Теплий одяг. В. Високий хлопець.
Б. Шепоче вітер. Г. Срібні сережки.
2. Усі слова є синонімами в рядку:
А. Багач, богатир, велетень, силач. В. Боятися, лякатися, полохатися.
Б. Дбайливий, клопітливий, старанний. Г. Квапитися, поспішати, рухатися.
3. Усі антонімічні пари дібрані правильно в рядку:
А. Мовчазний – говіркий, мудрий – розумний.
Б. День – ніч, безмежний – безкрайній.
В. Голодний – ситий, старанний – недбалий.
Г. Збільшити – зменшити, охайний – акуратний.
А. Джміль, щедрівка, вишенька. В. Українець, щирість, працювати.
Б. Сюрприз, щасливий, правильно. Г. Дзвінкий, десяток, життя.
5. Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:
А. В..селка, з..рнятко, т..хенько. В. З..лений, кр..латий, ст..бло.
Б. С..стричка, пш..ниця, дер..во. Г. Тер..н, ш..рокий, к..шеня.
6. Із ь пишуться усі слова в рядку:
А. Приятел..ці, біл..ці, кул..ці. В. Натал..ці, т..мяний, камін..чик.
Б. Добровол..ці, склян..ці, кіл..це. Г. Гриц..ко, веселит..ся, літн..ого.
7. Усі слова пишуться з апострофом у рядку:
А. Роз..яснити, м..ята, міжгір..я. В. П..ятнадцять, Лук..янівка, бур..я.
Б. Арф..яр, цв..ях, моркв..яний. Г. Бур..ян, бур..як, м..язи.
8. Сполучник і слід уживати між словами в рядку:
А. Золото (і, й) срібло, місяць (і, й) зорі. В. Прийшов (і, й) допоміг, дощ (і, й) сніг.
Б. Фрукти (і, й) овочі, весела (і, й) щаслива. Г. Мороз (і, й) вітер, учителі (і, й) учні.
9. Увідповідніть фразеологізми з їхнім значенням.
А. Бити байдики І. Посваритися
Б. Розбити глека ІІ. Нечесно наживатися
В. Плескати язиком ІІІ. Ледарювати
Г. Гріти руки ІV. Говорити
10. Розповідним є речення:
А. Не дивися так привітно. В. Хто може ніч обернути на днину?
Б. День біжить, дзвенить, усміхається! Г. Нехай добро завертає в кожен дім.
11. Підмет виділено в реченні:
А. Сірий кіт біля хати поринув у сон. В. Багряне сонце з-поміж хмар показує кіно.
Б. Колише хмара втомлені громи. Г. Нехай добро торкне ваше серце.
12. Складним є речення:
А. Доброта, а не злість творить дива. В. Є щось більше за наші жалі, за наші болі.
Б. Серце співає, душа радіє. Г. Збагнувши своє серце, пізнаєш себе відразу.
13. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
А. Мати синові наказує: «Мужнім будь!» В. «Мама – то сонце» – стверджує приказка.
Б. Я спитав у води: «В чому сила твоя». Г. «Ти доросла дитина, – часто кажуть мені».