Повторення вивченого. Текст (мікротеми, абзаци). Речення. Слово. Числівник

Про матеріал
Матеріал розрахований для учнів 5 класів на повторення раніше вивченого про текст та його особливості. А також повторюємо числівник як самостійну частину мови.
Перегляд файлу

                                                   Урок №4                        Дата_____________

Тема : Повторення вивченого. Текст (мікротеми, абзаци). Речення. Слово. Числівник

Мета: навчальна: повторити та закріпити знання учнів про слово, речення та текст; звернути увагу на числівник як частину мови;

розвивальна: розвивати вміння дітей самостійно знаходити числівники в текстах, розрізняти їх від інших частин мови; визначати морфологічні особливості числівників; правильно визначати межі речень у тексті;

виховна: виховувати повагу до тварин та рідного слова.

                                                      Хід уроку:

Організаційний момент. Мотивація.

Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

  • Що називається прикметником?
  • Наведіть приклад прикметників.
  • Дайте визначення поняттю займенник.
  • Назвіть найпоширеніші займенники.

Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми з вами повторимо ще одну частину мови, яка називається числівник. Пригадайте, що вам відомо про цю частину мови?

(Відповіді учнів)

Числівник- це частина мови, що позначає кількість предметів або їх порядок при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий? (сьомий, тисяча п'ятсот, півтори). У реченні числівники можуть бути різними членами речення (Одна ластівка погоди не робить (означення); І один у полі не воїн (підмет).

Словниковий диктант

Тридцять, вісімсот, сто двадцять сім, одна третя, пять, десять, шістдесят, сімдесят, девятсот, одинадцять.

 Хвилинка правопису. (Подані числа запишіть словами)

4,6, 7,8,10, 11 , 12, 14, 235, 357, 598, 2456 ,79.

Слово вчителя. Скажіть, будь ласка, чим відрізняється слово від речення?

(Відповіді учнів)

  • Наведіть приклади слів та простих речень.

Фізкультхвилинка.

Листочки-парашутики, як стомлені пташки,

Летять і опускаються на трави і стежки.

Листочки-парашутики у лісі не злічить.

То осінь опускається, бо хоче відпочить.

Робота з текстом (Прослухайте текст і визначте його тему)

  Всі тварини які нас оточують унікальні та неповторні. Багато з них сьогодні такі малочисельні, що потребують охорони оскільки знаходяться на порозі повного зникнення. Сьогодні Червона книга України налічує 542 види тварин і 826 видів рослин та грибів.

      До незвичних тварин, занесених до Червоної книги, відноситься їжак вухатий. Він поширений на території Європи, в тому числі й України та живе переважно в степах і пустелях. Унікальним серед інших їжаків, роблять його довгі вуха, які можуть за розміром бути як половина голови.
     Наступний, кого ми не могли оминути увагою — вихухіль або хохуля. Крім екстравагантної назви цю тваринку також виділяє те, що вона належить до однієї з найдавніших груп ссавців, її родичі жили понад 30 млн. років тому. З цієї причини хохулю по праву називають сучасником мамонтів. Як не дивно, ця доволі незвична тваринка є родичем крота. Оскільки хохуля переважну більшість свого життя проводить під водою, вушних раковин в неї немає, а слухові отвори закриті шкірою. Хохуля — найстаріший ссавець в Україні з ряду комахоїд

     Одна з найбільш красивих диких тварин України — рись. Мало хто може скласти їй конкуренцію у грації під час полювання. Досі достеменно не вивчено для чого у рисі своєрідні пензлики на вухах, проте зафіксовано що без них її слух суттєво знижується. Рись завжди була окутана пеленою таємничості та стародавні народи присвоювали їй міфічні сили. Греки до прикладу вірили у вміння рисі бачити предмети наскрізь, а янтар вони вважали її скам’янілою сечею.
      Титул царя птахів носить найбільший з орлів — беркут. Розмах крил беркута сягає два з половиною метри, а вага до шести кілограм. Окрім величезних розмірів його також виділяє хист до будування, шириною його гнізда понад два метри, а висотою сягають трьох з половиною метрів і можуть витримати масу люди.

         Ще однією благородною твариною, яка під захистом Червоної книги є зубр — наймогутніший парнокопитний в Україні. Вистою понад два метри та вагою в тону цей звір є близьким родичем бізона американського. Зубри унікальні у своїй самостійності. Маса телят при появі на світ до 25 кілограмів, проте вже через півтори години після народження теля вже вільно пересувається і може слідувати за мамою та стадом. Через три тижні після народження зубри вже можуть харчуватись травою.

      Величезний і грізний бурий ведмідь сьогодні також під загрозою зникнення. Не зважаючи на великі розміри ведмідь може розвивати швидкість до 40 миль/год., що практично в тричі швидше середньо статистичної людини. В зимовій сплячці пульс ведмедів може сповільнюватись до восьми ударів на хвилину. Дивовижним фактом про бурих ведмедів є також те, що найточніший спосіб визначення їх віку є підрахунок кілець на зрізі корінного зуба.( З мережі інтернет)

  • Давайте спробуємо з вами визначити мікротему тексту (запис до зошита).
  • Запишіть числівники, які були у тексті словами.

Узагальнення вивченого матеріалу.

Творче завдання. Складіть речення про улюблену тварину з використанням числівників. (Самостійна робота учнів)

Підсумок. Рефлексія.

  • Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)…
  • Мені було складно (не складно)…

Домашнє завдання. 1) ст.24 (вивчить правила);

                       2)вправа 50 (скласти план до тексту).

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
3 вересня 2020
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку