УРОК № 6 Дата_____________
Тема: Прислівник. Сполучник. Прийменник
Мета: навчальна: повторити вивчене про прислівник, сполучник, прийменник; формувати вміння розпізнавати ці частини мови у тексті, правильно їх писати; розвивальна: розвивати творчі здібності школярів; виховна:прищеплювати любов до природи.
ХІД УРОКУ
Організаційний момент. Мотивація.
Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
Оголошення теми і мети уроку.
Основний зміст уроку.
Слово вчителя.
— До якої частини мови належать слова, на які питання вони відповідають?
— чи змінюються вони за відмінками?
Удень, взимку, вправо, увечері, догори.
Словникова робота. (Запишіть слова і запам’ятайте їх написання.)
Без відома, врешті, насилу, навесні, до вподоби, до ладу, по вічі, уві сні, на ходу, на самоті, попідтинню, навпростець.
Творча робота. (Скласти речення зі словами: напам’ять і на пам’ять; (читати напам’ять –подарувати на пам’ять);згори і з гори (згори лине пісня- спускатися з гори); нагору- на гору (подався до себе нагору – виходжу на гору).
Робота за картками в парах (Переписати речення, розкриваючи дужки.)
(У)полі береза, (у)полі кудрява, (на)тій березі зозуля кувала. Кожний може влаштувати (в)себе (на)подвір’ї (біля) вікна їдальню (для)голодуючих пташок. Потурбуйтесь (про)пташок зимою, і вони вам віддячать тим, що збережуть багато плодів (від)шкідливих комах.
Робота в зошитах. ( Переписати речення, записані на дошці, розкриваючи дужки. Пояснити вживання чи невживання коми перед сполучниками.)
На те й лихо, щоб (аби) з тим лихом боротись. (Т. Шевченко).Тільки ти не бійсь… Таж (адже) то так близько! (І. Франко). Справжнє почуття, хоча ні на кого й не зважає, порте ( але, однак)й не ображає нікого. (О. Гончар)
Запам’ятай! Сполучник – це службова частина мови. Він не буває членом речення і не відповідає на питання.
Хвилинка правопису (запам’ятайте написання прийменників та сполучників)
Тим-то, тому-то, або ж, при цьому, абощо, аніж, якби, внаслідок, впродовж, окрім, обабіч, із-за, згідно з, заради, напроти ,задля,побіля…
Підсумок.
Домашнє завдання. Повторити правила; з улюбленої казки виписать 3 речення і підкреслить всі частини мови.