Повторення вивченого з літератури у І семестрі

Про матеріал
Мета уроку: повторити, узагальнити й систематизувати матеріал з літератури, вивчений у І семестрі; зацікавити учнів українською літературою; вчити послідовно, логічно викладати свої думки.
Перегляд файлу

                                                                                                                      5 клас

Тема.     Повторення та узагальнення вивченого з української 

              літератури у І семестрі

Мета:  узагальнити знання, вміння й навички учнів , набуті у І семестрі;

             розвивати  усне мовлення, мислення, увагу, память; зацікавити

             школярів українською літературою.

Тип уроку:  урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок.

 

Перебіг уроку

Оголошення теми й мети уроку.

Опрацювання навчального матеріалу.

    (Клас поділено на 2 команди).

Конкурс № 1

«Відгадай твір за наведеною цитатою»

1-а команда

     1. «Пес замовк, але зараз здогадався, що людина має бути сильнішою коли її лев боїться».  («Чому пес живе коло людини»)

     2. «Ішла вона, ішла й по дорозі сіла відпочити а глечик поставила біля себе на землі.  Коли в той час де не взявся собака. Хотів, мабуть, теж напитися та й перекинув глечик». («Про Зоряний Віз»)

     3. «Дівчина легко розбила той камінь, бо він був крихкий. Узяла голку і вколола собі палець. Стало їй дуже боляче, і вона заплакала». («Чому в морі є перли і мушлі»)

     4. «От пішла зміїна дочка до того лугу та як свисне: той луг тріщить, лущить, на тім місці ореться, пшениця сіється… - до світа спекла паляницю, дала йому…». («Яйце-райце»)

    5. «Приносить чоловік панові ту гілочку й каже, що дочка загадала з неї зробити. Пан дививсь, дивись, узяв та й покинув ту гілочку, а на душі собі: «Цю одуриш! Мабуть, вона не з таких, щоб одурити…». («Мудра дівчина»)

    6. «Дуже зраділи дитинчата, коли перед ними зявилося те миле звірятко, що вони бачили його уві сні». («Хуха-Моховинка»)

 

2-га команда

     1.«Він узяв із багаття палаючу гілку й підніс її до квітучого куща. У ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полумям. Та ще через мить полумя згасло. І всі побачили , що кущ стоїть неушкоджений – такий же рожево квітний, усміхнений». («Неопалима купина»)

    2. «Уранці, коли прокинулися наймити й побачили, що трапилося, дуже здивувалися. Навколо – гори, а там, де був палац, нічого не залишилося, усе провалилося в прірву. Чудувалися люди, а потім зібралися на велику раду:  яка далі бути, як жити». («Як виникли Карпати»)

    3. «Чи довго вони летіли, чи недовго, а прилітають до царя на обід. А там серед двору столи понаставлені, понакривані, бочки меду повикочувані: пий, душе, їж, душе, чого забажаєш! А людей, сказано, пів царства зійшлося: і старі, і малі, і пани багаті, і старці вбогі, як на ярмарку». («Летючий корабель»)

    4. «Сів і жде. Не минуло й пів години, як довкола майдану нагромадилося звірів і птахів видимо-невидимо. Усі цікаві знати, що се за проява, і всі бояться її, ніхто не сміє приступити до неї». («Фарбований Лис»)

    5. «Тут було тепло, було багато запашного сіна, що так само гарно пахло, як її улюблений мох. Господарі були лагідні, дуже співчутливо вислухали, яке трапилося їй нещастя, і самі запросили її тут залишитися та оселитися». («Хуха-Моховинка»)

    6. «Неподалік білів у траві цілий острівець ромашок… Придивившись, вона побачила, що лежали вони просто на землі. У них не було ні стебел, ні листя, ні коріння». («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)

 

Конкурс № 2

«Упізнай мене!»

  • Послухайте вислови від імені літературних героїв і вгадайте, хто це може бути.

 

1-а команда

      1.«Я чесно служив своєму панові 10 років, але коли захотів повернутися додому і попросив чесно зароблені гроші, він почав зі мною битися». (Карпо з легенди «Як виникли Карпати»)

      2. «Я не згораю. Я  - символ незнищенності українського народу». (Купина з легенди «Неопалима купина»)

      3. «Я залишилася без даху над головою в люті морози. Тому змушена була шукати прихистку в хліві». (Моховинка з казки В.Короліва-Старого «Хуха-Моховинка»)

      4. «Мене всі звали дурнем, батьки не любили мене, але я став красенем і царським  зятем». (Дурник з казки «Летючий корабель»)

      5. «Я вистригла вовкові три жменьки волосся з-поміж очей і пустила на вітер, щоб так і переляк розвіявся». (Мавпа Фрузя з казки І.Франка «Фарбований Лис»)

      6. «Я зїв сам себе із переляку». (Макака з казки В.Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон»)

 

2-а команда

        1.«Я допомогла батькові відгадати загадки пана». (Маруся з казки «Мудра дівчина»)

        2. «Я побудував цю країну з битого скла, битої цегли, поламаних дощок. І розбудовуватиму її, , поки люди не навчаться хазяйнувати». (Недочеревик з казки Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)

       3. «Я власним життям поплатився за свою необачність». (Лис Микита з казки І.Франка «Фарбований Лис»)

       4. «Я на одному диханні випив сорок сорокових кухлів води і таку ж кількість вина». (Обпивайло з казки «Летючий корабель»)

        5. «Я помер від сміху». («Цар Плаксій з казки В.Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон»)

        6. «Я єдина людина в цій країні, яка доводить справи до кінця». (Кат з казки Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)

 

Конкурс № 3

Відгадайте загадки

1-а команда

        1. Що стоїть посередині школи? (О)

        2. Якою косою не можна косити? (Дівочою)

        3. Коли дурень розумний? (Коли мовчить)

        4. З «д» співаю, веселю.

            З «в» я рибки наловлю.  (Дудка, вудка)

        5. Одна нога там, а друга тут. (Шпагат)

        6. Що на світі наймиліше?  (Сон)

 

2-а команда

        1. Що стоїть між підлогою і стелею?  (І)

        2. У яку бочку не можна налити води? (У повну)

        3. Щоб спершу треба зробити, лягаючи спати? (Сісти)

        4. Яке каміння в морі? (Мокре)

        5. Той, що ходить і не дає спати. (Будильник)

        6. Якщо із «з» це візьмеш слово, -

            Великий дощ впаде раптово.

            Коли ти «з» на «с» заміниш, -

            Між фруктами її зустрінеш.  (Злива, слива)

 

Конкурс № 4

«Пантоміма»

      Кожен із представників команди витягає картку і  демонструє зміст прислівя за допомогою пантоміми. Якщо команда-суперниця відгадає продемонстроване прислів’я чи приказку, то той, що показує, отримує перемогу.

  1. Водити за ніс.
  2. Моя хата скраю – нічого не знаю.
  3. Вилами по воді писано.
  4. Останню сорочку зніме та віддасть.
  5. Мух ловити.
  6. Дружній череді вовк не страшний.

 

Підбиття підсумків.

Оголошення переможців.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку