Птахи несуть весну на крилах. Н. Забіла «Ластівки».

Про матеріал
Звертаємо увагу на жанровий різновид твору; вдосконалюємо вміння читати діалог, встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, формуємо любов до природи. Перевірка домашнього завдання. Розповідь учителя. Опрацювання твору Н. Забіли «Ластівки». Читання тексту вчителем. Аналіз первинного сприйняття змісту твору. Читання учнями вголос твору абзацами – частинами з виконанням колективного завдання. З’ясування жанрової характеристики твору. Повторне діалогічне читання твору за схемою: Яся – мама – Яся – мама. Розвиток мовлення .Домашнє завдання.С.56-57. Дати відповідь на всі запитання, виконати завдання, що запропоновані наприкінці твору. Різнорівневі завдання виконати за вибором.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Птахи несуть весну на крилах. Н. Забіла «Ластівки».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Читання віршів К. Міхаліциної «Сонечко бавиться», А. Костецького «Весняні дарунки». Читання напам’ять улюблених рядків з віршів.

Номер слайду 3

- Назвіть птахів, яких ви бачите на малюнках. Чи знаєте ви, яке розмаїття пташиних гнізд існує в природі? Розгляньте їх зображення. Вони різної форми, з різного матеріалу.

Номер слайду 4

Розповідь. Пташки майструють свої житла по-різному. Ремез «тче» гніздо на гілках, що висять над водою. Довгохвоста синиця будує собі житло-кулю в розвилці дерев. Волове очко ховає гніздо в хмизі, і воно схоже на м’ячик. Жовтобровий вівчарик будує на землі мініатюрний курінь. Ластівки вимуровують цілі фортеці під дахом будівель, а соловейко гніздо своє мостить на землі або під захистом куща. На високих деревах мостять гнізда граки, які «несуть» на крилах весну. На високих скелях будує гніздо гірський орел, а степовий – серед трави, на землі. Де живе дятел, шпак ви знаєте. А де живуть сови, лелеки?Діти, які птахи повертаються в наші краї навесні?

Номер слайду 5

Повідомлення теми й мети уроку. Опрацювання твору Н. Забіли «Ластівки».

Номер слайду 6

Читання тексту вчителем. Аналіз первинного сприйняття змісту твору. Якою інформацією поділилася з вами авторка? Про що ви довідалися? Кого з героїв твору ви запам’ятали? Між ким відбувалася розмова? Що непокоїло дівчинку? Як мама заспокоїла донечку? Що незвичного ви помітили при читанні твору мною?

Номер слайду 7

Читання учнями вголос твору абзацами – частинами з виконанням колективного завдання. У першому абзаці позначте слова, які римуються. (Струмки – ластівки. Весна – до вікна). У другому абзаці проінтонуйте питальні та окличні речення так, щоб передати допитливість та турботу дівчинки про пташок. Третій абзац прочитайте у швидкому темпі, щоб усі зрозуміли, як швидко ластівка будує своє гніздо. Наступні четвертий – восьмий абзаци прочитайте у природному темпі, спокійно-розміркованим тоном. Слухачі мають зрозуміти, що і як пояснює Ясі її мама. Дев’ятий абзац прочитайте емоційно-схвильовано, передаючи настрій дівчинки. Десятий і одинадцятий абзаци прочитайте так, щоб ми відчули настрій мами.

Номер слайду 8

З’ясування жанрової характеристики твору.- Авторка розповіла вам цікаву історію. Про кого ця історія? Чи можна стверджувати, що авторка написала оповідання? У творі трапляється багато римованих рядків, слів. У яких творах слова наприкінці рядків римуються? Ми можемо стверджувати, що ми ознайомилися з віршованим оповіданням? Як з’ясувалося, ми працювали з оповіданням, написаним у віршованій формі. Багато таких оповідань про дівчинку Ясю написала Наталя Забіла.

Номер слайду 9

Повторне діалогічне читання твору за схемою: Яся – мама – Яся – мама.

Номер слайду 10

Узагальнювальна робота над змістом. Що видалось вам цікавим у творі Н. Забіли «Ластівки»? Чим цікавилась Яся? Як мама задовольнила допитливість донечки? Як ви думаєте, якого віку дівчинка? Чи зрозуміла Яся, чому багато пташок відлітають восени у теплі краї? Як ви думаєте, що хотіла розповісти авторка? Що є причиною швидкого ліплення гнізда? Зробіть висновок, скориставшись низкою слоловосполучень: до вікна летять → для малят → лежать яєчка → будуть пташенята-ненажери → навчить літать → взимку холодно в гнізді → в теплий край → весна → прилетять знов.

Номер слайду 11

Розвиток мовлення учнів. Робота в групах. Поясніть, як ви розумієте значення таких висловлювань: 1 гр. Ластівка день починає, а соловей кінчає. 2 гр. Ластівки низько літають – дощ обіцяють. 3 гр. Ранні ластівки – щасливий рік. 4 гр. Де ластівка не літає, а в квітні додому прилітає. 5 гр. Ластівка весну починає, а осінь покидає.- Які з них є народним спостереженням?

Номер слайду 12

Підсумки уроку. Поясніть, як ви розумієте тему уроку: «Птахи несуть весну на крилах». Чи сповістили ластівки з твору Н. Забіли про прихід весни? Як саме? Чи доводилось вам бачити гніздо ластівок? З чого ліплять гніздо ці пташки? Яку користь приносять ластівки та інші птахи? Який висновок ви можете зробити?

Номер слайду 13

Індивідуальне домашнє завдання. Дати відповідь на всі запитання, виконати завдання, що запропоновані наприкінці твору. Різнорівневі завдання виконати за вибором.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку