Урок узагальнення та тематичного оцінювання "Эгипет"

Про матеріал
  • Конспект уроку з всесвітньої історії для учнів 6 - тих класів на тему "Стародавній Єгипет" у формі інтелектуальної гри містить цікаві питання та завдання, проводиться з метою систематизувати знання учнів, здобуті на уроках з всесвітньої історії, активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, вільно орієнтуватися у вивченому матеріалі, брати участь в обговоренні історичних питань; підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле; сприяти вирішенню завдань з формування творчого мислення учнів, їх предметних компетенцій, розвитку активної пізнавальної діяльності, допитливості, зосередженості, спостережливості, вміння логічно мислити та творчо переосмислювати вивчені факти історії; тренувати пам'ять, увагу.
Перегляд файлу

Тема: Стародавній Єгипет. Урок узагальнення і систематизації  знань

Мета: узагальнити знання учнів з даної теми, підготувати їх до підсумкового  

             тематичного оцінювання, повторити основні дати та історичні      

             поняття;

             розвивати уміння учнів давати чіткі короткі відповіді на прості 

             запитання, відповідати на проблемі питання, використовуючи метод « 

             Прес», висловлювати свою точку зору;

             виховувати почуття відповідальності,  організованість та

             працелюбність;

             сприяти розширенню кругозору учнів, розвивати їх пам’ять.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Гра – уявна подорож.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютерна презентація, підручники, атласи, компас. 

 

Хід уроку.

І.Оргмомент ( проводиться на перерві). Підготовка класу, визначення кількості учнів, присутніх на уроці та причини відсутності учнів, якщо такі є.

ІІ. Привітання. Добрий день. Ось ви  і завершили вивчення історії Давнього Єгипту. Було дуже цікаво і весело. Але не забувайте, що школа – це не розважальний заклад, а перш за все – освітній. Тож наша основна задача – отримати знання і розвити свої уміння.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Дорогі діти! Наш сьогоднішній урок незвичайний. Я пропоную вам стати учасниками захоплюючої експедиції, сподіваючись на те, що немає серед вас жодного учня, хто б не мріяв про це. З класу ми виходити не будемо, цю експедицію, насправді, можна провести тільки завдяки вашій уяві і фантазії, шановні шестикласники.

  • А що мандрівники беруть з собою в експедицію? ( компас, карту, записник, ручку та ґрунтовні знання)

Отож, зараз ми відправимось в експедицію до незвичайної країни, країни загадок і таємниць. Але, щоб не заблукати, ми з’ясуємо географічне положення Давнього Єгипту, а допоможуть нам у цьому наші атласи.

 Зупинка №1

ГЕОГРАФІЧНА (Слайд №1)

Де знаходилась країна Давній Єгипет?

Яка найбільша річка в Єгипті?

Як називається місце де при впадінні в море річка Ніл розгалужується на рукави?

Яку назву має море в яке впадають води Нілу?

Учні дають відповіді на питання і виясняють, що річка Ніл вплинула на життя єгиптян і на їхній спосіб життя.

 

 

Зупинка №2

БІОЛОГІЧНА

   Ви всі знаєте цю інтелектуальну гру «Що? Де? Коли?». Пригадайте, що інколи там проходить конкурс вгадування особливих речей, які знаходяться в  “чорному ящику”. Зараз і ми спробуємо відгадати, що знаходиться в нашому ящику. Для цього я скористаюсь спеціальними підказками – запитаннями. 

 

1.Це одна з візиток Єгипту.

 Її часто привозять як сувенір із Єгипту. 

Має пряме відношення до культури Єгипту.

 Опосередковано пов’язана з р. Ніл.

  Річ рослинного походження. 

Має дивний процес створення, бо для її виготовлення. використовується спеціальний молоток.

 Служить для збереження інформації.

 Гарно співіснує з розчином сажі. ( Папірус - свиток)

 

2. Вона пов’язана з р. Ніл.

    Єгипетсько мовою її назва означає « те, що належить царю».

    Її використовували для пошиття взуття, молоду як солодощі та їжу, навіть  

    як паливо.

    Але якби єгиптяни не навчилися її  використовувати ще одним способом,   

    то частина відомостей  з історії цієї країни була б остаточно втрачена для  

     нащадків. ( Папірус - рослина)

 

3. Його в Єгипті найбільше.

    Асоціюють цей матеріал з слугами Сета.

    Використовується в будівництві.

    Без нього не можна уявити пустелі. ( Пісок)

 

4. Цей продукт є багатством Єгипту та України.

    Єгиптяни мріють мати його вдосталь.

    Він пов'язаний з номом .

    Завдяки його збереженню кішка стала в Єгипті священною.

    Без нього не обходиться жоден день нашого життя. (Хліб, зерно пшениці)

 

 Зупинка №3

ПРО ЩО ЙДЕ МОВА

  1. Унікальне творіння людських рук, вони є візитною карткою Єгипту. Ці досконалі споруди і сьогодні вражають своєю точністю та величністю. “Усе боїться часу, а час боїться тільки …” (Піраміди)
  2. Охоронець,  “батько жаху”, гігантська фігура з тілом лева та головою фараона. (Сфінкс)
  3. Цей пристрій був необхідний землеробу. За його допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час розливів Нілу. ( Шадуф)
  4. У правій руці у них тростинка для письма, а запасна «ручка» — за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть: і скільки зерна в казні, і скільки днів знадобиться, щоб побудувати палац або канал. (Писар)
  5. Вони виконували найважчу роботу — рили канали, працювали на рудниках і каменоломнях, були веслярами на кораблях. Їх називали «живі убиті». (Раби)
  6. Цього єгипетського бога постійно мучили заздрість та злість. Той, кому він заздрив, був красивий, добрий, керував тисячами людей. Щоб захопити владу, він був готовий піти на все, навіть на убивство. (Сет)
  7. Бог,що вмирає та воскресає.  (Осіріс)
  8. Забальзамоване тіло померлого. (Мумія)
  9. Французький учений, що першим прочитав стародавнє єгипетське письмо. ( Франсуа Шампольйон)
  10.  Значки, що використовувались єгиптянами для написання слів. (Ієрогліфи)
  11.  «Цар богів», головний бог в Єгипті. ( Амон – Ра)

Зупинка №4

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Завдання:"Оживити" давньоєгипетську хвалебну пісню богові сонця, замінюючи деякі слова рухами.

 Коли ти встаєш і приходиш на сході - женеш морок, то вся земля радіє.

 Від променів твоїх оживають квіти і рослини на полях.

 Птахи злітають з гнізд і співають тобі хвалу.

 Сяйво твоє проникає в глибини вод, а на поверхні річки плескаються риби.

 Люди прокидаються, піднімають руки до тебе і беруться за роботу.

 Встали, руки вгору, потягнулися.

 Кистями рук робимо "ліхтарики"

 Руки в сторони, зображуємо помахи крил.

 Витягнути руки перед собою, кистями зображаємо плескіт риб.

 Руки вгору, потягнулися, опустили руки, сіли на місце.

 

Зупинка №5

ІСТОРИЧНА МАТЕМАТИКА

Розвяжіть задачі:

  1. «Було 7 будинків, у кожному 7 кішок, кожна кішка з’їла 7 мишей, кожна миша з’їла 7 колосків, кожний колос може дати 7 мір зерна. Знайдіть суму загального числа будинків, кішок, мишей, колосів і мір зерна». (19607)
  2. « Позначте на лінії часу дату  об’єднання Верхнього та Нижнього Єгипту в єдину державу. Визначте: скільки років виповнилось Єгипту в 2015 році?» (5014р.)

Зупинка№6

ФАРАОН – «ВЕЛИКИЙ ДІМ»

Учням ставляться питання.

  1. Що таке династія?
  2. Як відносилися єгиптяни до фараона?

Гра «Що зайве?»

На дошці записані терміни, слова, які характеризують владу фараонів в Єгипті. Визначити, яке слово є зайвим?

  1.                   Фараон, гробниці, червоно-біла корона, Мемфіс
  2.                   Номарх, армія, держава, полонені
  3.                   Ехнатон, Нефертіті, Хатшепсут, Рамзез ІІ, Тутмос ІІІ.

 

Зупинка №7

БЛІЦ ВІКТОРИНА

1. Чому стародавні єгиптяни називали свою землю чорною? (Через темний колір мулу)

2. Де знаходяться витоки Нілу? (У Центральній Африці)

3. Яку користь приносила єгиптянам кішка? (Ловила мишей, які нищили урожай.)

4. Де, за уявленнями єгиптян, жили боги? (На небі)

5. Як називали єгиптяни свою країну? (Кемет)

6. Пристрій для підйому води. (Шадуф)

7. Вітер, що дме з пустелі. (Хамсин)

8. Як називається велика трав’яниста рослина, листя якої використовували в Єгипті для письма? (Папірус)

9. Природна перешкода в течії Нілу. (Поріг)

10. Ділянка серед пустелі, вкрита рослинністю. (Оазис)

11. «Батько жаху». (Сфінкс)

12. Що означає слово «фараон»? («Великий будинок»)

13. Як в Єгипті ховали бідняків? (Загорнувши у тканину, заривали в пісок.)

14. Письменний єгиптянин, що перебуває на службі фараона. (Писар)

15.  Як називали в Єгипті рабів? ( «Живі убиті».)

16. Правитель Давнього Єгипту, на честь якого була побудована найбільша піраміда. (Хеопс)

17. Єгипетський фараон, відомий своїми загарбницькими походами. (Тутмос III)

18. Чи була в історії Стародавнього Єгипту жінка-фараон? (Так, Хатшепсут)

19. Основні заняття стародавніх єгиптян. (Землеробство, скотарство)

20. Француз, що розгадав таємницю ієрогліфів. (Шампольон)

21. Бог мертвих з головою шакала. (Сет)

22. Ім’я бога сонця в Єгипті (Ра) .

23. Назва першої єгипетської столиці  (Фіви ).

24. Ім’я бога потойбічного царства (Осіріс ).

25. Назва єгипетської столиці за часів правління Ехнатона (Ахетатон ).

26. Ім’я фараона, гробницю якого було знайдено непограбованою. (Тутанхамон ).

27. Сусідська рільнича община в Єгипті (Ном).

 

Зупинка №7

ШАРАДА

    Перше – початкова буква алфавіту.   

    Друге – людина, яка не має ніяких прав і ніякої власності. 

    Ціле – житель сучасного Єгипту.                                                          ( Араб )

 

 

ІV. Підсумки

Оцінення роботи учнів на уроці.

V. Домашнє завдання:

Повторити тему «Стародавній Єгипет». Підготуватися до уроку тематичного оцінення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
2 березня 2018
Переглядів
5005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку