«Рідну мову я вивчаю»
Інтелектуально-розважальна гра для учнів 7-8 класів. Команди формуються шляхом жеребкування
Мета: сприяти розширенню і збагаченню знань учнів про мову та літературу, показати її красу і багатство за допомогою поетичного слова, українського фольклору; розвивати навички застосування знань з мови та літератури на практиці, пам'ять, увагу; збагатити і ускладнити словниковий запас учнів; забезпечити моральне виховання учнів, формувати такі риси характеру, як: патріотизм, гуманізм, милосердя.
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, завдання для команд, плакати до Міжнародного дня рідної мови.
Ведучий. Вітаю всіх присутніх! Ми зібралися сьогодні для проведення гри "Рідну мову я вивчаю" з нагоди Міжнародного дня рідної мови, який відзначають 21 лютого у всьому світі. Україна відзначає цей день з 2000 року за Указом Президента. Щиро вітаю вас із святом рідної мови!
Ми зібралися тут, щоб побачити, як українські школярі люблять і поважають свою мову. Сьогодні ми представимо вам найкращих учнів школи - ерудованих, енергійних і веселих. Привітайте їх оплесками! Запрошуємо капітанів команд (ЖОВТА команда «Живчики», СИНЯ команда «Лелеки») для представлення учасників. А тепер дозвольте мені представити вам журі.
Починаємо! Перш ніж розпочати гру, давайте визначимо, яка команда буде відповідати першою. Для цього виконаємо завдання «Ланцюжок». Починаючи від слова, що складається з однієї букви, доберіть ланцюжок слів з тією ж початковою буквою. Розташуйте слова так, щоб кожне наступне мало на одну букву більше, ніж попереднє. НАПРИКЛАД: б – бо – бал– база - бокал – боксер – барабан – біганина – Бориспіль – барабанщик. Розпочне та команда, яка складе найдовший ланцюжок. Розпочинаємо!
Ведучий. Оголошую І РАУНД.
Розминка (за одну хвилину дати якнайбільше відповідей). Одна правильна відповідь приносить команді 1 бал.
Завдання для І команди:
Завдання для ІІ команди:
Ведучий. Поки журі підводить підсумки першого раунду, пропонуємо командам прослухати мелодію пісні. Яка команда відгадає пісню і поможливості проспіває — отримає 2 додаткові бали
ІІ РАУНД
Вірю - не вірю. Цей раунд допоможе дізнатися, наскільки добре гравці знають українську лексику. Учасники кожної з команд (за вибором ведучого) підтверджують або спростовують запропоноване твердження. Кожна правильна відповідь 2 бали
Завдання для І команди:
Завдання для ІІ команди:
Театральний конкурс. Один гравець з команди виходить і за допомогою міміки та жестів пробує пояснити значення фразеологізмів для своєї команди. Команда відгадує фразеологізми і тлумачить їх значення. За повну правильну відповідь команда здобуває 3 бали. На цей раунд відводиться по 3 хвилини для кожної команди.
Завдання для І команди:
1. Водити за носа. 2. Надувати губи. 3. Як кіт наплакав.
Завдання для ІІ команди:
1. Дивитися згори вниз. 2. П'ятами накивати. 3. Вилетіло з голови
Підведення підсумків трьох конкурсів
ІV раунд
Читання гуморесок українських авторів. Команди заздалегідь готуються і декламують по одній гуморесці кожен учасник.
Оголошення результатів за 4 раунди.
Сенкан. Ведучий. У цьому раунді обидві команди складають сенкан до слова «УКРАЇНА».
Завдання для вболівальників: відгадати мовні загадки-жарти.
- З чого починається день? (Зі звука д)
- Що має болото, менше — море і зовсім не має річка? (Звук О)
- До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати крупу (М + Анна)
- Як можна із буряка зробити бурю? (Відкинути звук к)
- Якою частиною мови може бути слово КОСИ? (Іменник, дієслово)
- Три зайця. Скільки у зайця вух? (два вуха.)
- Хоч не риба, але є і в Дніпрі, і у Десні, і у Дінці? (Звук д)
- Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити м на ч)
- Як записати слово «робота» п’ятьма літерами? (Праця)
- У якім числі стільки ж цифр, скільки букв у його назві? (Сто – 100)
- Якого маленького коника треба поставити між двома однаковими займенниками, щоб отримати назву країни? (Я+поні+я)
VІ раунд
Битва капітанів. Народ скаже як зав’яже.
Ведучий. Капітани мають останній шанс вибороти перемогу для своєї команди. Кожен капітан називає прислів’я і приказки про рідну мову. Перемагає той, хто назве більше.
Підведення підсумків.
Шановні друзі! Наша цікава гра «Рідну мову я вивчаю» наближається до завершення. Кожен із вас продемонстрував свої знання на високому рівні. Не забувайте, що справжній характер формується через любов до батьківщини, сім'ї, рідного краю, мови та культури. Нехай вивчення мови стане для вас ще одним кроком до майбутніх досягнень та самореалізації. Тож використовуйте рідну мову, бережіть та поважайте цей найцінніший скарб! Бажаю всім успіху у вивченні української мови та літератури, натхнення та наполегливості у навчанні!