Позакласний захід до тижня математики "Командна справа"

Про матеріал
Позакласний захід з математики «Командна справа» для учнів 5-6 класів Мета: в ігровій формі поглибити знання з математики, сприяти розвитку кмітливості ; розвивати інтуїцію, ерудицію, логічне мислення, розширити кругозір знань учнів, спонукати пізнавальний інтерес до вивчення предмета; виховувати культуру спілкування, математичне мислення, математичну мову.
Перегляд файлу

Позакласний захід з математики «Командна справа»

для учнів 5 класів

 

Ведуча. Отже, ми починаємо !

Щороку в стінах нашої школи проводиться тиждень науки, котру, за словами М.В. Ломоносова, "вже задля того вивчати треба, що вона розум до ладу приводить". З великим задоволенням відкриваю математичний конкурс. Отже, добрий день всім, хто любить математику, прийшов і слухає нас, добрий день всім, хто не любить математику, але прийшов і слухає нас.

Ведуча. Починають мандрівку до зірок: команди №1 та №2 (капітани, назви команд. Екіпажі сидять за своїми столами)

Ведуча. Представляю журі, які будуть оцінювати ваші відповіді та ставити бали командам за кожен конкурс.

Ведуча. Всі на місці. І ми розпочинаємо конкурсну інтелектуально-розважальну програму "Командна справа". Команди, на старт! Нас чекає декілька невідкладних справ.

Ведуча. "Справа" перша: Привітання. Кожній команді було домашнє завдання (вірші, мініатюри-привітання, цікаві факти пов'язані з математикою). Максимальна оцінка команді 5балів.

Ведуча. "Справа" друга: Запитання на швидкість. За кожну правильну відповідь 1бал.

Прошу командирів взяти конверти з завданнями. За дві хвилини потрібно відповісти на якомога більшу кількість питань. (Конверт з відповідями капітан віддає журі, які підраховують бали)

1 команда

  1. З якої цифри починається ряд натуральних чисел? ( 1 )
  2. Буквений вираз складається з ...               (Чисел, букв, знаків дій, дужок )
  3. На яке число  не можна ділити? (На 0 )
  4. Що у дробові означає число 7?                (на скільки частин поділене ціле )
  5. Площа квадрата зі стороною 5 дорівнює:                   (25 )
  6. Записати суму х+х+х  у вигляді добутку.                  (3х )
  7. Швидкість тіла, яке подолало 1км за 1годину.              (1км/год )
  8. Яку частину години становить урок.         (або )
  9. Яке найбільше натуральне число.         ( не існує )

2команда

  1. Натуральне число, яке передує 1?  (немає)
  2. Яке число без остачі ділиться на всі числа?          (0 )
  3. Які кути бувають:                ( гострі, тупі, прямі, розгорнуті)
  4. Чиїм ім'ям названа шкала, за якою вимірюється температура  ( шкала Цельсія)
  1. Вираз а·а  ще записують як…               ( а2 )
  2. Як число 1 записують у вигляді звичайного дробу            ( , )

7.  Скільки разів метра міститься у 2 метрах.        (4 рази )

  1. року є ...                   (місяць)
  2. Що у дробові означає число 5?       (скільки частин від цілого взяли)

Ведуча." Справа" третя: Математичне лото. За кожну правильну відповідь 1бал.

8

50

41

115

12

26

198

7

30

17

9

6

202

2500

13

200

25

0

Кожна команда отримує картку лото. Я читаю запитання (вони однакові для обох команд) один раз, кожна команда викреслюють відповіді у картці.

  1. Ціла частина числа  
  2. Чисельник дробу
  3. Знаменник дробу
  4. Число «чортова дюжина»
  5. Скільки було козенят у казці про вовка і козенят?
  6. Обчисліть 32
  7. Яке число передує 2501
  8. Якщо х=49, то чому дорівнює х+1?
  9. Якщо х=200, то х-2=?
  10. Обчисліть: 30-22

Капітани відносять картки лото на перевірку журі.

Ведуча."Справа" четверта: Випробування для розумників. За кожну розгорнуту та зрозумілішу відповідь 2бали.

Подивіться, у нас гості! Уявіть, що це учні молодших класів і вони, подивившись ваш підручник за 5 клас, мають до вас запитання. Шановні гравці! Не забувайте, що перед вами малюки і відповідати потрібно так, щоб вони зрозуміли математичну сутність вашої відповіді.

Молодшаки» задають кожній команді два питання. Команда радиться та висуває того, хто буде відповідати. Оцінюється доступність та вміння пояснювати )

  1. Дозволь тебе спитати. В підручнику 5-го класу я побачив дивний запис, намальовано невеличкий відрізок, над ним цифра 2, а під ним цифра 5. Ти не міг би пояснити що цей запис означає?
  2. Я хоч і недавно вчуся в школі, проте знаю, що математика - це наука не про рослини. Тоді ж чому я зустрів в підручнику 5-го класу слово "корінь". Корінь - це ж частина рослини?
  3. Я хотів би попросити пояснити, що означають дві хвильки, намальовані одна під другою, які я побачив в вашій книжці.
  4. В вашому підручнику математики для мене є дуже багато незрозумілого, але мене зацікавили такі малюнки: носики схожі на знаки порівняння, але різного розміру. Що це за малюнки і що таке транспортир?

Ведуча. "Справа" п'ята: Показуха. За кожне відгадане слово 1бал.

За кожним столом у нас команда знавців математики - екіпажі на чолі з командиром. Екіпаж повинен складатися з однодумців, з людей, які повинні дуже добре розуміти один одного. А от розуміти командира кожен з екіпажу має буквально з півпогляду? Наступна справа, яку потрібно подолати - гра "Показуха". Екіпаж повинен відгадати як найбільше математичних термінів, які командир встигне показати за 7хв. За кожне назване слово - 1 бал.

1 команда:        2 команда:

  1. Трикутник 1. Прямокутник
  2. Точка 2. Промінь
  3. Ділення 3. Множення
  4. Знаменник 4. Чисельник
  5. Відрізок 5. Кут
  6. Циркуль 6. Транспортир
  7. Число 1 7. Число 7
  8. Тупий кут 8. Гострий кут

Ведуча:

За хвилиною - хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуйте рахунок:

Хто сьогодні молодець?

Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві - молодці!

 

Ми надаємо слово журі для оголошення результатів.

 

Перегляд файлу

Картка оцінювання для журі

"Справа" перша: Привітання. Кожній команді було домашнє завдання (вірші, мініатюри-привітання, цікаві факти пов'язані з математикою ). Максимальна оцінка команді 5балів.

"Справа" друга: Запитання на швидкість. За кожну правильну відповідь 1бал.

1 команда

  1. З якої цифри починається ряд натуральних чисел? ( 1 )
  2. Буквений вираз складається з ...              (Чисел, букв, знаків дій, дужок)
  3. На яке число  не можна ділити? (На 0)
  4. Що у дробові означає число 7?       (на скільки частин поділене ціле)
  5. Площа квадрата зі стороною 5 дорівнює:                   (25 )
  6. Записати суму х+х+х  у вигляді добутку.                  (3х )
  7. Швидкість тіла, яке подолало 1км за 1годину.              (1км/год )
  8. Яку частину години становить урок.         (або )
  9. Яке найбільше натуральне число.         ( не існує )

2 команда

  1. Натуральне число, яке передує 1?  (немає)
  2. Яке число без остачі ділиться на всі числа?          (0 )
  3. Які кути бувають:                ( гострі, тупі, прямі, розгорнуті)
  4. Чиїм ім'ям названа шкала, за якою вимірюється температура  ( шкала Цельсія)
  5. Вираз а·а  ще записують як…               ( а2 )
  6. Як число 1 записують у вигляді звичайного дробу            ( , …)
  7. Скільки разів метра міститься у 2 метрах.        (4 рази )
  8. року є ...                   (місяць)
  9. Що у дробові означає число 5?       (скільки частин від цілого взяли)

 

"Справа" третя: Математичне лото. За кожну правильну відповідь 1бал.

8

50

41

115

12

26

198

7

30

17

9

6

202

2500

13

200

25

0

"Справа" четверта: Випробування для розумників. За кожну розгорнуту та зрозумілішу відповідь 2бали.

  1. Дозволь тебе спитати. В підручнику 5-го класу я побачив дивний запис, намальовано невеличкий відрізок, над ним цифра 2, а під ним цифра 5. Ти не міг би пояснити що цей запис означає? (Пояснюють, що це дріб, який означає, що щось ціле поділили на 5 рівних частин і взяли з них 2 такі частити)
  2. Я хоч і недавно вчуся в школі, проте знаю, що математика - це наука не про рослини. Тоді ж чому я зустрів в підручнику 5-го класу слово "корінь". Корінь - це ж частина рослини? (Пояснюють, що коренем називають число, яке є розв’язком для рівняння)
  3. Я хотів би попросити пояснити, що означають дві хвильки, намальовані одна під другою, які я побачив в вашій книжці. (Пояснюють, що це знак наближеної рівності, що застосовується для округлення)
  4. В вашому підручнику математики для мене є дуже багато незрозумілого, але мене зацікавили такі малюнки: носики схожі на знаки порівняння, але різного розміру. Що це за малюнки і що таке транспортир? (Пояснюють, що таке кут, чим і як вимірюється)

 

"Справа" п'ята: Показуха. За кожне відгадане слово 1бал.

1 команда:        2 команда:

  1. Трикутник 1. Прямокутник
  2. Точка 2. Промінь
  3. Ділення 3. Множення
  4. Знаменник 4. Чисельник
  5. Відрізок 5. Кут
  6. Циркуль 6. Транспортир
  7. Число 1 7. Число 7
  8. Тупий кут 8. Гострий кут

Назва команди

Привітання

max 5б

На швидкість

1пит.-1бал

Матем. лото

1пит.-1бал

Розумники

2пит. по 2бали

Показуха

1слово-1бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

50

41

115

12

26

198

7

30

17

9

6

202

2500

13

200

25

0

 

8

50

41

115

12

26

198

7

30

17

9

6

202

2500

13

200

25

0

 

1 команда

  1. З якої цифри починається ряд натуральних чисел? ­­­­­­­­­­­_________________             
  2. Буквений вираз складається з ___________________________              
  3. На яке число  не можна ділити? ____________________
  4. Що у дробові означає число 7? _________________________________
  5. Площа квадрата зі стороною 5 дорівнює _______________________
  6. Записати суму х+х+х  у вигляді добутку.   _________________________
  7. Яка швидкість тіла, яке подолало 1км за 1годину.  ____________________
  8. Яку частину години становить урок.? ________________________
  9. Яке найбільше натуральне число?  _____________________________

 

2 команда

  1. Натуральне число, яке передує 1?  __________________________
  2. Яке число без остачі ділиться на всі числа?   _______________________
  3. Які кути бувають? __________________________________________
  4. Чиїм ім'ям названа шкала, за якою вимірюється температура?___________ 
  5. Вираз а·а  ще записують як______________________
  6. Як число 1 записують у вигляді звичайного дробу  ____________________
  7. Скільки разів метра міститься у 2 метрах.  _________________
  8. року є _________________________
  9. Що у дробові означає число 5?  _______________________________

 

 

  1. Дозволь тебе спитати. В підручнику 5-го класу я побачив дивний запис, намальовано невеличкий відрізок, над ним цифра 2, а під ним цифра 5. Ти не міг би пояснити що цей запис означає?
  2. Я хоч і недавно вчуся в школі, проте знаю, що математика - це наука не про рослини. Тоді ж чому я зустрів в підручнику 5-го класу слово "корінь". Корінь - це ж частина рослини?
  3. Я хотів би попросити пояснити, що означають дві хвильки, намальовані одна під другою, які я побачив в книжці.
  4. В вашому підручнику математики для мене є дуже багато незрозумілого, але мене зацікавили такі малюнки: носики схожі на знаки порівняння, але різного розміру. Що це за малюнки і чому такі різні?

1 команда:        2 команда:

  1. Трикутник 1. Прямокутник
  2. Точка 2. Промінь
  3. Ділення 3. Множення
  4. Знаменник 4. Чисельник
  5. Відрізок 5. Кут
  6. Циркуль 6. Транспортир
  7. Число 1 7. Число 7
  8. Тупий кут 8. Гострий кут

 

Назва команди

Привітання

max 5б

На швидкість

1пит.-1бал

Матем. лото

1пит.-1бал

Розумники

2пит. по 2бали

Показуха

1слово-1бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
21 червня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку