Позакласний захід "Інтелектуальний марафон" (9 клас)

Про матеріал
Тема: Інтелектуальний марафон. (9 клас) Мета: у захоплюючій формі розширити і поглибити знання, отримані на уроках, показати їх широке використання в житті, пробудити в учнів прагнення до творчості, допомогти їм це творчість проявити; сприяти розвитку у учнів пізнавального інтересу, логічного мислення, творчої активності, вміння грамотно викладати свої думки; створити умови для виховання вміння працювати в команді, поваги до суперника, виховання почуття відповідальності.
Перегляд файлу

Позакласний захід

Тема: Інтелектуальний марафон. (9 клас)

Мета: у захоплюючій формі розширити і поглибити знання, отримані на уроках, показати їх широке використання в житті, пробудити в учнів прагнення до творчості, допомогти їм це творчість проявити; сприяти розвитку у учнів пізнавального інтересу, логічного мислення, творчої активності, вміння грамотно викладати свої думки; створити умови для виховання вміння працювати в команді, поваги до суперника, виховання почуття відповідальності.

Форма: групова та індивідуальна.

Обладнання і наочність: карточки, конспект заходу, конвертики, ручка, олівець, листочки, презентація, мультимедійна дошка.

Етапи заходу:

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Розминка.
  3. Історична сторінка.
  4. Капітани команд.
  5. Задачі
  6. Питання-відповідь.
  7. Підведення результатів.

Хід заходу

Вступне слово вчителя.

Добрий день, дорогі учасники, гості та члени журі! Ми раді вітати всіх присутніх на святі «Інтелектуальний марафон»! На святі, де пануватиме математика. Вітаємо всіх, хто любить математику, хто вчить математику, хто займається і захоплюється математикою.

Дозвольте представити вам вельмишановне журі команди. Привітання команд. А тепер слово командам. Нагадую, що за привітання команда може отримати до 5 балів.

Команди за неділю до заходу придумують назву своєї команди і девіз.

9 «___» – команда «______________________________________».

Девіз команди «________________________________________________».

9 «___» – команда «______________________________________».

Девіз команди «________________________________________________».

Журі заповнюють бланк з результати команд за привітання.

Отже, почнемо перший етап нашого марафону: розминку.

Я задам вісім питань, капітан, чия команда готова відповідати, піднімає руку, не вигукує. Якщо команда відповідає невірно, шанс отримує команда суперників. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

Питання для команд.

  1. Висловлювання, що приймається без доказу (аксіома)
  2. Плата за кредит (процент)
  3. Як називається трикутник з двома рівними сторонами? (рівнобедрений)
  4. Як називається відстань на координатній прямій від початку відліку до точки, яка зображує дане число? (модуль числа)
  5. Як називається множина значень аргументу, за яких вираз функції має значення? (область визначення функції)
  6. Чи існує трикутник зі сторонами 7, 8 і 14 см? (так)
  7. Для яких трикутників застосовна теорема Піфагора? (для прямокутних)
  8. Яку частину години складають 40 хвилин? (2/3)

Журі заповнюють бланк з результати команд.

Другий етап нашого марафону – «Історична сторінка».

Команди беруть квитки по черзі і після короткого обговорення відповідають. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

Перша картка:

  1. Якщо повторювати стародавні легенди, то цей вчений на честь свого відкриття приніс в жертву бика, а може 100 биків. Його ім'ям названо найбільше відкриття. Його ім'я? Піфагор
  2. В якому місті є вулиці Піфагора, Ньютона, Архімеда? Амстердам
  3. З ім'ям, якого вченого пов'язано звична для нас прямокутна система координат? Рене Декарт
  4. В якій країні вперше з'явилися негативні числа? Стародавній Китай
  5. Письменник Льюїс Керолл, який написав «Аліса в країні чудес», був … математиком

Друга картка:

  1. В Римі ніколи не було числа … . Незважаючи на те, що там народ розумний і рахувати вміє. 0
  2. Одним з найзагадковіших математиків був? Про нього самого до нас не дійшло ніякої інформації, а математичні праці є. Евклід
  3. За арабським присвоїв формулу Герона відкрив не сам Герон. А хто? Архімед
  4. Які рівняння були створенні у 6-му столітті в Індії? квадратні рівняння
  5. Хто була першою жінкою-математик? Вона проживала в єгипетській Олександрії. Гипатия

Журі заповнюють бланк з результати команд.

Третій етап: конкурс капітанів.

Учасники команд залишають ігрові столи. За столами залишаються тільки капітани.

Давайте пограємо в «пояснялки». Кожному капітану буде загадано по 3 «пояснялки». Якщо вірна відповідь дана з першої спроби, команда отримує 3 бали, з другої спроби – 2 бали і з третьої – 1 бал.

Перше:

  1.           Це така штука, в якій щось не знаєш, а потім раптом дізнаєшся, якщо захочеш це зробити – і зробиш.
  2.           У другому класі вони прості, в 7 класі – лінійні, в 8 – квадратні, в 9 – старших ступенів.
  3.           Не знаю, чи є у них листя і стебла, а ось коріння бувають, може бути один, а може і більше.                                                       

Відповідь: рівняння.

Друга:

  1.           Це така крива, що йде в нескінченність. Якщо взяти нитку або мотузку двома руками, так, щоб вони провислі, то теж в загальному то її отримаємо.
  2.           Люди давно її знають і використовують, коли підковують коней. Адже підкова теж її частина.
  3.           А взагалі то, це красива крива-графік однієї з функцій, а точніше квадратичної функції.                                                       

Відповідь: парабола.

Третя:

  1.           Це така геометрична фігура, цікава, красива, у якій немає початку і немає кінця. Ця фігура використовується скрізь: в побуті, в техніці, архітектурі та інших областях.
  2.           Якщо підеш по ньому, то все одно, коли-небудь прийдеш туди, звідки пішов.
  3.           А ще можна побачити його на кораблях, катерах, Там він називається рятувальним.                                                                                   

Відповідь: коло.

Четверта:

  1.           Спочатку ділили, потім теж ділили. А потім між ними рівно ставили. І вона виходить. Вперше ви знайомитеся з нею в 6 класі. З її допомогою можна і рівняння вирішувати і завдання.
  2.           Якщо готують якісь ліки, настої або мазі, то потрібно знати, якою вона повинна бути. А то візьмеш однієї речовини більше або менше ніж треба і не отримаєш те, що потрібно.
  3.           А в математиці рівність двох відносин називається…

Відповідь: пропорція

П'ята:

  1.           Цей вислів містить дві частини, між якими стоїть знак рівності. Іноді в обох частинах виразу, які вимагають перетворень: іноді в одній частині стоїть просто число, або буква, або вираз, з яким більше нічого не зробиш.
  2.           Взагалі-то треба ще довести, що це рівність – воно і є. Для цього є три способи: або перетворити праву частину його і привести до лівої, або ліву до правої, а іноді доводиться мучитися над обома частинами.
  3.           І ось довгоочікуваний результат: якщо рівність вірно, то це воно...

Відповідь: тотожність

Шоста:

  1.           Цю геометричну фігуру ми часто зустрічаємо навколо: ріжемо овочі на салат, робимо домашнє завдання, читаємо оголошення…
  2.           Це багатокутник, у якого рівні діагоналі.
  3.           Паралелограм, у якого всі кути прямі.

Відповідь: прямокутник

Команди повертаються за ігрові столи. І ми починаємо останній тур.

Журі заповнюють бланк з результати команд.

Четвертий етап: задачі.

Команди вибирають конвертик з задачами по черзі і дають їм для розв’язання 10-15 хв., і здають роботу журі. За кожну правильну відповідь - 2 бали.

Для першої команди:

Завдання 1. Скільки існує прямокутників із площею 36, довжини сторін якого дорівнюють цілому числу сантиметрів? Який з них має найменший периметр?

Завдання 2. Чи правильно, що 29 лютого 1900 року була п’ятниця?

Завдання 3. У першому баку 140 л. води, а в другому 108л. Щохвилини з першого бака виливається 5л води, а з другого 6л.. Через скільки хвилин у першому баку води залишиться у 2,5  рази  більше, ніж у другому?

Для другої команди:

Завдання 1. Сума двох чисел дорівнює 495. Одне з них закінчується нулем. Якщо цей нуль закреслити, то вийде інше число. Знайти ці числа.

Завдання 2. Середнє арифметичне двох чисел  дорівнює 33,6 , причому одне з них складає 40  від другого. Знайди  ці числа.

Завдання 3. Два велосипедисти  рухаються по велотреку, довжина якого 450м. Вони зустрічаються через кожну хвилину, якщо рухаються в протилежних напрямках, і через кожні 9 хв. якщо рухаються в одному напрямку. Знайти швидкість кожного велосипедиста.

Відповіді:

Для першої команди:

Завдання 1. Площа прямокутника дорівнює 36  тому він може мати слідуючи розміри:

1см і 36см; 2см і 18см; 3см і 12см; 4см і 9см; 6см і 6см; таких прямокутників буде п’ять, а найменший периметр матиме квадрат (6+6) =24см.

Завдання 2. Високосним роком є кожен рік ,число якого ділиться на  чотири, крім років , які закінчуються двома нулями, але не діляться на 400. Тому 1900 рік не був високосним, а це означає , що в лютому 1900 року було 28 днів.

Завдання 3. 140-5х=2,5(108-6х)  х=13

Для другої команди:

Завдання 1. Перше число позначимо через х , тоді друге 0,6х оскільки їх сума 400, то має місце рівняння: х+0,6х=400.

1,6х=400

х=400:1,6;

х=250 - одне число, 400-250=150-друге число.

Завдання 2. (х + 0,4х):2=33,6; х=48; 48•0,4=19,2

Завдання 3. Позначимо швидкість одного з велосипедистів через х км/год, тоді швидкість другого буде 450-х(км/год).  За умовою задачі нам відомо, що вони зустрінуться через 9хв. рухаючись в одному напрямку. Перший велосипедист подолає шлях, що дорівнює 9х км, а другий 9х - 9•(450 – х ) км. Маємо рівняння : 9х - 9•(450 –х )=450, швидкість першого  250 (км/год), швидкість другого 200 км/год.

Журі заповнюють бланк з результати команд.

Отже, ось і настав завершальний етап конкурсу. Залишився останній конкурс.

П’ятий етап: «Питання-відповідь».

Команди за тиждень до заходу придумують запитання до команди супротивника і ці питання затверджує вчитель з математики.

Кожна команда задає іншій команді по одному питанню (команда має 3 запитання). Час обдумування кожного питання – 30 секунд. За кожне питання і за кожну відповідь максимальна кількість балів – 2 бали.

Прошу команду «__________________________».

Прошу команду «__________________________».

Повторіть питання, скажіть свою власну відповідь.

Будь ласка, оцініть конкурс «Питання-відповідь». Журі заповнюють бланк з результати команд.

Підведення результатів.

В кінці уроку проводяться підсумки конкурсів. Виглядає активність, кмітливість, згуртованість груп, швидкість і правильність рішень.

Робота кожного учня оцінюється, перш за все, групою. Заохочуються всі учні, що так само веде до досягнення однієї з головних цілей уроку, –забезпечення спокійної, комфортної обстановки на уроці, заохочення будь-якої ініціативності, зацікавленості дітей.

Ось і закінчилося наше математичне свято. Кожен з нетерпінням чекає результату конкурсу. Підбити підсумок. Дозвольте надати слово головному – судді конкурсу.

Журі оголошує результати, нагороджує команди.

Журі:

Диплом переможця 2 ступеня «Інтелектуальний марафон» вручаємо команді «_________________________________».

Диплом переможця 1 ступеня «Інтелектуальний марафон» заслужила це звання команда «_________________________________».

Кубок переможця «Інтелектуальний марафон» вручаємо капітану команди «_________________________________».

Ось і визначилися кращі з кращих. Ми від душі вітаємо наших трьох команд і дякуємо за красиві виступи, за показаний інтелект і за святковий вечір.

До побачення, до нових математичних зустрічей.


Лист оцінювання команд

 

Команда «_________________________»

Команда «_________________________»

Привітання команди і девіз (1-5 б.)

 

 

1 тур «Розминка» (1 б.)

1.                           5.

2.                           6.

3.                           7.

4.                           8.

1.                           5.

2.                           6.

3.                           7.

4.                           8.

2 тур «Історична сторінка» (1 б.)

1.                           4.

2.                           5.

3.                          

1.                           4.

2.                           5.

3.                          

3 тур «Капітани команд» (1-3 б.)

1.                          

2.                          

3.

1.                          

2.                          

3.                          

4 тур «Задачі» (2 б.)

1.                          

2.                          

3.

1.                          

2.                          

3.

5 тур «Питання-відповідь» (2 б.)

1.                           3.

2.                        

1.                           3.

2.                        

 

 

docx
Додано
10 липня 2023
Переглядів
893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку