Презентація до роботи МАН «Деякі способи усного множення»

Про матеріал
Презентація до роботи МАН «Деякі способи усного множення» Існує багато способів спрощення арифметичних дій. Нас зацікавило: чи кожен може опанувати такі прийоми та покращити свої вміння проводити обрахунки. Актуальність нашої роботи полягає в тому, що способи швидкого рахунку розраховані на розум звичайної людини та не вимагають унікальних здібностей. Головне більш-менш тривале тренування. Освоєння ж цих навичок розвиває логіку й пам'ять людини, сприяє розвитку математичних здібностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роботу виконав: Бабенко О. О,учень 9 класу. Малокобелячківськоїзагальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради. Полтавської областіДеякі способи усного множення

Номер слайду 2

Мета роботи:опрацювати літературу з означеної теми; розглянути і показати на прикладах найбільш оптимальні методи і прийоми усного множення;розробити пам’ятку для учнів. Реалізація поставленої мети передбачає виконання таких завдань:вивчення прийомів усного множення.

Номер слайду 3

РОЗДІЛ 1 УСНИЙ РАХУНОК – ЗАПОРУКА УСПІШНОГО МАЙБУТНЬОГО

Номер слайду 4

Ми виділили три основні складові, які формуються в результаті систематичного використання усного рахунку :1) здатність концентрувати увагу і вміння утримувати в тимчасовій пам’яті декілька значень одночасно; 2) знання спеціальних алгоритмів і вміння оперативно підібрати потрібний;3) Постійні тренування і поступове ускладнення завдань сприяє покращенню швидкості і якості усного рахунку. Усний рахунок хоча б 10-15 хвилин в день

Номер слайду 5

Люди живуть, їдять, сплять, спілкуються, виконують свою роботу – при цьому лише 3 - 8 % їх мозкових клітин активні. А 92-97% чим зайняті? Вони сплять і помирають у сні. Як наслідок, з роками в людей погіршується пам'ять, знижується швидкість засвоєння нової інформації.

Номер слайду 6

РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ МЕТОДІВ УСНОГО МНОЖЕННЯ 

Номер слайду 7

{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Віднімання 7, 8, 9n – 7 = n – 10 + 3. n – 8 = n – 10 + 2; n – 9 = n – 10 + 1 25–7=25–10+3=18143–8=143–10+2=135182–9=182–10+1=173 Множення на 2 використати кругле число28 • 2 = 30 • 2 – 2 • 2 = 60 – 4 = 56742 • 2= 740 • 2 + 2 • 2 = 1480 + 4 = 1484 Ділення на 2 використати кругле число258:2=260:2–(260–258):2=130–1= 129;754:2=750:2–(750–754)=375+2=377. Множення на 5 поділити на 2, а результат помножити на 1028 • 5 = 28 : 2 • 10 = 140 Ділення на 5 помножити на 2, а потім результат поділити на 1060 : 5=60•2:10=12 Множення на 4 та 8число помножити два або три рази на 254•4 = 54•2•2 = 108•2 = 216;12•8 = 12•2•2•2 = 48•2 = 96. Ділення на 4 та 8 виконати двократне або трикратне ділення на 21) 48:4=48 : 2 : 2=12; 2) 156:8=156:2:2:2=19,5 Множення на 25 поділити дане число на 4 і помножити на 100720•25 = 720 : 4•100 = 180•100 = 18000

Номер слайду 8

42•11= 44+22 =462 428•11= 44+2(2+8)8 = 46(10)8=4708 Множення на 11 Спосіб множення Трахтенберга425•12=0425•12=5100 5•2+0=10 – нуль пишемо, а 1 пам’ятаємо; 2•2+5+1=10 – нуль пишемо, а 1 пам’ятаємо; 4• 2+2+1= 11 – один пишемо і один пам’ятаємо; 0•2+4+1=5

Номер слайду 9

𝒂𝒃 • 𝒂𝒄 , де b + c = 10 перемножити a • (a + 1) і записати результат; справа біля нього написати результат добутку одиниць (якщо добуток одиниць однозначне число, то записуємо його з нулем попереду). Наприклад: 1) 72•78 = 5616 (оскільки 7• (7 + 1) = 56, 2•8 = 16)78•101=7878256 • 1001=2562564285•10001=42854285 Множення на 101, 1001, 10001

Номер слайду 10

(100-а)(100-b)=𝟏𝟎𝟎−𝒂+𝒃(𝒂•𝒃). (100+а)(100+b)=(𝟏𝟎𝟎+𝒂+𝒃)(𝒂•𝒃) Для чисел від 90 до 100: Для чисел від 100 до 110: Наприклад: 105•103=(𝟏𝟎𝟎+𝟓+𝟑)(𝟓•𝟑)=10815. 

Номер слайду 11

 РОЗДІЛ 3 ДОСЛІДЖЕННЯ КВАДРАТА ДВОЦИФРОВОГО ЧИСЛА 

Номер слайду 12

  {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Число. Формула. Наприклад𝟓а5а² =(25+а)•100+а2572=(25+7)•100+72=32494а(4а)²=(25-b)100+𝑏2432=(25-7)•100+72=1849а1(а1)²=(а1-1)²+(а1-1)+а1.712=702+70+71=4900+141=5041. а2(а2)²=(а2)(4а)4 822=(82)(4•8)4=6724. а3(а3)²= (а2)(6а)9.532=(52)(6•5)9=(25)309=2809а4(а4)²=(а4 +1)2– (а4+1)−а4442=(44+1)2-45-44=2025-45-44=1936а5(а5)²= аа+125.252=625, бо 20•30=600, 600+25=625а6(а6)²=(а6 -1)2 +(а6−1)+а6 162=152+15+16=225+15+16=256. а7(10а+7) ²= аа+14а+19.872=(8•9)(4•9)9=(72)369=7569а8(а8)2= аа+16а+14.  382=(3•4)(6•9)4=(12)244=1444а9(а9)²=(а9 +1)2 –(а9+1)−а9392=402-40-39=1600-79=1521{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Число. Формула. Наприклад442=(44+1)2-45-44=2025-45-44=1936 162=152+15+16=225+15+16=256. 392=402-40-39=1600-79=1521

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Дякуємо за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Презентації
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку