«Використання інноваційних технологій для розвитку критичного мислення здобувачів загальної середньої освіти при вивченні математики» Підготувала:вчитель математики Харківського ліцею №131 Харківської міської ради Харківської областіБокова Надія Миколаївна
Ключові компетентності Нової української школи. Спілкування державною мовою. Спілкування іноземними мовами. Математична грамотність. Компетентності в природничих науках і технологіях. Соціальні і громадянські компетентності.Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння навчатися впродовж життя. Загальнокультурна грамотність . Підприємливість. Екологічна грамотність і здорове життя.
Номер слайду 4
Інтеграція – об’єднання в єдине ціле раніше розрізнених частин та елементів системи на основі їх взаємозалежності і взаємодоповнюваності. Інтегроване навчання – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Діяльнісний підхід в освіті спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.
Номер слайду 7
Діяльнісний підхід формує такі навички: критичне мислення і вирішення проблем;соціальні та комунікативні навички; організаційні навички;навички застосування.
Номер слайду 8
Критичне мисленняце наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Головним чином йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення.
“Знаємо – хочемо знати – дізналися”(таблиця “ЗХД”)Алгоритм:І – ІІ – ІІІ - накреслить таблицю на дошці чи на невеликому аркуші паперу; попросіть учнів висловитись і назвати те, що їм відомо з теми ( стовпчик “ знаємо ”). запишіть їхні запитання до таблиці (стовпчик “ хочемо знати ”). обговоріть з дітьми, яким чином вони можуть знайти відповіді на запитання; по завершенні уроку заповніть третій стовпчик “ дізналися ”.
Номер слайду 13
Стратегія «Брейнстормінг» Це метод розв’язання проблеми, коли всі учасники розмірковують над однією проблемою і „йдуть на неї в атаку”. Цю стратегію застосовують, коли треба мати кілька варіантів розв’язання конкретної проблеми.
Номер слайду 14
Стратегія «Ромашка запитань Блума»Перед учнями ставиться завдання чи пропонується тема, яку необхідно вивчити. Для глибшого розуміння матеріалу вчитель пропонує дітям серію із шести типів запитань (прості, уточнювальні, інтерпретаційні (пояснювальні), творчі, оцінювальні, практичні).
Номер слайду 15
“ГРОНУВАННЯ”(“АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ”) Стимулює нелінійну форму мислення – асоціативне мислення. Асоціації не бувають правильними чи неправильними. Асоціації – індивідуальні. Алгоритм роботи:І –ІІ –ІІІ - Центральне слово. Написання слів або фраз, які спадають на думку. Встановлення зв’язків між словами
Номер слайду 16
“ГРОНУВАННЯ”(“АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ”)
Номер слайду 17
“КУБУВАННЯ” Слід пам’ятати, що черговість граней передбачає перехід від менш складних запитань до більш складних. Алгоритм роботи:опиши (колір, розмір, форма); порівняй (на що схожий?); підбери асоціації; проаналізуй (яким чином зроблене?) як використати? (знайди застосування); запропонуй аргументи “за” і “проти”.
Номер слайду 18
“ДЕРЕВО ПРИПУЩЕНЬ” ГІЛКИ (твердження для обговорення) СТОВБУР (провідна тема уроку) Листя (аргументи на користь твердження)
Номер слайду 19
Стратегія «Кластер»Правила створення: в центрі записується слово, навколо якого фіксуються слова/словосполучення, пов’язані з темою. Учні озвучують все, що знають, використовуючи метод мозкового штурму.
Номер слайду 20
Стратегія «Акваріум»Учні об’єднуються в групи. Кожній групі надається завдання для виконання. Одна з груп сідає в центрі класу. Учні цієї групи починають обговорювати запропоновану проблему. Усі інші учні класу слухають, спостерігають чи відбувається дискусія за визначеними правилами. Після закінчення роботи група займає свої місця, а клас обговорює питання.
Номер слайду 21
Стратегія «Мозкова атака»"Атака на вчителя" Учні ставлять запитання вчителю, на які він відповідає. Головна умова- запитання мають бути по темі та. Ця умова якраз і стимулює учнів складати запитання проблемного характеру."Атака на учня" При використанні цього варіанта в ролі опитуваного опиняється один із учнів.
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Номер слайду 25
ПАМ’ЯТАЙТЕ:“ЄДИНИЙ ШЛЯХ, ЩО ВЕДЕ ДО ЖИТТЯ В СОЦІУМІ – ЦЕ ДІЯЛЬНІСТЬ”