Ключові компетентності Нової української школи. Спілкування державною мовою. Спілкування іноземними мовами. Математична грамотність. Компетентності в природничих науках і технологіях. Соціальні і громадянські компетентності.Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння навчатися впродовж життя. Загальнокультурна грамотність . Підприємливість. Екологічна грамотність і здорове життя.
Інтеграція – об’єднання в єдине ціле раніше розрізнених частин та елементів системи на основі їх взаємозалежності і взаємодоповнюваності. Інтегроване навчання – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.
Діяльнісний підхід в освіті спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.
“Знаємо – хочемо знати – дізналися”(таблиця “ЗХД”)Алгоритм:І – ІІ – ІІІ - накреслить таблицю на дошці чи на невеликому аркуші паперу; попросіть учнів висловитись і назвати те, що їм відомо з теми ( стовпчик “ знаємо ”). запишіть їхні запитання до таблиці (стовпчик “ хочемо знати ”). обговоріть з дітьми, яким чином вони можуть знайти відповіді на запитання; по завершенні уроку заповніть третій стовпчик “ дізналися ”.
Стратегія «Ромашка запитань Блума»Перед учнями ставиться завдання чи пропонується тема, яку необхідно вивчити. Для глибшого розуміння матеріалу вчитель пропонує дітям серію із шести типів запитань (прості, уточнювальні, інтерпретаційні (пояснювальні), творчі, оцінювальні, практичні).
“ГРОНУВАННЯ”(“АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ”) Стимулює нелінійну форму мислення – асоціативне мислення. Асоціації не бувають правильними чи неправильними. Асоціації – індивідуальні. Алгоритм роботи:І –ІІ –ІІІ - Центральне слово. Написання слів або фраз, які спадають на думку. Встановлення зв’язків між словами
“КУБУВАННЯ” Слід пам’ятати, що черговість граней передбачає перехід від менш складних запитань до більш складних. Алгоритм роботи:опиши (колір, розмір, форма); порівняй (на що схожий?); підбери асоціації; проаналізуй (яким чином зроблене?) як використати? (знайди застосування); запропонуй аргументи “за” і “проти”.
Стратегія «Акваріум»Учні об’єднуються в групи. Кожній групі надається завдання для виконання. Одна з груп сідає в центрі класу. Учні цієї групи починають обговорювати запропоновану проблему. Усі інші учні класу слухають, спостерігають чи відбувається дискусія за визначеними правилами. Після закінчення роботи група займає свої місця, а клас обговорює питання.
Стратегія «Мозкова атака»"Атака на вчителя" Учні ставлять запитання вчителю, на які він відповідає. Головна умова- запитання мають бути по темі та. Ця умова якраз і стимулює учнів складати запитання проблемного характеру."Атака на учня" При використанні цього варіанта в ролі опитуваного опиняється один із учнів.