Позакласний захід із зарубіжної літератури для учнів 6х класів "Літературний ринг "Чарівна сімка"

Про матеріал

"Літературний ринг "Чарівна сімка" дає можливість перевірити знання учнів за метеріалом 6 класу із зарубіжної літератури: знання змісту творів, біографій письменників, знання теорії літератури.

Перегляд файлу

 Літературний ринг «Чарівна сімка»

Мета заходу: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; розвивати вміння працювати в групах, логічне мислення, вміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання; виховувати зацікавленість до вивчення зарубіжної літератури.

 

Ведучий 1: Цифри, як і імена, мають своє значення. Так, наприклад, цифра  9 – це символ життя, а цифра 8 означає подвійне життя, 7 – єдина цифра, яка не є ні добутком, ні часткою від ділення (від 1 до 10). Можливо, тому так часто зустрічається сімка в повсякденному житті, літературі, пам’ятках.  Щоб стати мудрим, древні вважали, що треба опанувати сім вільних мистецтв: граматику, діалектику, риторику, арифметику, геометрію, астрономію, музику.

Навчальний рік скоро закінчується. Ви поповнили свої знання із зарубіжної літератури новими іменами, творами, враженнями, вмінням. Тому пропонуємо вам пригадати максимум з вивченого і перевірити свій багаж знань. Вся наша гра, яка буде відбуватися у формі літературного рингу, буде пов’язана з цифрою 7.

 

Вчитель: нагадую правила рингу:

  • У кожному бої  беруть участь одночасно чотири  команди. В правому кутку рингу знаходяться команди 6-А, 6-Б класів, в лівому кутку рингу-команди 6-В, 6-Г класів.
  • Задача гравців - дати правильну відповідь на запитання, поставлене ведучими, раніше, ніж команда суперників. При виконанні цих умов команда отримує один бал.Час на розміркування не більше 60 секунд. 
  • Моментом початку бою вважаються слова ведучого: « Увага, перше запитання.» Моментом закінчення : « Бій закінчений». 
  • Після початку відліку чистого часу (звуковий сигнал) будь-яка з команд має право використати «правило піднятої руки» і зупинити відлік, дати відповідь. Команда, що підняла руку до початку відліку (на першому слові питання), позбавляється права на відповідь (фальстарт). Фальстарт визначається винятково суддійською бригадою. 
  • У випадку неправильної відповіді команди, що підняла руку першою, суперникам дається право на відповідь протягом 20 секунд, після чого відлік чистого часу припиняється, і відповіді не приймаються. 
  • У випадку виникнення спірної ситуації, помилки ведучого, підказок із залу питання може бути зняте і замінене іншим.
  • За суперечки з ведучими, неспортивну поведінку(викрики, сміх тощо)  команда може бути відсторонена від подальшої участі в конкретному бої, при цьому їй зараховується поразка

 

Ведучий 2: дозвольте вам представити суддівську бригаду…Мойсеєнко І.В., Єгорова Анастасія Андріївна, Толстикова Даря Костянтинівна, Сисоєва Катерина Миколаївна

В обов’язки суддівської бригади входить:

  • Судити чесно, безпринципно
  • Ретельно підраховувати бали кожної команди
  • Контролювати правильність відповіді кожної команди
  • У випадку порушення командою правил рингу судді  мають право призупинити бій ( за допомогою свистка)

 

Ведучий 1:  перед початком 1 бою - представлення команд: назва, девіз, захист емблеми

Команда 6-Акласу.. Команда 6-Б класу…. Команда 6-В класу.. Команда 6-Г класу

 

 ПЕРШИЙ БІЙ „Сім біографій – сім письменників”.

 

Ведучий 2 Представники команд по черзі дають відповідь на запитання, тільки тоді, як команда не може відповісти, то можуть відповісти суперники. Кожен тур теж розпочинають команди по черзі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

Завдання. За уривками з біографії назвати прізвище письменника.

  • Увага, перше запитання команді 6-А класу:

“Брати збирали й ретельно записували народні казки своєї батьківщини – Німеччини”. (Брати Грімм)

  • Увага, перше запитання команді 6-Б класу:

     “Від народження був горбатим і дуже потворним. Усе життя провів у рабстві. За  

   легендою, був скинутий зі скелі”. (Езоп)

- Увага, перше запитання команді 6-В класу:

   “Він автор багатьох книжок, які вважаються перлинами російської літератури. Літературна обдарованість виявилася рано. Коли йому було тринадцять, він уже друкував власні вірші. За роки навчання в Царськосільському ліцеї ним було створено близько 130 поезій.” (Олександр Сергійович Пушкін)

- Увага, перше запитання команді 6-Г класу:

“Був сином бідного армійського офіцера, народився в Москві. Сім’я постійно переїжджала з місця на місце. Змалку не мав змоги навчатися в школі. Але прагнення хлопця до знань було настільки сильним, що він самотужки вивчив мови, математику і став високоосвіченою людиною. Писати байки почав майже в сорок років”. (Іван Андрійович Крилов)

 

-Увага, друге запитання команді 6-А класу:

“Країні, що знаходиться на півночі Європи, пощастило стати батьківщиною Великого Казкаря. Його дивовижні казки, якими зачитуються діти з усього світу, уславили його батьківщину – Данію.” (Ганс Крістіан Андерсен)

--Увага, друге запитання команді 6-Б класу:

      Через слабке здоровя він мусив тижнями, а то й місяцями залишатися в ліжку. Розважаючи недужого сина, батько часто розповідав йому вигадані історії про Шотландію, корчмарів, нічних сторожів, моряків, мандрівників, розбійників. Коли він став дорослим, то використав ці розповіді у своїх творах. (Роберт Стівенсон)

--Увага, друге запитання команді 6-В класу:

   Він дуже полюбляв це новорічне свято, свято великого дива. Навіть на честь нього назвав збірку своїх оповідань. В своїх творах він доводив, що майбутнє людини залежить від його минулого та сучасного, вчив, що людину, яка вклоняється тільки грошам, може врятувати тільки диво.( Чарльз Діккенс)

- Увага, друге запитання команді 6-Г класу:

Російський письменник українського походження. Збірка його оповідань зачарувала читачів барвистими картинами українського побуту, світлим гумором, поєднанням реального з фантастичним ( Микола Гоголь)

 

  • Увага, сьоме запитання усім командам.  Відповідає та команда, яка перша підняла руку після питання. Суддівська бригада спостерігає за цим.

Питання: російський письменник, майстер короткого оповідання, який використовував в своїх творах гумор, іронію, сатиру. Характерними ознаками його оповідань є підтекст, художня деталь. (Антон Чехов)

 

ПЕРШИЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ.

 

Ведучий 1. 

ДРУГИЙ БІЙ «7 ключових слів -  письменник”.

Завдання. За поданими ключовими словами або словосполученнями визначте прізвище письменника. Слова –в презентації.

Тепер починає бій 6-Б клас

-Увага, перші слова: Різдвяна пісня, Скрудж, духи, Різдво, контора, Англія, репортер-Чарльз Діккенс

-Увага, слова для 6-В класу: золото, Білл, Аляска, вовк,ведмідь, хробак, сухарі-Джек Лондон

-Увага, слова для 6-Г класу: музика, сопілка, сліпці, Почаївська лавра, жахливий братик, поміщики, Київ- Володимир Короленко

-Увага, слова для 6-А класу: піастри, «Адмірал Бенбов», форт, білий прапор, чорна мітка, карта, каліка- Роберт Стівенсон

 

ДРУГИЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ.

 

Ведучий 2. 

ТРЕТІЙ БІЙ  «Інсценування»

Завдання: інсценувати уривок вибраного заздалегідь твору. Обовязкова умова: в діалозі героїв повинно бути не менше 7 реплік

  • «Хамелеон» А.Чехова (6-Вкл)
  • «Товстий і Тонкий» А.Чехова (6-Бкл)
  • «Сліпий музикант» В.Короленка (6-Гкл)
  • «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя (6-Акл)

Тепер починає бій 6-В клас.

 

ТРЕТІЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ

 

Слово суддійській бригаді: результати 3х боїв.

 

Ведучий 1. 

ЧЕТВЕРТИЙ БІЙ  „Письменник - сім ключових слів”.

Завдання. За прізвищем письменника назвати 7 ключових слів чи словосполученнь, які стосуються його життя і творчості. ( Жеребкування)

- Мацуо Басьо (Японія, хоку, трирядковий вірш, поет, син самурая, вчитель каліграфії, «Бананова хижа», мандрівник, «Вітер віє», «Старий ставок», «Верба схилилась», «Метелик літає»…)

- Джек Лондон (Америка, бідність, тяжко працював, золотошукач, матрос на шхуні, «Тайфун біля японських берегів», «Біла Тиша», «Біле ікло», «Любов до життя», «Син вовка», «Поклик предків», Білл, вовк, золото…)

- Чарлз Діккенс ( Англія, боргова в’язниця, «Різдвяна пісня у прозі», повість, привиди, переродження людини, диво)

- Микола Гоголь ( Україна, Росія, Великі Сорочинці , «Вечори на хуторі біля Диканьки»,  «Ніч перед Різдвом», Рудий Панько, Вакула)

 

  • Вчитель: Поки команди виконують завдання, пропоную вболівальникам отримати додатковий бал для своєї команди. Вам потрібно вказати, в яких творах зустрічаються названі мною цифри.

3- 3 поросятки, 3 рази дід викликав золоту рибку, 3 товстуни, 3 богатирі, 3 голови змія

7- 7 гномів, 7 козенят, 7 пелюсток у квітки-семицвітки..

12- 12 місяців, 12 подвигів Геракла

28 років 2 місяці 19 днів- перебував Робінзон Крузо на острові

33- 33 богатиря

 

Ведучий 1.  Команди здають свої відповіді суддівській бригаді.

 

ЧЕТВЕРТИЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ

 

Ведучий 2. 

ПЯТИЙ БІЙ «Битва капітанів»

Завдання: перевіримо ваші знання теорії літератури. Капітанам буде зачитано визначення терміну з теорії літератури. Капітану потрібно назвати цей термін. Якщо капітан не зможе відповісти, йому може допомогти команда. Якщо сам капітан відповідає правильно-2 бали. Якщо команда-1 бал.

Тепер починає бій 6-Г клас.

  • Стародавня оповідь про походження й будову Всесвіту, діяння богів, таємниці народження й смерті людини, життя правителів і героїв (міф)
  • Стисла віршована або прозова розповідь, в основу якої покладено алегоричний сюжет повчального характеру ( байка)
  • Великий за обсягом прозовий твір, у якому на тлі суспільних подій зображено значну частину життя головного героя або його долю в цілому (роман)
  • Виразна подробиця в художньому творі, яка містить важливу інформацію і має самостійне значення ( художня деталь)
  • Неявний, прихований «під текстом» зміст художніх образів ( підтекст)
  • Прозовий твір, за обсягом більший, ніж оповідання, в якому зображено низку подій із життя головного героя( повість)
  • Побудова художнього твору ( композиція)
  • Художнє означення ( епітет)

 

ПЯТИЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ

 

Ведучий 1. 

ШОСТИЙ БІЙ „Сім письменників – сім країн світу”-бліц-опитування

Завдання. Назвати країну, де народився письменник. Діє «правило піднятої руки». Хто перший підняв руку, той і відповідає. Суддівська бригада слідкує уважно за цим.

1. Езоп – Давня Греція

2. Антон Чехов – Росія

3 Г.К.Андерсен – Данія

4. Роберт Бернс-Шотландія

5. Джек Лондон –Америка

6.Чарлз Діккенс-Англія

7. Микола Гоголь-Росія

 

ШОСТИЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ

 

Ведучий 2. 

СЬОМИЙ БІЙ- Супергра „Сім забутих слів”

Завдання. Вибрати правильне слово і підкреслити його.

Один з найвідоміших японських\китайських поетів Мацуо Басьо народився в сім’ї торгівців\самураїв. Псевдонім поета у перекладі з японської мови означає « банан\бананове дерево». Коли, покинувши державну службу, поет став учителем риторики\віршування, заможний друг\учень\родич подарував йому велику\невеличку\зовсім маленьку хатинку. Згодом злива \буревій \пожежа \землетрус  знищила оселю поета.

 

Ведучий 1.

-Поки команди виконують завдання, пропоную вболівальникам отримати додатковий бал для своєї команди. Вам буде показано 7 портретів письменників. Вам треба за зображенням назвати їх. Діє «правило піднятої руки»

1.Езоп

2.М.Басьо

3.В.Короленко

4. Ч.Діккенс

5. Д.Лондон

6. М.Гоголь

7. Р.Бернс

 

Команди здають свої відповіді суддівській бригаді.

 

СЬОМИЙ БІЙ ЗАКІНЧЕНИЙ

 

Вчитель. Ми з вами повернемося до нашої чарівної сімки. Ви вивчаєте зарубіжну\світову л-ру. А яке словосполучення\вираз з 3х слів ви знаєте, щоб там були слова: сім і світу? -Поки суддівська бригада підраховує результати боїв, переглянемо відео «Сім чудес світу»

 

-Слово суддівський бригаді.

 

Заключне слово вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №40

Миколаївської міської ради Миколаївської області

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ РИНГ

 

«ЧАРІВНА СІМКА»

 

 

ДЛЯ УЧНІВ 6х КЛАСІВ

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель

зарубіжної літератури

Бойко С.С.

 

 

 

 

 

2017-2018 н.р.

doc
Додано
29 квітня 2018
Переглядів
1877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку