Позакласний захід "Мандруючи материками та океанами..."

Про матеріал
Позакласний захід проведено у формі географічного квесту з використанням інформаційно-комунікативних технологій.
Перегляд файлу

                                                  Позакласний захід з географії                    

Квест «Мандруючи материками та океанами»

Мета: сприяти розширенню світогляду учнів, формуванню творчого підходу до вивчення географії, вихованню культури спілкування і розвитку комунікативних, пізнавальних якостей; підвищувати зацікавленість учнів до вивчення предмета.

Обладнання: фізична карта світу, картинки з туристичної тематики, мультимедійний проектор, відеозавдання, аудіозапис музики І. Дунаєвського з кінофільму «Діти капітана Гранта»

 

                                                                 ХІД ГРИ

І. Вступна частина.

Слова учнів під музичний супровід.

Гей, нові Колумби й Магеллани,

Напнемо вітрила наших мрій!

Кличуть нас у мандри океани,

Бухту спокою облизує прибій

 

Хто сказав, що вже уже відкрито?

Нащо ж ми народжені тоді?

Як нам помістити у корито

Наші сподівання молоді?

 

Мріяти й шукати, доки жити,

Шкварити байдужість на вогні!..

А якщо відкрию вже відкрите,

Друзі! Ви підкажете мені…

      

   Учитель.  Відомо, що розумні люди грають в інтелектуальні ігри. Гра не тільки розважає, але й навчає. Сьогоднішній конкурс – це своєрідна розумова гімнастика, що навчить вас самостійно розв’язувати інтелектуальні завдання та працювати в команді, застосовувати знання в нестандартних ситуаціях.

В грі беруть участь 3 команди: Винахідники, Мандрівники, Романтики.

Оголошення правил гри. Попередження про порушення правил ( мінус   1 бал).

ІІ. Основна частина.

Конкурс 1. «Візитна картка»   Відеозапитання (визначити материк за картинкою) (правильна відповідь – 1  бал)

Конкурс 2. «Оратор» Написати промову за темою «Природа – це казка, яку потрібно читати серцем» (по 1 представнику від команди, краща промова – 5 балів)

Конкурс 3. «Магічний квадрат» Командам надаються листки із завданням, де необхідно прочитати запитання, рухаючись за квадратами 1,2,3… Розшифрувавши завдання, потрібно дати відповідь на нього.(Хто відповість першим – 3 бали)

1

Я

11

ван

20

навк

3

ансь

14

було

7

вець

15

здій

22

світ

24

подо

5

море

19

шу

13

якого

10

анду

18

пер

9

ком

17

но

4

кий

23

ню

25

рож

12

ням

8

під

21

оло

6

пла

16

сне

2

ісп

 

Відповідь:  Фернан Магеллан

Конкурс 4 «Географічна пошта» Команди отримують листи з переліком об’єктів, які потрібно розподілити по материках, тобто назвати їх адресу. (кожна правильна відповідь – 1  бал)

Перелік об’єктів: Байкал, Кіліманджаро, Дніпро, Сахара, Кордильєри, Джомолунгма, Місісіпі, Аконкагуа, Тітікака, Гудзонова затока, Волга, Карпентарія, Муррей, Танганьіка, Академік Вернадський, Анхель, Південний полюс

Конкурс 5. Конкурс капітанів «Хто перший» Задаються 10 запитань. Відповідає той капітан, який першим підняв картку. (кожна правильна відповідь – 1  бал)

  • Яка річка найдовша в світі? (Ніл)
  • Назвіть найбільший півострів Землі (Аравійський)
  • Яка гірська вершина найвища в світі? (Джомолунгма)
  • Назвіть найхолодніше місце північної півкулі. (Оймякон в Якутії)
  • Назвіть найвищу вершину України. (г. Говерла в Карпатах)
  • Найбільший острів на Землі. (Гренландія)
  • Найбільший за площею океан. (Тихий)
  • Найглибше озеро в світі. (Байкал)
  • Найсолоніше море (Червоне)
  • Найбільша за площею пустеля. (Сахара)
  • Найглибше озеро с світі (Байкал)
  • Найменший материк Землі (Австралія)

Конкурс 6 «Підказка» На екрані по черзі з’являються різні природні явища. Один учасник команди пояснює, що це за явище, не називаючи його. Інші учасники команди, не убачивши картинки, відгадують, що це за явище. (кожна правильна відповідь – 1  бал).

Коекурс 7 «Канікули». Потрібно відгадати країну за описом. Учитель читає текст уривками. Після кожного уривка команди на аркуші записують назву країни. Якщо відповідь правильна після прослуховування першого уривка – 5 балів, другого – 2 бали, третього – 1 бал.

                                                                                        І (5 балів)

За розмірами території цю країну можна порівняти з найбільшими країнами Західної Європи і штатами США. Однак за своїм складом та конфігурацією вона різко відрізняється від них.  Бідна на природні ресурси, але багата на морепродукти. За загальною довжиною берегової лінії її можна порівняти з усією Африкою.

                                                                                         ІІ (2 бали)

Жителі країни використовують ієрогліфічну писемність. Навчання в 9-річній обов’язковій школі дає знання 1200 ієрогліфів, а всього треба знати їх близько 2000. Поряд з цим тут існує складова азбука. В сучасних текстах корені більшості слів пишуться ієрогліфами, а граматичні закінчення і службові слова – складовою азбукою. Тексти читаються згори донизу і справа наліво.

ІІІ (1 бал)

Місцеві жителі з давніх часів називають свою країну Ніппон (або Ніхон). Ця назва складається з двох ієрогліфічних знаків, перший з яких означає «сонце», а другий – «основа». Звідси і походить прохідне найменування країни як «Країни ранкового Сонця». Червоне сонячне коло на прапорі і кругла хризантема на державному гербі також символізують сонце, що сходить. 

Відповідь: Японія

ІІІ. Підведення підсумків.

ІV. Заключна частина.

Учні читають вірш «Ода географії»

Лунає хай географам хвала                                Де добувають золото, графіт;

Від них у світі користь немала                          Як відрізнити мармур та граніт;

Що ж географія – наука не проста.                  Із чого сталь отримав сталевар;

Ти маєш знати села і міста,                               Скільки зерна молотять на гектар;

Рівнини, гори, ріки та моря…                           Які народи в Африці живуть;

Багато що – вас запевняю я:                             Чому багато німці пива п’ють…

І як природу треба берегти;                             Ще сто разів «Чому», «Коли» і «Де»?

Де водяться, чим живляться кити;                  На всі географ відповідь знайде

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку