Позакласний захід "Математичний калейдоскоп"

Про матеріал

Математичний калейдоскоп - це формування навичок навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а також розвиток творчого потенціалу студентів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками заходу, працювати в команді, і насамперед, це – підвищення мотивації до вивчення математики.

Перегляд файлу

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЗАПОРІЗЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ АКАДЕМІЇ

 

 

МАТЕМАТИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

«Я люблю математику»

 

 

Розглянуто на засіданні

циклової комісії

фізико-математичних дисциплін

Протокол № 8 від «06» березня 2018 р.

 

 

Запоріжжя 2018

 Мета: формування навичок навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а також розвиток творчого потенціалу студентів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками заходу, працювати в команді, і насамперед, це – підвищення мотивації до вивчення математики.

 Ведуча: Ми переконані, що математика, як і все у житті починається з любові. З любові до цього предмету. Отже, всіх тих, хто любить математику, і тих, хто ще не знає, що любить цю науку, запрошуємо на гру «Я люблю математику».

 Знайомимось з нашими командами. Тож зустрічаємо аплодисментами учасників нашої гри. Вони як інь і янь, як чорне та біле, як лід та полум’я. Вони такі різні. Вони – це наші студенти. Але всі вони єдині в одному – в любові до математики! Отже, представляємо наші команди.

 


1 ТУР

Математична абетка

Необхідно для кожної букви абетки придумати математичний термін. Наприклад: А – алгоритм, Б – бісектриса і т. д. (правильний термін – одне очко). Час – 4 хвилини.

 

Музична пауза

Слово журі

 

2 ТУР

Ребус

Потрібно перенести цифри в “неправильній” рівності таким чином, щоб рівність стала “правильною”. Правильна відповідь оцінюється 3 балами. Час – 2 хвилини.

73-26=58     (83-26=57)

3 ТУР

Хто швидше?

Команди відповідають почергово на запитання. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Команда № 1

1. Чому дорівнює 2-2? (1/4.)   

2. Чому дорівнює lg1? (0.)

3. Чому дорівнює сума кутів рівнобедреного трикутника?(180º.) 

4. Яке найменше значення приймає функція у= 3 sin x? ( -3).

5. cos(π/2 - α)=…(sinα.)

6. Чому дорівнює похідна у=4х+2? (4)

Команда № 2

1. Графіком функції y = x2 є (Парабола.)

2. sin(π/2 + α) =   (cosα.)  

3. Чому дорівнює (-1)32?   (1)

4. Чому дорівнює 3-3 ( 1/27)

5. Яка тригонометрична функція спадна по всій області визначення? ( y= ctgx)

6. Чому дорівнює похідна функції у= 5х3      (15х2)

Команда № 3

1. Чому дорівнює похідна у=lnx? (1/х)

2. Якщо x2 = 1, то x = …(-1 або 1.)

3. Чому дорівнює похідна функції у= 5х3 .   (15х2)

4. Графік функції y = x2 симетричний відносно …     (Осі ординат.)

5. cos(π/2 - α)=…   (sinα.)

6. Скільки розв’язків має рівняння :  sinх=2?   (Жодного)

Команда № 4

1. Чому дорівнює arcsin1/2?     (π/6.)

2. Чому дорівнює lg100? (2)

3. Чому дорівнює sin(π- α) ? ( sin α)

4. Чому дорівнює (  1/2)-3? (8)

5. Яке найбільше значення функції у= 5 сosx?   (5)

6. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58-ій олімпіаді, яка проходила у 548 році до н. е.?    (Піфагор.)

Команда № 5

1. Чому дорівнює 2-2? (1/4.)   

2. Чому дорівнює lg1? (0.)

3. Чому дорівнює сума кутів прямокутного трикутника?(180º.) 

4. Яке найменше значення приймає функція у= 4 sin x? ( -4).

5. cos(π/2 - α)=…   (sinα.)

6. Чому дорівнює похідна у=7х+2? (7)

 

Музична пауза

Слово журі

4 ТУР

Хитрі запитання

Кажуть, зараз дуже важко влаштуватися на роботу. Бо на співбесідах задають дуже хитрі питання.

Наприклад, одне з них. «Петро провів три дні в лікарні. Він не був хворий і не отримав травму, але під час виписки його довелося нести. Питання: чому?».  Відповідь також хитра: «Петро тільки що народився в цій лікарні».

Мені здається, команди вже здогадалися, що наступний конкурс буде «Хитрі запитання», і зрозуміло, що ці запитання будуть пов’язані з математикою. Кожній команді буде задано по три хитрих запитання і якщо ви правильно дасте на нього відповідь, то отримаєте один бал, тобто максимальна кількість балів за цей конкурс – три.

Команда № 1

1. На одній нозі півень важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах? (4 кілограми)

2. Що стоїть між числами 2 і 4?  (Буква і)

3. Світланка і Василь прийшли вранці в клас, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало у класі? (П’ять)

Команда № 2

4. На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось? (Три)

5. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики? (Без дробу).

6. Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (20 км)

Команда № 3

7. Мама дала Сергію 4 сливи, 5 яблук і 2 цукерки. Скільки фруктів мама дала синові? (9)

8. У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їм – 2 дівчинки. Скільки дітей ішло в школу? (7)

9. У якому слові можна знайти цілий метр букви «о»? (Метро)

Команда № 4

10. Що є в кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)

11. Яка цифра завжди катається в електричці? (Три)

12. У бабусі Олени були: кіт Моряк, собака Дружок, онука Леся і онук Денис. Скільки всього онуків у бабусі? (Два)

Команда № 5

13. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За скільки хвилин можна зварити три таких яйця? (4)

14. Порахувати, скільки людей в наступному рядку: ти та я, та ми з тобою. (2)

15. Скільки разів з числа 10 можна відняти число 2? ( (Один), оскільки вже після першого віднімання двійки залишиться число 8, а не 10).

 

Музична пауза

Слово журі

5 ТУР

Тести

З чотирьох варіанті відповідей на запитання потрібно вибрати одну. За кожну правильну відповідь 1 бал.

 

Команда № 1

1. Які не бувають цифри?

А. Арабські. В. Римські. С.* Латинські. D. Парні.

2. Найкоротша відстань від точки до прямої. 

А. Похила. В.* Перпендикуляр. С. Дотична. D. Висота.

3. Відрізок, що ділить протилежну сторону трикутника на дві рівні частини.

А.* Медіана. В. Бісектриса. С. Січна. D. Апофема.

Команда № 2

4. Теорему про залежність між сторонами прямокутного трикутника сформулював:

А. Остроградський. В. Фалес. С.* Піфагор. D. Вієт.

5. Фігура, яка складається з двох променів, що виходять з однієї точки.

А. Трикутник. В.* Кут. С. Многокутник. D. Відрізок.

6. Яка маса найбільша? 

А. Пуд. B. 16 кг. С. 0,016 т. D.* 1,6 ц.

Команда № 3

7. Які не бувають дроби? 

А. Мішані. B. Звичайні. С. Десяткові. D.* Штучні.

8. Прилад, яким вимірюють кути.

А. Штангенциркуль. В.* Транспортир. С. Косинець. D. Мікроскоп.

9. Що вимірюють курвіметром?

А. Площу. В. Масу. С.* Відстань на карті. D. Температуру.

Команда № 4

10. Який кут утворює дотична з радіусом в точці дотику?

А.* Прямий. В. Гострий. С. Тупий. D. Розгорнутий.

11. Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою на колі.

А. Сектор. В. Сегмент. С.* Радіус. D. Діаметр.

12. Відношення протилежного катета до прилеглого в прямокутному трикутнику.

А. Синус. В. Косинус. С.* Тангенс. D. Котангенс.

Команда № 5

13. Яке число називають дюжиною? 

А. 13. В.* 12. С. 40. D. 7.

14. У рівнобедреному трикутнику висота, проведена до основи, одночасно є:

А.* Бісектрисою. В. Гіпотенузою. С. Січною. D. Стороною.

15. Яким не буває корінь?

А. Квадратним. В. Арифметичним. С. Кубічним. D.* Тригонометричним.

 

Музична пауза

Слово журі

 

 

 

6 ТУР

Обчислення

Команди повинні якнайшвидше обчислити значення виразу. Правильна відповідь оцінюється 3 балами.

 

7 ТУР

Конкурс капітанів

Потрібно спростити вираз. Час – 5 хвилин. Максимальна оцінка – 5 балів.

Музична пауза

Слово журі

 

 

 

docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку