Математичний калейдоскоп - це формування навичок навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а також розвиток творчого потенціалу студентів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками заходу, працювати в команді, і насамперед, це – підвищення мотивації до вивчення математики.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАПОРІЗЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ
ЗАПОРІЗЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ АКАДЕМІЇ
МАТЕМАТИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
«Я люблю математику»
Розглянуто на засіданні
циклової комісії
фізико-математичних дисциплін
Протокол № 8 від «06» березня 2018 р.
Запоріжжя 2018
Мета: формування навичок навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а також розвиток творчого потенціалу студентів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками заходу, працювати в команді, і насамперед, це – підвищення мотивації до вивчення математики.
Ведуча: Ми переконані, що математика, як і все у житті починається з любові. З любові до цього предмету. Отже, всіх тих, хто любить математику, і тих, хто ще не знає, що любить цю науку, запрошуємо на гру «Я люблю математику».
Знайомимось з нашими командами. Тож зустрічаємо аплодисментами учасників нашої гри. Вони як інь і янь, як чорне та біле, як лід та полум’я. Вони такі різні. Вони – це наші студенти. Але всі вони єдині в одному – в любові до математики! Отже, представляємо наші команди.
1 ТУР
Математична абетка
Необхідно для кожної букви абетки придумати математичний термін. Наприклад: А – алгоритм, Б – бісектриса і т. д. (правильний термін – одне очко). Час – 4 хвилини.
Музична пауза
Слово журі
2 ТУР
Ребус
Потрібно перенести цифри в “неправильній” рівності таким чином, щоб рівність стала “правильною”. Правильна відповідь оцінюється 3 балами. Час – 2 хвилини.
73-26=58 (83-26=57)
3 ТУР
Хто швидше?
Команди відповідають почергово на запитання. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Команда № 1
1. Чому дорівнює 2-2? (1/4.)
2. Чому дорівнює lg1? (0.)
3. Чому дорівнює сума кутів рівнобедреного трикутника?(180º.)
4. Яке найменше значення приймає функція у= 3 sin x? ( -3).
5. cos(π/2 - α)=…(sinα.)
6. Чому дорівнює похідна у=4х+2? (4)
Команда № 2
1. Графіком функції y = x2 є (Парабола.)
2. sin(π/2 + α) = (cosα.)
3. Чому дорівнює (-1)32? (1)
4. Чому дорівнює 3-3 ( 1/27)
5. Яка тригонометрична функція спадна по всій області визначення? ( y= ctgx)
6. Чому дорівнює похідна функції у= 5х3 (15х2)
Команда № 3
1. Чому дорівнює похідна у=lnx? (1/х)
2. Якщо x2 = 1, то x = …(-1 або 1.)
3. Чому дорівнює похідна функції у= 5х3 . (15х2)
4. Графік функції y = x2 симетричний відносно … (Осі ординат.)
5. cos(π/2 - α)=… (sinα.)
6. Скільки розв’язків має рівняння : sinх=2? (Жодного)
Команда № 4
1. Чому дорівнює arcsin1/2? (π/6.)
2. Чому дорівнює lg100? (2)
3. Чому дорівнює sin(π- α) ? ( sin α)
4. Чому дорівнює ( 1/2)-3? (8)
5. Яке найбільше значення функції у= 5 сosx? (5)
6. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58-ій олімпіаді, яка проходила у 548 році до н. е.? (Піфагор.)
Команда № 5
1. Чому дорівнює 2-2? (1/4.)
2. Чому дорівнює lg1? (0.)
3. Чому дорівнює сума кутів прямокутного трикутника?(180º.)
4. Яке найменше значення приймає функція у= 4 sin x? ( -4).
5. cos(π/2 - α)=… (sinα.)
6. Чому дорівнює похідна у=7х+2? (7)
Музична пауза
Слово журі
4 ТУР
Хитрі запитання
Кажуть, зараз дуже важко влаштуватися на роботу. Бо на співбесідах задають дуже хитрі питання.
Наприклад, одне з них. «Петро провів три дні в лікарні. Він не був хворий і не отримав травму, але під час виписки його довелося нести. Питання: чому?». Відповідь також хитра: «Петро тільки що народився в цій лікарні».
Мені здається, команди вже здогадалися, що наступний конкурс буде «Хитрі запитання», і зрозуміло, що ці запитання будуть пов’язані з математикою. Кожній команді буде задано по три хитрих запитання і якщо ви правильно дасте на нього відповідь, то отримаєте один бал, тобто максимальна кількість балів за цей конкурс – три.
Команда № 1
1. На одній нозі півень важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах? (4 кілограми)
2. Що стоїть між числами 2 і 4? (Буква і)
3. Світланка і Василь прийшли вранці в клас, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало у класі? (П’ять)
Команда № 2
4. На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось? (Три)
5. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики? (Без дробу).
6. Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (20 км)
Команда № 3
7. Мама дала Сергію 4 сливи, 5 яблук і 2 цукерки. Скільки фруктів мама дала синові? (9)
8. У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їм – 2 дівчинки. Скільки дітей ішло в школу? (7)
9. У якому слові можна знайти цілий метр букви «о»? (Метро)
Команда № 4
10. Що є в кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)
11. Яка цифра завжди катається в електричці? (Три)
12. У бабусі Олени були: кіт Моряк, собака Дружок, онука Леся і онук Денис. Скільки всього онуків у бабусі? (Два)
Команда № 5
13. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За скільки хвилин можна зварити три таких яйця? (4)
14. Порахувати, скільки людей в наступному рядку: ти та я, та ми з тобою. (2)
15. Скільки разів з числа 10 можна відняти число 2? ( (Один), оскільки вже після першого віднімання двійки залишиться число 8, а не 10).
Музична пауза
Слово журі
5 ТУР
Тести
З чотирьох варіанті відповідей на запитання потрібно вибрати одну. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Команда № 1
1. Які не бувають цифри?
А. Арабські. В. Римські. С.* Латинські. D. Парні.
2. Найкоротша відстань від точки до прямої.
А. Похила. В.* Перпендикуляр. С. Дотична. D. Висота.
3. Відрізок, що ділить протилежну сторону трикутника на дві рівні частини.
А.* Медіана. В. Бісектриса. С. Січна. D. Апофема.
Команда № 2
4. Теорему про залежність між сторонами прямокутного трикутника сформулював:
А. Остроградський. В. Фалес. С.* Піфагор. D. Вієт.
5. Фігура, яка складається з двох променів, що виходять з однієї точки.
А. Трикутник. В.* Кут. С. Многокутник. D. Відрізок.
6. Яка маса найбільша?
А. Пуд. B. 16 кг. С. 0,016 т. D.* 1,6 ц.
Команда № 3
7. Які не бувають дроби?
А. Мішані. B. Звичайні. С. Десяткові. D.* Штучні.
8. Прилад, яким вимірюють кути.
А. Штангенциркуль. В.* Транспортир. С. Косинець. D. Мікроскоп.
9. Що вимірюють курвіметром?
А. Площу. В. Масу. С.* Відстань на карті. D. Температуру.
Команда № 4
10. Який кут утворює дотична з радіусом в точці дотику?
А.* Прямий. В. Гострий. С. Тупий. D. Розгорнутий.
11. Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою на колі.
А. Сектор. В. Сегмент. С.* Радіус. D. Діаметр.
12. Відношення протилежного катета до прилеглого в прямокутному трикутнику.
А. Синус. В. Косинус. С.* Тангенс. D. Котангенс.
Команда № 5
13. Яке число називають дюжиною?
А. 13. В.* 12. С. 40. D. 7.
14. У рівнобедреному трикутнику висота, проведена до основи, одночасно є:
А.* Бісектрисою. В. Гіпотенузою. С. Січною. D. Стороною.
15. Яким не буває корінь?
А. Квадратним. В. Арифметичним. С. Кубічним. D.* Тригонометричним.
Музична пауза
Слово журі
6 ТУР
Обчислення
Команди повинні якнайшвидше обчислити значення виразу. Правильна відповідь оцінюється 3 балами.
7 ТУР
Конкурс капітанів
Потрібно спростити вираз. Час – 5 хвилин. Максимальна оцінка – 5 балів.
Музична пауза
Слово журі