Позакласний захід: "Математичний марафон"

Про матеріал
Позакласний захід: "Математичний марафон" для перевірки набутих знань учнів
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід «Математичний марафон»

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Математичний марафон”

Мета:

  • сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з природничих дисциплін, виникненню внутрішніх мотивів навчання;
  • активізувати розумову діяльність учнів, психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні предметів природничого циклу;
  • забезпечити активність, зацікавленість учнів; виховувати інтерес до вивчення точних наук, сприяти підвищенню загальної культури учнів.

Форма проведення: гра – змагання.

Обладнання:

Плакати з висловами:

  • «Ніколи не соромся питати про те, чого не знаєш» (арабська мудрість)
  • «Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує в собі наполегливість у досягненні мети» (А.І.Маркушевич)
  • «Радість бачити й розуміти є найпрекраснішим даром природи» (А.Ейнштейн)
  • «Знання збираються по краплині, як вода в долині» (українське прислів`я)
  • «Людина боїться того, чого не знає, знанням перемагається будь-який страх» (В.Г.Бєлінський);

картки із завданнями, таблички з назвами станцій для кабінетів; Комп’ютерні тести «Перевір себе – тестування для математиків» та  « Математичні прислів’я», розроблені у програмі MyTestX; Маршрутний аркуш; Призи.

Станції

«Вірю не вірю»

«Перевір себе»

«Математичні прислів’я»

«Будь уважним»

«Поетів»

Кількість балів

 

 

 

 

 

Всього балів

 

 

 

 

 

Маршрутний лист команди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Сценарій проведення позакласного заходу

Ведучий

Доброго дня, дорогі друзі! Ми ради вітати вас сьогодні на нашій грі!
Сьогодні ми розпочинаємо шкільний інтелектуальний марафон!

Ви можете сказати, що марафон – це щось спортивне. Дійсно, марафон
названий на честь еллінського воїна, який прибіг в Афіни з містечка
Марафон зі звісткою про перемогу над персами.

А наш марафон – інтелектуальний. На всіх гравців чекають складні
випробування. Сподіваймося, що звістка про переможців нашого марафону швидко рознесеться по всій школі. А зараз зустрічаємо наших марафонців!

У грі приймають участь команди учнів  5 класу. Привітаємо їх! …

І нехай пані Фортуна визначить найрозумніших!
А щоб їй допомогти, представляємо наше журі: …

Команди представляють жюрі  назви свого поїзда і девізи, отримують маршрутні аркуші  і починають рух по станціях в тому порядку, в якому вони записані в маршрутних аркушах (в кожного поїзда свій порядок станцій, щоб не зіткнутися на одній станції). На станціях поїзди зустрічають чергові станції ( учні 11 класу), пояснюють умови проходження певної станції і виставляють відповідний бал за результатами проходження. На виконання завдань відводиться 7 хвилин.

І станція «Вірю не вірю» – кабінет хімії

ПИТАННЯ ( «ТАК»,  «НІ»)

За кожну вірну відповідь – 1 бал

  1. Чи вірите Ви, що якщо помножити ваш вік на 7, потім помножити на 1443, то результатом буде ваш вік, записаний 3 рази підряд?
  2. Чи вірите Ви, що десяткова система числення, використовувана нами, виникла унаслідок того, що у людини на руках 10 пальців?
  3. Чи вірите Ви, що страх перед комп’ютерами або роботою за комп’ютером називається неофобія?
  4. Чи вірите Ви, що відстань між записуючою голівкою дисковода і диском, що крутиться, складає 500 мікродюймів? Для порівняння, ширина людського волоса складає 4 тисячі мікродюймів.
  5. Чи вірите Ви, що глава Microsoft одержує більше 5 мільйонів електронних листів в день?
  6. Чи вірите Ви, що за старих часів на Русі використовувалися як одиниці виміру об’єму відро?
  7. Чи вірите Ви, що в групі, що складається з 23 і більш чоловік, швидше за все знайдуться 2, що відзначають день народження в один і той же день?
  8. Чи вірите Ви, що не існує Нобелівській премії в області математики?
  9. Чи вірите Ви, що існує теорема, яка називається теоремою про двох пожежників?
  10. Чи вірите Ви, що сума всіх чисел на рулетці в казино дорівнює числу звіра 666?

ВІДПОВІДІ

  1. Так, це дійсно так!
  2. Так, це дійсно так, здібність до абстрактного рахунку з’явилася у людей не відразу, а використовувати для рахунку саме пальці виявилося найзручнішим. Цивілізація майя і незалежно від них чукчі історично використовували двадцятичну систему числення, застосовуючи пальці не лише рук, але і ніг.
  3. Ні, неофобія – це боязнь нового, боязнь змін, а страх перед комп’ютерами – кіберфобія.
  4. Ні, це не вірно, відстань складає 1 мікродюйм.
  5. Так.
  6. Так, це правда, відро (біля 12л), штоф (десята частина відра).
  7. Це правда, вірогідність перевищує 50%
  8. Це правда. Справжня причина невідома, але є декілька припущень. Одне з них – на той момент вже існувала премія по математиці від шведського короля. Інше припущення – математики не роблять важливих винаходів для людства, оскільки ця наука має чисто теоретичний характер.
  9. Ні, це брехня, хоча деякі математичні закони дійсно називають по аналогії з ситуаціями в реальному житті. Наприклад, теорема про існування межі у функції, яка «затиснута» між двома іншими функціями, що мають однакову межу, називається теоремою про двох міліціонерів.
  10. Це правда, із-за цього факту рулетку інколи називають «чортовим колесом».

ІІ станція «Перевір себе-тестування для математиків» – кабінет інформатики.

У маршрутний аркуш записується сума зароблених балів всіх членів команди.

Тестування з математики

ІІІ станція «Математичні прислів’я» – кабінет інформатики.

У маршрутний аркуш записується сума зароблених балів всіх членів команди.

Тестування з математики

ІV станція “ Будь уважним ” кабінет фізики.

Конкурс проводиться в 2 етапи. Перший етап: команді на 3 сек. показується картка.

Завдання: знайти суму чисел. (На картці намальовані квадрат, круг і трикутник. У них відповідно числа : 9, 4, 3).

Квадрат

Круг

Трикутник

Насправді задаються наступні питання:

  • Яке число записане в квадраті? ( 1 бал)
  • Яким кольором намальовано коло?  ( 1 бал)
  • В якій фігурі записано число 9?  ( 1 бал)
  • Яка фігура є останньою? ( 1 бал)

Другий етап: читається уривок з вірша К.І.Чуковського “Мойдодир”.

Одеяло убежало, улетела простыня,
И подушка, как лягушка, ускакала от меня.
Я – за свечку, свечка – в печку,
Я – за книжку, та – бежать
И вприпрыжку под кровать.
Я хочу напиться чаю, к самовару подбегаю,
Но пузатый от меня убежал, как от огня!
Что такое? Что случилось? Отчего же всё кругом
Завертелось, закружилось и помчалось колесом?
Утюги за сапогами, сапоги за пирогами,
Пироги за утюгами, кочерга за кушаком.
Всё вертится, всё кружится и несётся кувырком!..

Питання: скільки предметів втекло від бруднулі?    (3 бали)

ВІДПОВІДЬ: 11

V станція « Поетів » – бібліотека.

Станція поетів – оцінюється 8 балів: 1 бал за кожне поєднання.

Поетом можеш ти не бути, а математиком – зобов’язаний!

Пропонується скласти по заданих римах вірші з математичним змістом.

Двойка-головомойка,
Умножение-головокружение,
Единица-озорница,
Круг-друг,
Точка-дочка,
Уравнение-напряжение,
Треугольник-разбойник,
Квадрат-фасад.

Підведення підсумків марафону

Після проходження всіх станцій у відповідності до графіка команди здали маршрутні листи з набраними балами. Члени жюрі визначили переможців. У цей час команди і чергові на станціях виступили зі своїми враженнями про проведення марафону. При цьому назвали станції, що сподобалися найбільше та найбільш кмітливих членів команд.

Вчитель. А тепер ми попросимо наше шановане журі оголосити результати.

(Оголошення результатів та нагородження)

Вчитель.  Спасибі всім, за це чудове свято на честь математики. Я бажаю вам подальших успіхів у вивченні цієї науки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

  • Дружба // Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (голова редколегії) та ін. ; Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук (наукові редактори) ; І. О. Покаржевська (художнє оформлення). — Київ : Абрис, 2002. — 742 с. — 1000 екз. ББК 87я2. ISBN 966-531-128-X.
  • Сваре, Х. Философия дружбы [Текст]: монография / Сваре Х. — Москва: Прогресс-Традиция, 2010. — 256 с. ISBN 978-5-89826-344-7
  • Гаврилова Т.П., Понятие эмпатии в зарубежной психологии, ВП-75 №2
  • Гозман Л.Я., Психология эмоциональных отношений, МГУ 1987.
  • Дубовская Е.М., Улановская И.М., К вопросу о роли при различных условиях взаимодействия в паре., В кн. Психологические проблеммы обучения.
  • Кон И.С., Дружба. (психолого-этический очерк), М 1987.
  • Кон И.С., Психология ранней юности., М 1989.
  • Кон И.С., Психология юношеской дружбы., М 1973.
  • Покровский (под ред.), Лабиринты одиночества., Сборник американских статей.
  • Пушкин А.С., Собр. соч. В 10-ти т., М.-Л. 1949, т.2.
  • Фридман Л.М., Кулагина И.Ю., Психологический справочник учителя., М 1991.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз позакласного заходу:

  1. Позакласний захід був проведений 15.02.2019р.  по всій  Криворізької загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів №117. У позакласному  заході прийняли участь 20 учнів, яким дуже сподобалось брати участь у ньому. Позакласний захід  «Математичний марафон» було проведено у ігровій формі.
  2. Даний захід дуже актуальний для 5 класу, так як дітям дуже цікаво грати в такі ігри, а тут не тільки гра, а ще матиматика.
  3. Перед тим як провести позакласний захід, я перечитала багато різної літератури, для того щоб обрати саме ті завдання які буде не складно розв’язати але треба буде і подумати.
  4. Як на мене, позакласний  захід був проведений на вищому рівні, так як всі учні активно брали участь та із великою зацікавленістю очікували наступного завдання.
  • Під час проведення заходу я підбирала кожному учню своє завдання а складністю, адже не всі учні однаково мислять і розуміють той чи інший матеріал.
  • Активізовувати увагу учнів не було портібним, так як їм дуже сподобалася граючи розвязувати математику, і вони тихенько слідкували а кожним моїм рухом та уважно слухали кожне моє слово щоб нічого не пропустити.
  • Під час всього заходу мені не знадобилося підвищувати тон, так як поведінка у всіх учнів була гарною.
  1. Зовнішній вигляд учнів і приміщення повністю відповідали виховній меті заходу, оскільки він не мав певного дресс-коду.
  2. Даний захід  дуже доцільний, оскільки  навіть ті учні які відстають можуть підтягнути та закріпити свої знання. Мета заходу на всі 100 % реалізована.

покинули своїх гарних «друзів» і їх поведінка стала кращою.

Після проведення даного виховного заходу учні класу стали більш згуртованими та почали всі один одному допомагати.

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку