Позакласний захід "Свято Матері"

Про матеріал
Важливе та необхідне свято, що має на меті виховання любові, пошани. поваги до найріднішої людини - матері.
Перегляд файлу

Тема. Найрідніша людина у світі

Мета.Допомогти дітям усвідомити значення матері у людському житті; розвивати мислення й мовлення; спонукати школярів до творення добра навколо себе та розуміння правильного ставлення до матері.

Обладнання: проектор, індивідуальні картки для роботи в парах і групах, квіти для віночка матусям, кошик для прислів’їв.

                                               Перебіг уроку

1.Організаційно -  мотиваційний етап

1.1. Привітання

Я всміхаюсь сонечку,-«Здрастуй,золоте»

Я всміхаюсь квіточці,-«Хай вона росте»

Я всміхаюсь дощику,-«Лийся мов з відра»

Людям усміхаюсь я,-Зичу їм добра.

-З настроєм усе гаразд.

2. Актуалізація знань

2.1. Створення проблемної ситуації

- Подумайте і відгадайте:

          Тема наша хоч проста,

          Та для вас цікава,

        Будуть в ній нові слова,

           Буде і забава.

           Ви здобудете знання

           І нові сумління,

           А для цього треба вам

               Проявить терпіння

У всі часи , всі народи величали її як найбільшу святиню. Вона – корінь життя,Берегиня роду людського.Ми складаємо їй шану, звеличуємо у поезіях.Бо яквічне життя на землі, так вічна вона – символ добра, миру і щастя.

               Найрідніша , наймиліша

               Всіх вона нас пестить , тішить,

               Завжди скрізь буває з нами

               Відгадайте хто це?  (МАМА)

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Оголошення теми та завдань  уроку

Отже , тема нашого уроку  «Наймиліша , найрідніша людина у світі»

- Знаючи тему уроку, яким ви сподіваєтесь його побачити?

3.2. Правила уроку:

1)  Хочу багато знати.

2) Буду старанним і уважним.

3) Буду активним.

4) Що знаю сам , розкажу іншим.

Молодці!

4. Засвоєння нових знань, формування нових умінь і навичок

4.1.Бесіда про маму

( Діти декламують напам’ять)

Мама! Мама! – гарне слово

Тільки скажеш – все готово

Мамо, кашки! – кашка є

Мамо, чаю! – вмить наллє

Мамо, спатки! – вже роздітий

І у ліжку , і укритий.

Мамо, ніжку зав’яжи,

Мамо, казку розкажи.

Мама, Мама, - гарне слово

Тільки скажеш все готово!

Вчитель. Мати… Тільки вона нічого не пожалкує для своєї дитини. Це вона у свята та будні ніколи не згадає про себе, все віддасть, щоб захистити свою дитину від будь-яких труднощів, щоб вам жилося краще. Віддасть свою мудрість, тепло свого серця, своє здоров’я. Материнська любов не знає кордонів, страху, сумнівів, розрахунків.Вона очищує, зігріває, зупиняє нас перед безоднею.І раз у рік ми святкуємо її день.

Може хтось із вас знає, коли ми святкуємо день матері?

4.2. Історія походження свята матері

Ще у 1914 році за проханням дівчинки-сирітки Анни Джервіс, яка дуже рано втратила маму, конгрес США ухвалив святкування нового державного свята «Свята Матері». Невдовзі його святкування узаконили ще багато країн. І у 1929 році за ініціативою союзу українок, яких підтримали «Просвіта», «Пласт», «Рідна школа» та інші культурно- освітні товариства, свято матері започатковано на Галичині, а потім і по всій Україні.

4.3. Віночок для мами

- У кожного з вас на парті є квіти. З яких ви сплетите віночок гарних слів для мами. Ви повинні на кожній квіточці написати слова, якими називаєте найріднішу у світі людину. Готову квіточку вплести у віночок,що на дошці.

-Отже, у нас утворився дуже гарний віночок, який ви подаруєте своїм матусям на свято матері. Надіюся, що піднімете їм настрій віночком теплих слів.

4.4.Прослуховування та обговорення вірша «Три матері»

-Добре подумайте і скажіть, кого ми ще називаємо матінкою?

Ой маю я три матері,  та всі три хороші-

Три матері, три квіточки, як три красні рожі.

Перша Мати – Непорочна Пречистая Діва,

Друга Мати – це найкраща у світі країна,

Земля наша , наша славна ненька Україна.

Третя Мати, що ж про неї гарного сказати?

Це ласкава, люба, мила, рідна моя мати.

Ой я маю три матері та всі три хороші

Три матері, як три квіточки, як три красні рожі.

-Аще на уроках християнської етики ми вчили 10 Божих Заповідей, де також згадується мати.

4.5. Робота над Божими заповідями та  біблійними історіями

П’ята заповідь:

Шануй батька свого і матір свою, і довголітнім ти будеш на землі.

  • У Біблійних розповідях зустрічаються подвиги матерів.

Може хтось із вас пам’ятає, де саме описується  героїзм матері?

(Притча про царя Соломона)

 Фізкультхвилинка

Ми, як високі дерева.

Ми, як низенька трава.

Нас сонце голубить, нас дощ полива,

Нас вітер колише, тріпоче, зрива,

Та Бог на руках своїх міцно трима.

5. Закріплення вивченого, поглиблення знань

5.1. Робота в парах  «Склади прислів’я»

- На кожній парті є перерізані стрічки з написаними словами.

Ваше завдання прочитати і скласти слова так, щоб утворилися прислів’я.

Добрі діти батькам вінець, а погані  - кінець.

• У дитини болить пальчик, а в матері – серце.

• Дитина плаче, а матері – боляче.

• Нема того краму, щоб купити маму.

• На сонці тепло, а коло матері добре.

• Який кущ, така і калина, яка мати , така і дитина.

• Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині.

• Як під сонцем квітам, так з матір’ю дітям.

• У кого є ненька, у того голівка  гладенька.

• Шануй батька й неньку і буде тобі скрізь добренько.

- Багато письменників і поетів писали про маму. Отже, і ми залишили краплинку добрих слів у океані поезій.

5.2. Інсценізація вірша про бабусю і онуку

- Кого ми називаємо мамусею двічі?

-Наші рідненькі бабусі, які вони бджілки – трудівниці. Хочу щоб ви зі сторони подивилися на ваше життя поряд із бабусею. Кожен уявіть себе і згадайте щось схоже.

-Сьогодні неділя, бабуся ще спить,

Не буду бабусю я рано будить,

Насмажу картоплі сама на сніданок,

Сама підмету я і сіни, і ґанок,

Пиріг із повидлом спечу я сама,

А то ж вихідних у бабусі нема…

Картопля парує, букет на столі.

А де ж це бабуся? Немає її?

-Бабусенько, де ви? Я вас чекаю!

(виходить бабуся з віником і совком)

-Лушпиння з картоплі по кухні збираю,

Змиваю повидло із стелі, і стін,

Змітаю розсипаний цукор і кмін,

Ще, зараз, з дверей повишкрябую тісто

І сяду з тобою онученько їсти.

-  Ви всім нам довели,що вмієте бабусям зробити справжнє свято.

5.3. Слайд-шоу «Моїй бабусі»

- Після всього,що ви побачили і почули, ще більше шануватимете своїх найдорожчих бабусь.

5.4. Робота в групах

- Зараз будете працювати у групах. На роботу у вас 3 хв.

І група – передайте зміст прочитаного, охарактеризуйте вчинок головного героя і зробіть свої висновки, використовуючи слова «я б так само…»

Красиві слова і красиве діло

Серед поля стоїть маленька хатина. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.

Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.

Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.

І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:

-Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…

Другий теж промовив жалісливі слова:

-Як страшно опинитися в зливу серед поля! Яспівчуваю тобі…

А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру одежину і одягнув суху.

Гарні не красиві слова. Гарні - красиві діла.

 

ІІ група – передайте короткий зміст, використовуючи слова «я б ніколи…»

Вчинок

Вітько – бідак, страждає так, аж здрига ногами,

Він за столом, він пише твір: « Я помагаю мамі.»

Старанно олівець гризе та супить брови грізно,

Але нічого – хоч умри! – до голови не лізе…

Та ось тихесенько зайшла в його кімнату мама:

-Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.

-Ідея! – вигукнув синок, - а мамі: « Ну й морока!

Сама іди, я твір пишу. Роблю важкі уроки!»

І мама вийшла, а Вітько швиденько пише в зошит:

«Я в магазин ходжу завжди, коли мене попросять»…

Хвилин за десять мама знов з’являється у дверях:

-Вітюнь, картопельки почисть, а я зварю вечерю.

-Сама начисть! – кричить Вітько, та так, що ледь не лопне, -

Я твір пишу, я зайнятий, сама вари картоплю!

Виходить мама, а синок писати знов сідає:

« Я мамі сам варю обід, вечерю і сніданок!»

Радіє син: не твір, а люкс! Оцінка буде гарна!

 

ІІІ група – охарактеризуйте поведінку горобчихи, використовуючи слово «Отже,…»

На полюванні

Повертаючись з полювання, собака біг попереду мене. Враз він сповільнив кроки і почав підкрадатися, неначе побачив здобич. Яглянув і побачив маленького жовторотого горобчика, який випав із гнізда і безпомічно розчепірив молоденькі крильця.Мій собака повільно наближався до нього, як враз, зірвавшись із найближчого дерева, стара червоногруда горобчиха, каменем упала перед самою мордою пса. Вона настовбурчила пір’я, оскаженіло, з тривожним писком, кинулася в напрямку зубатої відкритої пащі. Пташка поспішала врятувати, заслонивши собою свою дитину. Яким же страшним чудовиськом здавався їй мій собака. І все ж таки не змогла всидіти горобчиха на високій гілці. Неймовірна сила скинула її звідти. Мій Рекс зупинився і потім позадкував. Напевно, і він визнав цю силу. Я стояв осторонь, осторопівши.

Я дійсно був захоплений героїчною силою духу цієї маленької пташки. «Любов, -  подумав я,  - сильніша за смерть».

5.5. Слово вчителя

Отже, послухавши ваші історії на душі стає легко від того, що ви розумієте, як і де себе поводити, коли ви поступаєте правильно, а коли ні, коли ви радуєте матір,а коли засмучуєте.

Я хочу наголосити на тому, що всім людям властиво помилятися, а особливо дітям. І тому усвідомивши свої помилки, просіть пробачення у своїх матусь, вчіться визнавати свої помилки, адже, мама вас завжди пробачить, пожаліє, приголубить і життя стане кращим.

6.Підсумок уроку

- Наш урок добігає кінця.

- Чи справдилися ваші очікування?

- Чи цікаво вам було?

- Чи дотримувались правил уроку?

Завжди пам’ятайте про те, що є у світі людина, яка вас любитиме, не забувайте ніколи рідної матусі, шануйте і поважайте мам!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку