УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СОЛЕДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Добриніна А.П.
Позакласний захід
«Через терни – до зірок»
для учнів 5-6 класів
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СОЛЕДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Добриніна А.П.
Позакласний захід.
«Через терни – до зірок»
для учнів 5-6 класів
м. Соледар, 2019
Автор: Добриніна Алла Павлівна, вчитель математики Соледарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим вивченням англійської мови Соледарської міської ради Донецької області
Рецензенти: Лозиняк А.Л., завідувач міського методичного кабінету Управління освіти Соледарської міської ради
Перехрест Т.С., керівник міського методичного об’єднання вчителів
математики
Розглянуто і затверджено на засіданні науково-методичної ради Управління
освіти Соледарської міської ради (протокол від _________ р. №____)
Добриніна А.П. Позакласний захід. «Через терни – до зірок» для учнів 5-6 класів – Соледар: Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим вивченням англійської мови Соледарської міської ради Донецької області, 2019. – 8 с.
Розробка представляє собою позакласний захід «Через терни – до зірок», що розрахований для учнів 5-6 класів. Він проходить в формі змагання між командами класів. Командам задаються дуже цікаві завдання та питання математичного змісту, деякі з них пов’язані з навколишнім середовищем, а деякі суто математичного змісту. Такі змагання розширюють світогляд учнів та прищеплюють любов та зацікавленість до предмету.
Через терни – до зірок.
Ведучий: І так, ми починаємо. Кожного року в нашій школі проводиться неділя МІФ, неділя математики, інформатики та фізики. За словами М. В. Ломоносова «Математику вже тому вчити треба, що вона розум в порядок приводить.» В нашу програму покладені ідеї відомих телевізійних інтелектуальних ігор: «Що, де, коли», « Брейн - ринг» та інші.
Добрий день усім, хто любить математику, усім тим хто прийшов і слухає нас, добрий день усім, хто не любить математику, але прийшов і слухає нас. Зі святом математики, фізики та інформатики.
Звучить мелодія.
Ведуча: Дорогі п‘ятикласники! На уроках математики ми говорили про те, що наша нумерація називається позиційною, вона, як сучасні цифри, виникла приблизно 1500 років назад у Індії. Це не означає, що індійські цифри мали з самого початку сучасний вид. На протязі багатьох століть крокуя із країни в країну стародавні індійські цифри багато раз змінювались, поки не прийняли сучасний вид. В Європу індійські цифри були занесені в Х-ХІІІ столітті арабами і тому ми їх стали називати арабськими, але вірно називати індійськими.
Ведучий: Послухайте інформацію про результати першого етапу нашої подорожі до зірок. Ще до осінніх канікул 5-і класи одержали завдання:
В результаті одержали:
5-А кл. 5-Б кл. 5-В кл.
Ведуча: Продовжуємо подорож, екіпажі від кожного класу (5–7 учнів) виходять на сцену.
5 –А кл.
5 – Б кл.
5 –В кл.
Ведуча: Представляємо журі.
Ведучий: 1 конкурс. Кожна команда, клас представляє кращі творчі роботи учнів із свого класу, це може бути пісня, казка, вірш.
Ведуча: 2 конкурс. За 1хв. треба відповісти на питання:
Площа квадрата зі стороною 5 дорівнює… (25)
10) Площа квадрата зі стороною 9 дорівнює… (81)
11) Суму замінити добутком… ()
12) Добуток замінити сумою… ()
13) Швидкість тіла, яка рухається 1 км за 1год… (1км/год)
14) Швидкість тіла, яка рухається 5 км за 1год… (5км/год)
15) Швидкість тіла, яка рухається 6 км за 2год… (3км/год)
16) Яку частину години складає урок? ()
17) Назвіть найбільше натуральне число (не існує)
18) Найменше натуральне число (1 одиниця)
19) В якому році почалася ера пілотованої космонавтики (1961р)
20) Назвіть число попереднє 1 (не існує)
21) Рівняння це… (рівність за змінними)
22) Яке число без остачі ділиться на усі числа? (0)
23) Кути бувають… (гострі, тупі, прямі, розгорнуті)
24) Іменем кого названа шкала, за якою вимірюють температуру? (шкала Цельсія)
25) Вираз записують… ()
26) Одиницю заміни дробом… ()
27) Скільки разів м вміщується у 2м (4 рази)
28) року є … (місяць)
29) Якщо натуральне число , яке наступне? ()
30) Як записати любе парне число? ()
31) Як записати любе непарне число? ()
Ведучий: Конкурс 3. А зараз ми на математичному рингу. Прошу журі слідкувати за тим, яка команда першою подасть сигнал про готовність відповідати.
Ведуча : Конкурс 4. До нас у гості прийшли першокласники. Вони мають до вас запитання. Не забувайте, що перед вами молодші вас учні і відповідати треба так, щоб вони зрозуміли математичну суть вашої відповіді.
1-й учень: В підручнику 5-го класу я побачив дивний запис: намальований невеличкий відрізок, над ним цифра 2, а під ним цифра 5. Що цей запис означає? (Дробове число …)
2-й учень: Я хоч і недавно вчуся у школі, але знаю що математика наука не про рослини. Тоді чого у підручнику 5-го класу слово «корінь». Корінь – це ж частина рослини, яка у землі. (Корінь – це значення невідомого числа у рівнянні).
3-й учень: Я хотів би взнати, що означають дві хвильки () намальовані одна під одною, які я побачив у розумній математичній книзі? (Приблизно дорівнює)
Ведуча: Конкурс 5 «Зрозумій мене». У нас на сцені 3 команди знавців математики на чолі з їх командирами. Команди повинні складатись з однодумців учнів, які повинні дуже добре розуміти свого командира і друг друга. І чи може кожен із вас зрозуміти командира з півслову. Цей конкурс називається «Зрозумій мене». Команда повинна відгадати математичний термін. Командир старається пояснити це математичне поняття жестами і мімікою. (На карточках написані слова: дріб, лінійка, нуль).
Ведучий: «Конкурс для глядачів». Вибери правильну відповідь.
Число, яке характеризує положення точки на числовому промені. (реклама, маркер, координата)
Слово журі. Нагородження учасників .