Позакласний захід з математики "Математичний марафон"

Про матеріал
Розробка заходу для учнів 8-9 класів. Гра-змагання складається з п’яти конкурсів, після проходження кожного з них кожна з команд отримує певну кількість балів. Матеріал може бути використаний для позакласної роботи з математики, зокрема, під час проведення тижня математики в школі.
Перегляд файлу

«Математичний марафон»

 

Математичний марафон проводиться в рамках шкільного математичного тижня для учнів 8-9 класів. Гра-змагання складається з п’яти конкурсів, після проходження кожного з них кожна з команд отримує певну кількість балів.

 

Склад журі: голова журі , два вчителі. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів, визнається переможцем математичного марафону. По закінченню гри відбувається нагородження переможців марафону солодкими призами.

Мета: сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з математики, виникненню внутрішніх мотивів навчання; активізувати розумову діяльність учнів; психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні математики; забезпечити активність, зацікавленість учнів; виховувати інтерес до вивчення точних наук;сприяти підвищенню загальної культури учнів.

Форма проведення: гра - змагання.

Обладнання: Для оформлення сцени назва «Математичний марафон», математичні символи, цифри. Для оформлення залу плакати з висловами про математику. Секундомір. Нагороди для двох команд і для уболівальників, які прийматимуть участь у конкурсах. Оціночний бланк для журі.

Вступ

На сцену виходять двоє ведучих і з вступними словами звертаються до всіх присутніх

 

  1. Всім добрий день, друзі , -

Дівчата й хлоп’ята

Ми раді у залі

Вас нині вітати.

 

  1. Відомо усім

(Тут відсутні секрети) –

В школі різні

Вивчають предмети.

 

  1. Тобі, математико,

Наші вітання

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

 

  1. Чекають тут різні

На вас запитання

І хитрі задачі

Й цікаві завдання.

 

  1. Покликала гра

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам –

Особливі вітання!

 

  1. Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

 

  1. Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.

 

  1. Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

 

Ведучий 1.

Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій грі. Сьогодні ми розпочинаємо математичний марафон.

Ведучий 2.

Ви можете сказати, що марафон – це щось спортивне . Дійсно , марафон названий на честь еллінського воїна,який прибіг в Афіни з містечка Марафон зі звісткою про перемогу над персами.

Ведучий 1.

А наш марафон – математичний. На всіх гравців чекають складні випробування Сподіваймося, що звістка про переможців нашого марафону швидко рознесеться по всій школі. А зараз зустрічаємо наших марафонців.

Ведучий 2.

У грі приймають участь учні 9 і 8 класи . Привітаємо їх!

Ведучий 1.

І нехай пані Фортуна визначить найрозумнішого учня . А щоб їй допомогти ,представляємо наше журі.

 

Вчитель

Добрий день шановні учителі, шановні учасники, шановні вболівальники!

Сьогодні ми запрошуємо Вас на свято чарівної науки - математики.

Тим, хто вчить математику,

Тим, хто любить математику,

Тим, хто не знає, що може любити математику, присвячується наш марафон.

Щоб команди набули спортивної форми, пропонуємо на першому кілометрі провести розминку.

 

Розминка

Кожній команді по черзі задається питання. Часу на роздуми не дається.

Якщо відповіді у команди немає, то може відповісти команда суперників.

Кожна правильна відповідь 1 бал

Запитання і відповіді:

1. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні, буде ніч.)

2. Скільки разів на рік встає сонце? (365)

3. Скільки разів за півдоби зустрічаються годинна та хвилинна стрілки? (11 разів)

4. Чи може бути в лютому 5 понеділків? (Може, якщо лютий у високосному році починається з понеділка.)

5. У батька п’ять дочок, і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? (6)

6. Який кут утворює годинна і хвилинна стрілки годинника, якщо він показує 3 години? (Прямий)

7. Яке число у древньому Вавилоні вважалося священним? (12)

8. Одиниця маси коштовних каменів. (Карат)

9. Чому дорівнює 1 пуд? (16 кг)

10. Скільки тисяч в одному мільйоні? (1000)

11. Чому дорівнює добуток усіх чисел? (нуль)

12. Який знак слід поставити між числами 3і 4, щоб дістати число більше від 3 і менше за 4? (кому)

13. Скільки нулів у записі числа мільярд? (9)

14. Найменше просте число? (2)

15. Що в Україні на 3 місці, а у Франції на другому? (буква «р»)

16. У батька 5 дочок і кожна має брата . Скільки дітей у батька? (Шість)

17. Буває і великий, і малий, і повний. Ним у дитинстві карають. Іноді він буває дуже прямий,досить часто тупий,але переважно гострий. (Кут)

Ведучий 1.

Слово надається журі

А наступна перешкода на нашому шляху - «Конкурсні задачі»

Конкурсні задачі. Ведучий читає задачу, на роздуми дається 15 сек, відповіді команди дають на планшетах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали

Задачі.

1. На озері ростуть лілії. Кожен день їх кількість подвоюється. На двадцятий день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (На 19 день)

2. Супутник Землі робить один оберт за одну годину сорок хвилин,а другий оберт за сто хвилин. Як це пояснити? (1 год. 40 хв. = 100 хв.)

3. Пастуха, якій вів 70 биків запитали: «Яку частину биків своєї череди ведеш?» Він відповів: «Я веду 2/3 худоби». Скільки биків має пастух? (105)

4. Що це може бути? Дві голови, дві руки, шість ніг, а в ходьбі тільки чотири? (Вершник на коні)

Ведучий 1.

Поки журі підбиває підсумки цього конкурсу проведемо гру з уболівальниками. На сцену запрошуються 2-3 уболівальники. На стілець кладуть приз і вчитель читає.

Вірш.

Зараз дам я вам наказ

З півтора десятка фраз.

Лиш я слово «три» скажу,

Приз бери у той же час.

Якось щуку ми спіймали,

Розітнули вже, а там

Малі рибки виглядали,

Не одна, а цілих... п'ять.

Мріє загартований юнак

Стати олімпійським чемпіоном.

Дивись, на старті не мудри,

Чекай команду: раз, два... марш!

Як вірш запам'ятати хочеш.

То не зубри його до ночі,

Про себе краще повтори разок, другий,

А краще … вісім.

Одного разу на вокзалі

Ми три години потяг ждали

Чому ж цей приз було не взять

Коли була можливість брать

 

Ведучий 2.

Команди попрацювали добре. А зараз ми дізнаємось хто впевнено веде команди до перемоги.

Ведучий 1.Наступний кілометр на кмітливість вкаже, тут кожен капітан себе покаже.

Конкурс капітанів

Гра «Вірю – не вірю»

Зачитуються питання, капітани надають відповідь за допомогою табличок «Так» , «Ні». Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

1. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі. (Так)

2. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)

3. Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпійських іграх. (Так)

4. Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні ? (Ні)

5. Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)

6. Найменше натуральне число нуль ? (Ні)

7. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)

8. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90. (Так)

9. Планіметрія – це розділ геометрії , який вивчає фігури на площині. (Так)

10.Що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Кохання циркуля і лінійки»? (Так)

Ведучий 2.Слово надається журі. Наступний кілометр нашого марафону буде історичним і я оголошую конкурс «Історія математики».

Конкурс «Історія математики»

Вчитель читає задачу, на роздуми дається 15 сек, відповіді команди дають на планшетах. Кожна правильна  відповідь оцінюється в 2 бали.

1. Вважають, що саме він пронумерував ряди в глядацькій залі і першим використав координати точок. На його честь названа сучасна система координат. (Рене Декарт)

2. Давньогрецький фізик, математик, механік. Під час другої пунічної війни між Римом і Карфагеном він працював над обороною Сіракуз, створив катапульти. Одне з його великих досягнень – побудова планетарію. (Архімед)

3. Ця людина вперше почала вивчати математику за шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекції з математики відомого академіка Остроградського. У якого вченого інтерес до математики був викликаний шпалерами? (Соф’я Ковалевська)

Ведучий 1. А зараз пропонуємо послухати. Що думає про математику учень 8 класу.

Про математику

Гуманітаріям здається,

Що математика - то диво!

А Піфагор собі сміється

Та ще помножує сміливо!

Невже вона - складна наука?

Невже її не зрозуміти?

То в двері голосно постука,

То в небо прагне полетіти!

А ми її не відпускаєм,

Бажаєм з нею привітатись,

Але вона у вись злітає

І не дає нам розібратись!

Чи то така вона хитрюга?

Чи у нас розуму нема?

Але така складна наука

Ця математика сама.

Ой ці задачі, ці рівняння!

Постійно вгадуєш - що де!

Іксів неясне уживання -

Ну, а контрольна вже бреде!

А як же дивний чудо-ромб

Намалювати на стіні?

Це ж як кімната повна бомб

Щось десь зривається, горить!

Гуманітаріям здається,

Що геометрія - то диво!

А математик все сміється,

Бо то не диво, то - можливо!

docx
Додав(-ла)
Котик Оксана
Додано
25 січня 2023
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку