Розробка уроку математики для 2 класу з теми "Розв'язування вправ і задач на застосування таблиці ділення на 3". Мета : формувати навички табличного ділення на 3, вміння розв'язувати задачі,обчислювати вирази; удосконалювати навички усних обчислень; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати самостійність, навички співпраці в парах, наполегливість, бажання здобувати знання.
Математика 2 клас Макарук А.О.
Тема. Розв’язування вправ і задач на застосування таблиці ділення на 3.
Мета. Формувати навички табличного ділення на 3, вміння розв'язувати задачі,обчислювати вирази; удосконалювати навички усних обчислень; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати самостійність, навички співпраці в парах, наполегливість, бажання здобувати знання.
Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, таблиця для усних обчислень,підручник,
картки для індивідуальної роботи, картки для роботи в парах; сигнальні картки - «світлофорчики», аудіозапис пісні.
Хід уроку
-Діти, до нас на урок завітало багато гостей. Подаруйте їм ніжну посмішку, чемно привітайтеся.
А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то всядьтеся зручніше
Й попрацюємо скоріше.
Щоб урок пройшов цікаво,
Всі берімося до справи.
Щоб помилки хитрі й спритні
Не ховались у рядках,
Щоб всі цифри в числі кожнім
Опинились на місцях,
Будем гарно працювати,
Свою пильність розвивати
- Починать урок пора. Всім бажаємо добра.
Вчитель: Діти:
Очі дивляться… Та все бачать,
Вуха слухають… Та все чують,
Розум… Працює!
Яким буде урок? Найцікавішим!
Які у мене діти? Найкращі!
ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів
1.Перевірка домашнього завдання
- А зараз перевіримо, чи у всіх наших учнів є перепустка до математичної країни ?
- Відкрийте зошити і перевіримо домашнє завдання.
В кого правильна відповідь, просигналізуйте «світлофорчиком» , це і є ваша перепустка.
- Ну, що - вперед, до нових пригод!
2.Усний рахунок.
Математична розминка ( Інтерактивна вправа "Мозковий штурм")
- Як називаються числа при множенні?
- Як називаються числа при діленні?
- Що одержимо при діленні числа на 1 ?
- Коли в частці одержуємо 1 ?
- Яка дія зменшує число у кілька разів?
- Яка дія збільшує число у кілька разів?
- Що одержимо при множенні 1 на будь-яке число ?
- Що таке периметр?
- Геометрична фігура у якої всі 3 сторони рівні - це ?
- З таблицею ділення якого числа ми працювали на попередньому уроці?
Робота з таблицею
-Молодці! А тепер ми вирушаємо у казку.
2. Математичний диктант.
Робота в зошиті.
- Розгорніть зошити. Сядьте зручно і правильно за партами. Хто забув як це робиться, подивіться на таблицю перед собою. Писати потрібно охайно, каліграфічно.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
- А щоб дізнатися в яку ж казку ми потрапимо і хто її головний герой, ми напишемо математичний диктант. (слайди)
Частка чисел 6 і 3
3 збільшити у 8 разів
Добуток чисел 7 і 3
3 зменшити у 3 рази
20 збільшити на 3
Добуток чисел 3 і 4
3 помножити на 6
20 зменшити на 1
Взаємоперевірка (діти обмінюються зошитами та перевіряють результати)
Правильні відповіді з’являються на екрані
- А тепер прочитайте зашифроване слово і дізнаєтесь з ким ми сьогодні будемо працювати на уроці:
Б у р а т і н о
-Правильно, це Буратіно.
- А що ви знаєте про нього? (Інтерактивна вправа "Мікрофон")
- Якщо ми будемо гарно працювати, то дізнаємось таємницю золотого ключика. Ви хочете дізнатись таємницю?
- Отож, починається казка...
3. Каліграфічна хвилинка.
- Відправляючись в країну дурнів Буратіно потрапляє в казковий математичний ліс. Давайте допоможемо йому знайти стежку. Для цього проведемо каліграфічну хвилинку.
- Пропишіть цифру 3 стільки разів, скільки вам кожному років.
- З давніх-давен люди вважали число 3 магічним. Адже саме в казках мова йде про трьох синів, три дороги, три голови у Змія - Гориновича, три бажання.
- Чи пов'язане число 3 з Україною?(Так. Герб - тризуб, Київ заснували три брати)
- Назвіть, будь ласка, три сподівання, які ви чекаєте від сьогоднішнього уроку.
- Отже, ви хочете поглиблювати свої знання і дізнатися щось цікаве.
ІІІ. Повідомлення теми уроку
- Ось і вибрався Буратіно із лісу, знайшов стежку і вона привела його до будинку Мальвіни. Мальвіна запросила Буратіно в гості, напоїла чаєм і вирішила перевірити його знання з математики.
А темою уроку вибрала: " Розв’язування вправ та задач на застосування таблиці ділення на 3. ".
- Так як Буратіно не ходив до школи, то з цією темою він не зможе впоратися.
Давайте йому розкажемо і покажемо, як потрібно це робити.
ІV. Закріплення і повторення вивченого матеріалу
- Пригадайте правила виконання дій у виразах
1. Обчислення виразів
Робота з підручником с.113, № 665
Обчислити лише ті вирази, в яких першою виконується дія ділення
1 і 2 колонка – колективно
3 і 4 колонки – самостійно (2 учні біля дошки)
2. Фізкультхвилинка для очей.
- Діти, Буратіно так старанно вдивлявся в приклади, що оченята його втомилися. Тому давайте разом із ним виконаємо вправи для очей.
3.Порівняння виразів та чисел. Робота в парах.
Перевірка роботи
- Зачитайте рівності, які одержали.
- Зачитайте нерівності зі знаком «більше» («менше»).
Фізкультхвилинка
- Діти, Буратіно втомився, та і ви теж. Тож давайте разом відпочинемо.
Ми з вами гарно потрудились
І, мабуть, трохи притомились.
Тепер настав час відпочинку
Ми проведемо фізкультхвилинку.
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
4. Робота над задачами
- З математичними виразами Буратіно впорався, але за погану поведінку Артемон закрив його в темну комірчину. У Буратіно є ключі від цієї комірки, але він не знає яким з них можна відкрити двері. А щоб підібрати ключ до замка, треба розв’язати задачі.
а) Цікаві задачі.
Плете бабуся-лисиця
Своїм онукам рукавиці.
Вісім штук всього сплела.
Скількох онуків має вона? (8 : 2 = 4)
Кіт Мусій купив сосиски
І розклав по 3 у миски.
Скільки всіх було сосисок,
Якщо 9 повних мисок? (3. 9 = 27)
Йшла до зайців в гості лиска,
Несла 3 пучки редиски.
В кожному редисок – 5.
Як усі порахувать?
Йшли чотири їжаки
Та несли по три грибки.
А ви їм допоможіть
І грибочки полічіть. ( 3 . 4 = 12)
Задумалися мишки
15 в них горішків.
На трьох як поділити?
Підкажемо їм, діти? ( 15 : 3 = 5)
Три ведмедики ішли.
12 пиріжків несли.
А ви мені допоможіть –
Скільки кожен ніс? Скажіть! (12: 3 = 4)
В гаю три зайчики сиділи,
З апетитом моркву їли.
Всього з’їли 6 морквин.
Скільки штучок з'їв один? (6:3 = 2)
б) Складання задачі малюнком
- Ось і вибрався Буратіно із комірчини і побіг по доріжці. Але тут на нього напали розбійники. Це лисиця Аліса і кіт Базиліо. Вони вирішили його пограбувати, адже у нього були золоті монети.
- А що таке золоті монети? (Це гроші)
- Для чого потрібні гроші?
- Аліса та Базиліо забажали, щоб Буратіно склав задачу за малюнком. Тож давайте ми йому допоможемо це зробити.
Аналіз умови та розв’язання задачі
ІV. Розвиток математичних знань
- Кіт Базиліо та лисиця Аліса відпустили Буратіно, та він знову опинився у загадковому лісі, де росли загадкові дерева з геометричних фігур. Що ж це за фігури?
- Розгадавши ребуси, нам вдасться розкрити секрет золотого ключика.
АК 3 СА 3 ВОГА ВІ 3 НА
В знанні - сила!
V. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку. Рефлексія.
- Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли Буратіно виконати всі завдання, і тепер знаємо таємницю золотого ключика:
В знанні – сила!
- Як ви думаєте, чому так говорять?
- Молодці, ви сьогодні добре працювали. Давайте пригадаємо, що ми встигли зробити на уроці?
- Чи виправдалися ваші сподівання? За що можете себе похвалити? З яким настроєм йдете з уроку?
Виставлення оцінок.
VI. Домашнє завдання: С. 113, № 672, 673
А на закінчення уроку ми послухаємо пісню про Буратіно.
Продзвенів дзвінок
Та й закінчився урок.
За який спасибі всім:
і дорослим, і малим.
1