Мета уроку :вчити учнів виготовляти аплікацію з рослинних форм; розвивати мислення, спостережливість, фантазію; виховувати любов і бережне ставлення до природи.
Праця 1 клас
Тема: Предметна аплікація. Послідовність створення предметних аплікацій з природного матеріалу.
Мета: вчити учнів виготовляти аплікацію з рослинних форм; розвивати мислення, спостережливість, фантазію; виховувати любов і бережне ставлення до природи.
Обладнання: природні матеріали (рослинні форми), ножиці, клей, зразки готових виробів, таблиця "Аплікаційні композиції", панно.
Література:
1. Бабовал Т.І., Янусь С.В. Уроки трудового навчання. 2 клас. Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 128 с.
2. Чекіна О.Ю. Інтегровані уроки в початковій школі. – 2-ге вид. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 193 с.
3. І. М. Веремейчик. Трудове навчання 2 клас. - Педагогічна думка. 2002 р.
Хід уроку
I. Організація початку уроку.
1. Привітання
Вже дзвінок нам дав сигнал, працювати час настав!
Тож і ти часу не гай, працювати починай.
2. Перевірка готовності до уроку
II. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми вирушимо на лісову галявину. (На дошці прикріплене панно "Галявина").
Золота красуня - осінь-чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює.
Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!
- Діти, подобається вам осінь? Чим саме?
Так, осінь щедра на подарунки. Але водночас разом з подарунками вона приносить багато клопотів, особливо тваринам. Сьогодні на лісовій галявині збираються птахи та звірі на збори, щоб вирішити, як краще підготуватися до зими.
- Першим прилетів горобчик. (Вчитель приклеює зразок аплікації).
- Послухайте загадки і скажіть, хто ж іще прийшов на збори.
Не ходжу я, а скакаю, бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання перегнав би я коня.
Я - страшенний боягуз, всіх на світі я боюсь
Часом лізу я у шкоду, їм капусту по городах,
Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте, хто такий? (Заєць)
Влітку - наїдається,
Взимку - висипається. (Ведмідь)
По полю і лісу гасає,
Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)
Хто в лісі живе,
Кури в селі краде,
Має шубку золоту,
А вдачу хитку? (Лисиця)
- А це хто прийшов?
Хвіст трубою, спритні ніжки -
Плиг із гілки на сучок!
В неї очі, як горішки,
Кожушина хутряна,
Гострі вушка, наче ріжки,
Носить все собі горішки. (Білка)
Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок -
Триста голочок. (їжачок)
(Після кожної загадки вчитель приклеює на панно зразки аплікацій тварин). Ось таке панно ми повинні виготовити з вами на уроці.
- Звідки походить ця назва, нам допоможуть дізнатися чергові "Довідковогобюро".
Учень. Панно - французьке слово, означає частину архітектури, стіни або стелі, прикрашених живописом або скульптурними зображеннями.
Вчитель. Мудра природа навчає нас у будь-яку пору року і за будь-яких обставин.
Птахи нас навчають співу.
Бджолиний рій навчає жити в праці і по-справедливості.
А весь лісовий рід вчить нас міцної дружби.
З маленької краплинки ніколи не буде моря-океану, а з одного деревця - лісу. Тому складається краплинка до краплинки, деревце до деревця. Одній людині таке панно виготовити важко, але ж нас багато, кожен буде виготовляти якусь окрему деталь.
IІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Розгляд зразків виробів.
2. Технологія виготовлення виробу.
- Розгляд таблиці "Аплікаційні композиції".
- Наші звірі та птахи незвичайні. З чого вони виготовлені? (З листочків).
- Хто спостережливий, той помітив, що кожен листочок щось нагадує: той голівку тварини, той лапку, інший тулуб, хвостик чи вушко.
3. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. Закріплення нового матеріалу.
З круглих та овальних листочків можна виготовити тулуб. Продовгуваті листочки - вушка, лапки. Маленькі листочки - хвостики.
4. Повторення правил техніки безпеки
Слово надається інженеру з техніки безпеки.
- Клей не брати в рот, багато не наносити на виріб, слідкувати, щоб не потрапив в очі.
5. Самостійна робота.
6. Фізкультхвилинка.
Раз, два, три - з нами на галявину іди.
Раз, два, три, чотири, п'ять -
Будем в лісі крокувать.
Там пташок ми пострічаєм.
Разом з ними політаєм.
Разом з зайцем пострибаєм,
А від вовка - повтікаєм.
Як лисичка, до зайчат підкрадемось,
Як ведмедик клишоногий потанцюєм,
Ледве чутно галявиною помандруєм.
7. Продовження самостійної роботи
ІV. Підсумок уроку
1. Оцінювання виробів, прикріплювання до панно
2. Узагальнююча бесіда
- Чи сподобався вам урок? Чим саме?
- Я думаю, що птахи і звірята на лісовій галявині обов'язково вирішать, як їм краще підготуватися до зими, адже їх стало так багато.
3. Прибирання робочих місць.